Gör lite nytta? Skit ner dig?
...och där gissar jag att ännu flera hojåkare kommer köpa hojbilder istf att skaffa dem illegalt.
Gör lite nytta? Skit ner dig?
...och där gissar jag att ännu flera hojåkare kommer köpa hojbilder istf att skaffa dem illegalt.
Det hela gick väldigt snabbt,
men personen på den andra hojen ligger iaf i vårat körfält när vi kommer in i kurvan och denne touchar till min polares hoj så att han tappar kontrollen över mcn och far rätt ut i spenaten.
[YOUTUBE-ID]VrZUITCw_NE&[/YOUTUBE-ID]
den där filmen är ju så töntig - "avspärrat bla bla bla" bevisligen får han möte men framförallt körs det som en kärring. Jämför det där med killarna på Isle of Man TT. Alltså jag skulle skämmas att ens göra en sådan film. Om nu den här föraren vore duktig (& vettig) skulle han visa det tex i Isle of Man TT. Men det var inte det jag ville säga.
Skulle bara påminna om att det är "vi alla" som bidragit med att "Bulten" blivit så här. Att göra film & lägga ut det bidrar till "hets"! Att stå som fotograf och lägga upp foto bilder bidrar också i allra högsta grad.
Den här vägen är ju väldigt poppis - med all rätt. Cafeet runt hörnet, hyfsat nära stan, hyfsat "säker", bra beläggning, bred & fin. Men att man inte har vett nog att hålla sig på sin sida och tänka på sin medtrafikant är helt förkastligt. Dessvärre är det väl så att hojjen varit stulen & föraren har ingen kk. Hojjen kommer slängas i nån skog och föraren stjäl en ny... Man kan bara hoppas att i fortsättningen håller sig han/alla på sin sida vägen.
Jag håller verkligen tummarna på ett snabbt återhämtande av den skadade och hoppas att vi med gemensamma krafter kan få tag på smitaren. Kanske kan sh.com visa att det inte bara är till för att visa vem som har störst stake utan också göra nån nytta...
Detta inlägget är rätt töntigt, att du inte ens ser ironin i filmen angående avspärrad väg..
Nä jag har verkligen inte förstått det - beror väl på att jag tillhör en av dom som tycker en sådan här film bidrar med inget annat än bullshit. Och uppenbarligen förstår du inte allvaret i att hålla dig på din sida när du åker hoj heller?! Men tack för att du förklarade detta för en lyckligt ovetandes och lycka till med din nästa bombar runda...
Tycker sådana här filmer är ganska roande såhär när man ligger i sängen och tar det lugnt. Tycker inte heller dem bidrar speciellt mycket till något negativt, ungefär som med Rambo-filmer då menar du? Går du ut och mejar folk så fort du sett en sån film? Eller Isle of man? Kör du i 300+ på 50 väg för du sett ett race?
du missar ju poängen med hela mitt första inlägg. Och ja - jag är övertygad om att sådana filmer bidrar negativ. Bäst att förtydliga för dig uppenbarligen - de bidrar negativt på det sättet att nästa gång försöker någon (som du?) göra samma sak men då kanske det kommer ett barn i vägen bakom en skymd kurva. Att jaga sekunder på en väg som man ska dela med andra trafikanter som inte ens är medvetna om att det kommer en hoj flygandes över nästa krön är inte särskillt säkert helt enkelt. Varken för föraren som tänker jaga bästa tid eller för trafikanten som bara är på väg till jobbet. Det måste du väl ändå förstå eller hålla med om?
Ja dessvärre är det ju väldigt många som påverkas av filmer och kör 300+ på 50 väg - är inte filmen som vi talar om bevis nog för dig????
Sen kan det finnas underhållningsvärde i en film, humor, action, spänning etc. Men det är inte det jag pratar om. Har jag varit tydlig nog nu eller vill du jag ska förklara igen?
Tycker sådana här filmer är ganska roande såhär när man ligger i sängen och tar det lugnt. Tycker inte heller dem bidrar speciellt mycket till något negativt, ungefär som med Rambo-filmer då menar du? Går du ut och mejar folk så fort du sett en sån film? Eller Isle of man? Kör du i 300+ på 50 väg för du sett ett race?
Nej jag tycker inte du är tydlig nog. Du generaliserar och tittar inte på den viktigaste parametern. Personen som kör.
De som kör 300 på 50 väg, är dem påverkade av en film, eller är det människor som söker en kick - tror inte det hade spelat så stor roll om det finns en film att titta på. För din information så är detta fenomen med fortåkning inget som ligger parallellt med att youtube föddes....
Den här tråden spåras som vanligt ur lik alla andra pga. bönder från skåne som vill framföra sin åsikt om hur man kör och hur man ska bete sig..
den där filmen är ju så töntig - "avspärrat bla bla bla" bevisligen får han möte men framförallt körs det som en kärring. Jämför det där med killarna på Isle of Man TT. Alltså jag skulle skämmas att ens göra en sådan film. Om nu den här föraren vore duktig (& vettig) skulle han visa det tex i Isle of Man TT. Men det var inte det jag ville säga.
Skulle bara påminna om att det är "vi alla" som bidragit med att "Bulten" blivit så här. Att göra film & lägga ut det bidrar till "hets"! Att stå som fotograf och lägga upp foto bilder bidrar också i allra högsta grad.
Den här vägen är ju väldigt poppis - med all rätt. Cafeet runt hörnet, hyfsat nära stan, hyfsat "säker", bra beläggning, bred & fin. Men att man inte har vett nog att hålla sig på sin sida och tänka på sin medtrafikant är helt förkastligt. Dessvärre är det väl så att hojjen varit stulen & föraren har ingen kk. Hojjen kommer slängas i nån skog och föraren stjäl en ny... Man kan bara hoppas att i fortsättningen håller sig han/alla på sin sida vägen.
Jag håller verkligen tummarna på ett snabbt återhämtande av den skadade och hoppas att vi med gemensamma krafter kan få tag på smitaren. Kanske kan sh.com visa att det inte bara är till för att visa vem som har störst stake utan också göra nån nytta...
Den här tråden spåras som vanligt ur lik alla andra pga. bönder från skåne som vill framföra sin åsikt om hur man kör och hur man ska bete sig..
Visst har du en poäng där... men VET du verkligen till 100% att du skulle klara av att leva upp till det där själv i en rejält pressad situation?
Ponera att du har klantat till det BIG TIME, och du inser/gissar/blir rädd för att det faktiskt inte spelar någon roll om du ger dig till känna eller ej, eftersom skadan är redan skedd. (Och som i det här fallet - det fanns en till hoj som inte hade kraschat "som säkert ringer 112" o.s.v....)
Jag har samma grundläggande inställning som du - självklart ha bollar nog att stå för vad man gjort och allt det där. Men adrenalin, flyktinstinkt och självbedrägeri kan nog vara starka grejer. Tror inte man riktigt vet förrän man har testat, vilket jag personligen - ta i trä - är förskonad från. Finns säkert folk med järnstabilt pilotpsyke som klarar av att tänka klart o reagera förnuftigt no matter what, men dom flesta av oss tror jag tyvärr inte har den förmågan när en viss stressgräns har passerats.
Förtydligande: Försvarar heller absolut inte torpedförarens beteende, vare sig innan eller efter olyckan, hoppas dock vederbörande klarar av att samla ihop sig och knalla in hos polisen. Han/hon har det nog inte heller så skoj just nu.
Olyckan är självklart tragisk... Men man blir ju inte ens förvånad längre... Bulten är ju som att be om det... Hela mc-säsongen på SH har ju blivit en enda stor BULT.
Tycker det är sällan som man läser om sådana här olyckor utanför 08??
Jag hoppas verkligen inte att det är någon olskydig stackare utanför SH-forumet som blir offer för alla våra bombare här på SH. Tror även att MÅNGA av alla arga bulten-advokater någon gång skär kurvorna på bulten? Eller är det bara detta "PUCKOT" som skurit en kurva och varit på fel sida linjen?!
Det är synd om grabben som råka illa ut, det är svagt av snubben som inte vågade stanna och ta sitt ansvar för olyckan (om han nu såg att de gick illa). Men faktum kvarstår, ni blir förbannande på någon, som följer ert exempel, och lärt sig utav de bästa, sporthoj.com-folket...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|