B.A.D.D
Blå rökare
Hoppas för guds skull att den skadade tillfrisknar och blir återställd! Och han som orsakade olyckan borde han/hon bli förenad med moder jord på ett långsamt och väldigt smärtsamt sätt....
Vad är Bulten som alla pratar om? Vägsträcka? MCbana?
Nja, soldater flyr för att inte mista livet - här är det snarare kicken av att klara en körning på små marginaler en hårsmån från döden.
Man flyr för att komma undan det straff man tänker att man kommer att få om man stannar eftersom man inser att man felat. Förhoppningsvis finns det en chock inblandad och en avskräckande effekt i form av ett illamående i veckor efter för vad man ställt till med så att beteendet inte upprepas.
Men det finns även de som rycker på axlarna och gör samma sak om och om igen. Där har du psykopaten. Vad det rör sig om i detta fall vet vi inte (än). En idiot eller en återfallsidiot.
Jag diskuterar inte på beteendet med bombkörning utan enbart beteendet när man ställt till med nåt, det du skriver om i andra stycket.
För att förenkla - en psykopat tar ett rationellt beslut att dra, medan icke-psykopater handlar irrationellt, får panik och drar.
Det vore intressant om trådstartaren eller andra vittnen kan ange tiden för Bultensmällen (samma helg), ligger den smällen tidsmässigt före ringvägensmällen så borde hojen vittneskonfronteras samt polisundersökas, penslas osv.
Är det en känd kille som kört/stulit så kan han med lite tur redan vara daktad av polisen.
Bultenolycken är ju allvarlig vad jag förstår, oviss utgång
Bultensmitningen inträffade omkring kl 09.00 på lördag morgon enligt vittnen.
Då kan ju inte SwedB:s svarta hoj uteslutas på den punkten iaf, i synnerhet inte om den var utan skylt vid ringvägensmällen. Hoppas att Jennie08 snart loggar in och kan ta ställning till bilderna som SwedB lagt upp i sin tråd. Kan hon/vittnena inte utesluta den hojen borde SV:n som sagt även tas med i utredningen ang bultenolyckan.
Liten chans, men jag tror ändå att den vållande hojen på bulten mest sannolikt är stulen mtp smitning och avsaknad av skylt.
Nåväl, vittnena har bollen. Vet de tex klockrent att det var en radfyra så är ju SV:n utesluten av de 3 hojar jag tipsat om i tråden
Jag såg ingen regskylt, men jag kan dubbelkolla med verkstan imorgon.
Oerhört tramsigt det där surrandet om att man bara ska köra bana om man har plastraket.
Jag såg ingen regskylt, men jag kan dubbelkolla med verkstan imorgon.
Men faktum kvarstår, ni blir förbannande på någon, som följer ert exempel, och lärt sig utav de bästa, sporthoj.com-folket...
Noterade i din stulet tråd att han lämnade en hjälm, info om denna är nog intressant med, färg, typ osv.
Allvarligt -- ta o mogna lite.....
Tidig lördagmorgon är nog en av de absolut farligaste tiderna att vistas på Bulten. Min gissning är det handlar om ett rekordförsök och att hela händelsen därför är filmad av den aktuella fegisen på den svarta hojen. Racing lördag morgon på hoj utan nummerplåt tyder på detta. (Hojtjuvar ligger nog oftast i sängen den tiden på dygnet.) Tillhör smitaren möjligen de där småsnoppade idioterna i "lameriders roslagen"? Eller är det några andra idioter med komplex som försöker ta tillbaka "banrekordet" no matter what? De lär väl dock klippa bort själva olyckan innan de lägger ut filmen här på forumet. Undrar vilken häftig låt de tänker använda den här gången?
Jag håller med Claes Tingvall. Smitare är psykopater.
[YOUTUBE-ID]VrZUITCw_NE&[/YOUTUBE-ID]
Bra! Det uppskattar säkert TS och Jennie08 mfl
Jag kan ju bara tala för mig själv men jag har inte dom ekonomiska förutsättningarna att spendera dom pengarna på bankörningar hur gärna jag än skulle vilja. En bana fem mil hemifrån skulle därmot vara frekvent besökt.
Claes Tingvall, expert på trafikfrågor, nu även psykolog!
Hans teorier är inte mer värda än mina som IT-tekniker.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|