Dagens stjärnskott på Bulten

Status
Ej öppen för fler svar.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Nja, soldater flyr för att inte mista livet - här är det snarare kicken av att klara en körning på små marginaler en hårsmån från döden.

Man flyr för att komma undan det straff man tänker att man kommer att få om man stannar eftersom man inser att man felat. Förhoppningsvis finns det en chock inblandad och en avskräckande effekt i form av ett illamående i veckor efter för vad man ställt till med så att beteendet inte upprepas.

Men det finns även de som rycker på axlarna och gör samma sak om och om igen. Där har du psykopaten. Vad det rör sig om i detta fall vet vi inte (än). En idiot eller en återfallsidiot.

Jag diskuterar inte på beteendet med bombkörning utan enbart beteendet när man ställt till med nåt, det du skriver om i andra stycket.

För att förenkla - en psykopat tar ett rationellt beslut att dra, medan icke-psykopater handlar irrationellt, får panik och drar.
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Jag diskuterar inte på beteendet med bombkörning utan enbart beteendet när man ställt till med nåt, det du skriver om i andra stycket.

För att förenkla - en psykopat tar ett rationellt beslut att dra, medan icke-psykopater handlar irrationellt, får panik och drar.

Ok, men en psykopat som varit i liknande situation tidigare kanske inte får panik när skiter sig - men i en ovan sits blir det mental overload även för den som skiter i hur det går för andra. Att sakna empati innebär inte att man automatiskt är rationell i trängda lägen. Sedan har du pundare som kan vara störda och oberäkneliga redan i opåtänt tillstånd.. Men nu lägger iaf jag ner spekulerandet. En idiot man önskar bort från vägarna rör det sig om oavsett!

Hoppas på det bästa tänkbara utfallet av konvalescensen för den drabbade! Tuff skit att hamna i.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Det vore intressant om trådstartaren eller andra vittnen kan ange tiden för Bultensmällen (samma helg), ligger den smällen tidsmässigt före ringvägensmällen så borde hojen vittneskonfronteras samt polisundersökas, penslas osv.

Är det en känd kille som kört/stulit så kan han med lite tur redan vara daktad av polisen.

Bultenolycken är ju allvarlig vad jag förstår, oviss utgång

Bultensmitningen inträffade omkring kl 09.00 på lördag morgon enligt vittnen.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bultensmitningen inträffade omkring kl 09.00 på lördag morgon enligt vittnen.

Då kan ju inte SwedB:s svarta hoj uteslutas på den punkten iaf, i synnerhet inte om den var utan skylt vid ringvägensmällen. Hoppas att Jennie08 snart loggar in och kan ta ställning till bilderna som SwedB lagt upp i sin tråd. Kan hon/vittnena inte utesluta den hojen borde SV:n som sagt även tas med i utredningen ang bultenolyckan.

Liten chans, men jag tror ändå att den vållande hojen på bulten mest sannolikt är stulen mtp smitning och avsaknad av skylt.

Nåväl, vittnena har bollen. Vet de tex klockrent att det var en radfyra så är ju SV:n utesluten av de 3 hojar jag tipsat om i tråden
 
Last edited:

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Då kan ju inte SwedB:s svarta hoj uteslutas på den punkten iaf, i synnerhet inte om den var utan skylt vid ringvägensmällen. Hoppas att Jennie08 snart loggar in och kan ta ställning till bilderna som SwedB lagt upp i sin tråd. Kan hon/vittnena inte utesluta den hojen borde SV:n som sagt även tas med i utredningen ang bultenolyckan.

Liten chans, men jag tror ändå att den vållande hojen på bulten mest sannolikt är stulen mtp smitning och avsaknad av skylt.

Nåväl, vittnena har bollen. Vet de tex klockrent att det var en radfyra så är ju SV:n utesluten av de 3 hojar jag tipsat om i tråden

Jag såg ingen regskylt, men jag kan dubbelkolla med verkstan imorgon.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Olyckan är självklart tragisk... Men man blir ju inte ens förvånad längre... Bulten är ju som att be om det... Hela mc-säsongen på SH har ju blivit en enda stor BULT.
Tycker det är sällan som man läser om sådana här olyckor utanför 08??


Jag hoppas verkligen inte att det är någon olskydig stackare utanför SH-forumet som blir offer för alla våra bombare här på SH. Tror även att MÅNGA av alla arga bulten-advokater någon gång skär kurvorna på bulten? Eller är det bara detta "PUCKOT" som skurit en kurva och varit på fel sida linjen?!

Det är synd om grabben som råka illa ut, det är svagt av snubben som inte vågade stanna och ta sitt ansvar för olyckan (om han nu såg att de gick illa). Men faktum kvarstår, ni blir förbannande på någon, som följer ert exempel, och lärt sig utav de bästa, sporthoj.com-folket...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Oerhört tramsigt det där surrandet om att man bara ska köra bana om man har plastraket.

Visst är det patetiskt? Inte samma hets om ngn köper en Porsche.

Bankörning kostar 3000,- per körning effektiv tid 3 tim. OM man bor på vandrarhem och typ tjuvtankar.

Det här är den töntigaste jävla tråden som finns/fanns/funnit och fortfarande ligger en trasig kille någonstans på riktigt.

Dessutom, bara för att en kille på hoj, ur kurs efter en sammanstötning vänder sig om betyder det inte att man får en klar bild av vad man just orsakat. Kanske inte såg ett skit? Kanske en idiot på stulen hoj? Sånt kan man diskutera men alla crappy inlägg?
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
För att inte förstöra den fina ordning ni lyckats få i tråden så spoilar jag mitt inlägg, hade bara läst halva tråden när jag gjorde inlägget och visste inte om att tråden styrts upp av klokt folk :krama
Lite halvdant försökt till spoiler, får inte
den här
att funka. Kanske är annorlunda på detta forum.
"För somliga handlar det inte bara om vilja även ekonomin är en viktig faktor. Jag har definitivt inte råd med att köra bandagar med tanke på att jag inte har någon inkomst, jag kör mopeden varje dag. Delarna är inte heller särskilt billiga :huvet

Vart ska jag ta vägen tycker du? Bulten är en skön väg, så länge som man håller sig på sin egna KÖRBANA så tycker inte jag att det är så farligt..

/Petai"
Då har du inte råd att köra snabbare än 120 km/h* i Sverige.** Det är något du måste inse, att du saknar pengar ger dig inte rätten att utsätta andra människors liv för en större fara än vad som är nödvändigt i trafiken. Hur du än vrider och vänder på saken så kommer du inte ifrån det. Annars är du otroligt självisk som värdesätter din 'macho-bomb-runda-på-bulten' högre än vad som kan ske med andras liv vid en olycka.

Men visst, din hjärna (OCH min) har inte utvecklats klart än :huvet
*om det nu är max, har ingen koll. **Bortsett från privat mark... etc.


Men för att säga min egna åsikt (det ovanstående är fakta) så tycker jag att det är ett jäkligt mesigt argument från dig. Du kunde köpt (fått) en 10 k billigare hoj, och lagt de pengarna på bandagar, ifall du verkligen vill köra snabbt.

Kan säga att Petai bör läsa 'spoilern' ifall han vill...
 
Last edited:

Mr.E

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2009
Ort
Åkersberga
Hoj
Gsxr 1000 K6
Tidig lördagmorgon är nog en av de absolut farligaste tiderna att vistas på Bulten. Min gissning är det handlar om ett rekordförsök och att hela händelsen därför är filmad av den aktuella fegisen på den svarta hojen. Racing lördag morgon på hoj utan nummerplåt tyder på detta. (Hojtjuvar ligger nog oftast i sängen den tiden på dygnet.) Tillhör smitaren möjligen de där småsnoppade idioterna i "lameriders roslagen"? Eller är det några andra idioter med komplex som försöker ta tillbaka "banrekordet" no matter what? De lär väl dock klippa bort själva olyckan innan de lägger ut filmen här på forumet. Undrar vilken häftig låt de tänker använda den här gången?

Jag håller med Claes Tingvall. Smitare är psykopater.

[YOUTUBE-ID]VrZUITCw_NE&[/YOUTUBE-ID]

Tjena G Man

kan säga att de är trist som faan de som hänt

Men Lameriders har inget med detta att göra..

/Mr E
 
Last edited:

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Bra! Det uppskattar säkert TS och Jennie08 mfl

Ingen regskylt fanns med - varken påmonterad eller i sopsäcken med kåpdelar enligt mc-verkstan.

(Men visst finns väl en teoretisk chans att den har försvunnit någonstans på vägen eller i samband med trafikolyckan i söndags, även om det mest troligt inte är så.)
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Jag kan ju bara tala för mig själv men jag har inte dom ekonomiska förutsättningarna att spendera dom pengarna på bankörningar hur gärna jag än skulle vilja. En bana fem mil hemifrån skulle därmot vara frekvent besökt.

Det finns faktiskt 3 banor i och runt Stockholm. Den som ligger längst bort är Rörken utanför Uppsala. Vid Stäket finns Järfällas Gokartbana och i Södertälje finns Tuvängen. Nu kanske det inte är så macho och "ballt" att köra på gokartbana men det är förbannat roligt och utvecklande. Innan körning på gokartbana döms ut så kom och prova några gånger. Priset är överkommligt, 200kr/gång om du är SMC-medlem annars 300kr/gång.
Se mer info för Rörken och Järfälla på: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=635
och för Tuvängen på : http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=5343
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Några nyheter om stackarn på sjukhus?

Skitsnacket om att köra fort på gata för att ingen bana finns i närheten är ju så lågt att det inte ens är värt att bemöta. Det är ju bara läsa i början på tråden så inser man ju onekligen direkt vad beteendet leder till.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top