Dagens stjärnskott på Bulten

Status
Ej öppen för fler svar.

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
:tummenupp

Hade tänkt kolla denna beryktade väg i sommar när jag ändå skulle hoja högre upp i landet.
Men efter ha läst om alla olyckor på just den vägen så hoppar jag över det.
Är för feg helt enkelt efter ha läst om denna olycka.
Håller med till 100% ang förbjuda all hets m.m.
Kan man förbjuda GS så kan man göra det om bulten oxå.

Hoppas att killen klarar sig utan men o kan fortsätta njuta av vägarna med hojen

Tänker detsamma. hade tänkt att testa den vägen när jag klarat mitt kort och fixat hojen, men efter att ha läst om allting som händer där så är jag inte lika sugen längre. :/ Möjligtvis om några år när jag har mer erfarenhet men absolut inte iår. :/
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Tänker detsamma. hade tänkt att testa den vägen när jag klarat mitt kort och fixat hojen, men efter att ha läst om allting som händer där så är jag inte lika sugen längre. :/ Möjligtvis om några år när jag har mer erfarenhet men absolut inte iår. :/

Erfarenhet hjälper dig föga när mongos torpederar dig frontalt i din egen fil pga ohämmade hävdelsebehov. Håll dit till bättre vägar, även efter ett par år i sadeln. :tummenupp
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Mycket glädjande siffror, antalet MC har 3 dubblats men antalet olyckor ligger stilla.

Det innebär ju att risken har gått ned till en 1/3-del vad gäller MC åkning på 20 år.

Bra jobbat.

Jag ser det också som "bra" siffror.
Läser man det i olyckor per fordonsökning, så är minskningen dramatisk, speciellt om vi över samma tid jämför med andra fordon.

Hoppas att han kryar på sej, och trots det han gjort var det starkt av killen som gjorde det att trädda fram.

Det som står på sidan 26 i länken, reflektera över det och hur det körs på bulten/bogan. Först tänk på hur ni själva kör, men det går nog att använda som argument till en bana i sthlms trakten för att se nåt positivt i det.

O vi i Skåne ligger inte långt back... :gnissla

Antal mc per kapita... :va
 
Last edited:

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Nytt försök
Hoj
två hjul
Jo och jag har ju bara följt de hela i lokalpressen...men jag tror att får man bara lite press på de hela så kan de nog funka... Kanske behövs lite SMC röster som höjs i samarbete med polisen. Alla vill ju ha bort tokåkat från både Bult och Bogan. Och det är LFV som äger marken och banan och kommer hyra ut. Så polisen är inte ägare.
Hoppas nån orkar ta tag i de hela...för de vore så kul med en bana nära...

Det är motortown som äger marken och banan
Polisen kommer att hyra en bit av banan dagtid vardagar
Sen kommer den att hyras ut till den som vill
Eller så får du väl smöra för någon som har en nyckel till grinden:)

Hoppas verkligen att det går så bra det kan för killen...
Sen tror jag att killen som vållade olyckan har lite ångest

Sen har jag åkt på bulten och bogan i typ 30år
och aldrig sett en olycka.. dock spåren efter dom
Ibland låter det ju som att vägen är indränkt i blod
Men med tanke på hur många som åker där så är det ju lite olyckor
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: KGK

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Stockarnas holm
Hoj
R6a
Jennie hoppas jag håller oss uppdaterade...


Jag kommer hålla er uppdaterade.

Pga den kraftiga hjärnblödning som min vän fick var läkarna tvugna att göra ett neurokirurgiskt ingrepp för att avlägsna blödningen och på så vis förhindra att trycket i hans skalle skulle stiga. Tyvärr så steg trycket ändå trots detta försök och hans hjärna svullnade upp.
Läget har inte förändrats än, så jag måste tyvärr meddela att han fortfarande befinner sig i koma.
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Så hemskt när det inte ens var han som gjorde något fel:(
Hoppas innerligen att han klarar sig!
 

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Ort
långtbortistan
Hoj
Ridley!?
Jag bryr mig inte så mkt om förövaren utan hoppas verkligen att den drabbade återhämtar sig.Det jävliga är att han fått ta smällen av en som inte hade koll på sin körning, det tycker jag är för jävligt. Jag har sj fått möte i mitt körfält på slingerbulten av mc och Bogan av bil. det är inte alltid man haft 100% koll men man kan inte avvika, så är det bara. Har du dummat dig så kan du kuta till världens ände, inget kommer hjälpa dig. Jag kan inte förstå hur man avviker. Men det är historia och vederbörande har gett sig till känna. Som sagt jag hoppas den drabbade snart är på benen.
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
säkert nån lirare utan körkort eller snodd hoj...eller bara jävligt kall/rädd.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
säkert nån lirare utan körkort eller snodd hoj...eller bara jävligt kall/rädd.

de vet ju redan vem killen e så...


mvh.T

Jag kommer hålla er uppdaterade.

Pga den kraftiga hjärnblödning som min vän fick var läkarna tvugna att göra ett neurokirurgiskt ingrepp för att avlägsna blödningen och på så vis förhindra att trycket i hans skalle skulle stiga. Tyvärr så steg trycket ändå trots detta försök och hans hjärna svullnade upp.
Läget har inte förändrats än, så jag måste tyvärr meddela att han fortfarande befinner sig i koma.


i klartext så borrade läkarna hål i huvet för att släppa ut trycket...

helt normalt ingrepp vid blödning... jag skulle tro att din vän har goda chanser att tillfriskna även om det säkert kommer ta tid om det blvit mindre skador i hjärnan till följd av olyckan...


mvh.T
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag kommer hålla er uppdaterade.

...så jag måste tyvärr meddela att han fortfarande befinner sig i koma.

:tummenner
Hoppas han repar sig.. Tyvärr kan jag alldeles för lite för att haja hur koma förlöper, men jag vill minnas att det är en självförsvarsmekanism som förhindrar att skador försämras.

Vi får hoppas att helgen bjuder på en trevlig överraskning åt det bättre hållet. Tack för uppdateringen Jennie!

Någon som vet hur polis/åklagare kommer hantera ärendet?
Grov vårdslöshet?
Vållande till kroppsskada?
Smitning?
Underlåtenhet att stanna vid olyckssplats?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
i klartext så borrade läkarna hål i huvet för att släppa ut trycket...

helt normalt ingrepp vid blödning... jag skulle tro att din vän har goda chanser att tillfriskna även om det säkert kommer ta tid om det blvit mindre skador i hjärnan till följd av olyckan...


mvh.T

Men snälla !
Skriv inte idiotsaker när du klart och tydligt inte har en som helst jävla aning om vad du pratar om !:huvet

Hoppas för övrigt på en solskennshistoria i fallet för killen !:tummenupp
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hjärnan är komplicerad.
Otrolig på att anpassa sig.
Förhoppningsvis klarar sig killen och blir någorlunda återställd, även om han antagligen får problem med vissa funktioner.

Gunwaldgunnerssnacket så fort en hojjare skadats har jag dock svårt för.
Killen som orsakade olyckan gjorde en felbedömning.
Det fick katastrofala följder.
Killen hamnade antagligen i chock (om han överhuvudtaget märkte följderna) och dröjde en stund med att anmäla sig.
Kan antagligen hända var och en här på forumet.
Naturligtvis skall ha ha någon sorts påföljd.
Men jag tror nog att han lider mer än de flesta kan föreställa sig.

Detta är verkligheten.
Ingen hollywoodrulle.
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Någon som vet hur polis/åklagare kommer hantera ärendet?
Grov vårdslöshet?
Vållande till kroppsskada?
Smitning?
Underlåtenhet att stanna vid olyckssplats?

Usch vad svårt och jobbit,.Det där måste ju bli ohyggligt svårt att avgöra.

Vissa saker kan ju enkelt konstateras, som den andra föraren avvek tex. Men annat är ju supersvårt.

-Uppfattade verkligen föraren att en MC gick av så att det var en smitning-
-Hur fort körde fordonen?
-Varför kom man över på fel sida, hög fart, vilt, skada i vägen osv.

Fy vilket jobb att utreda......

Nä.... hoppas allt för ett tillfrisknande nu....
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Men snälla !
Skriv inte idiotsaker när du klart och tydligt inte har en som helst jävla aning om vad du pratar om !:huvet

Hoppas för övrigt på en solskennshistoria i fallet för killen !:tummenupp


ok... jag opererades i skallen -06 efter en mc-olycka där jag fick en hjärnblödning o hjärnskada... (2 hål borrades för att släppa ut blod som tryckte på hjärnan..)

som sagt över 4 år sen jag vart rammad o numera så fungerar min hjärna till 99% typ.... direkt efter olyckan så var det inte så speciellt mycket som funkade kan jag säga.... minnet , motoriken , balans , etc var riktigt sabbat....

hård rehab o vilja tar en långt.... så jag har nog mera aning om vad jag pratar om än de flesta...:tummenupp

människokroppen har en grymt bra återhämtning efter skador fast det i vissa fall tar tid...

jag tar hellre min "erfarenhet" till att hjälpa/stötta andra i samma situation än att göra som dig o bara gnäller på folk...


håller tummarna för den drabbade!!!


mvh.T
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Som vanligt, alla kommer bort från ämnet så fort någon nämner bulten.

Ni kanske ska vräka eran skit över bulten och alla idioter som åker där (inklusive mig) i någon bultentråd.

S

Men hallå, är inte det här en Bulten tråd? Läs rubriken???


"Dagens stjärnskott på Bulten" :va :va
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Nu kanske ni vill smutskasta mig men jag ville bara veta vad det här "Bulten" är?
Är det någon vägsträcka eller sådant? Har hört att det går ganska fort där iaf :arsele
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top