Dagens stjärnskott på Bulten

Status
Ej öppen för fler svar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Update:

Precis som JP säger så har det skett ett uppvaknande idag! Klockan 12.45 var det dags att slå upp ögonen igen. :) Och mot alla odds så verkar han ha klarat sig mirakulöst bra faktiskt,
men viss rehabilitering krävs för balanssvårigheter, yrsel (som enligt läkarna är vanligt först månaden men som sedan brukar avta och försvinna helt) minnet är sådär, han minns vissa grejer jättebra och andra mindre bra, han har lite svårt med talet men med träning så kommer det förhoppningsvis bli helt återställt igen och slutligen svåra smärtor i rygg och huvud som även det förhoppningsvis kommer gå över med tiden.

/ Jempa

Vinglig, sluddrig och skallavärk är han väl van vid?
Låter defenetivt som om hjärnan klarat sig.
Om kroppen får lite men är ingen stor grej.
Skitskoj!
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Update:

Precis som JP säger så har det skett ett uppvaknande idag! Klockan 12.45 var det dags att slå upp ögonen igen. :) Och mot alla odds så verkar han ha klarat sig mirakulöst bra faktiskt,
men viss rehabilitering krävs för balanssvårigheter, yrsel (som enligt läkarna är vanligt först månaden men som sedan brukar avta och försvinna helt) minnet är sådär, han minns vissa grejer jättebra och andra mindre bra, han har lite svårt med talet men med träning så kommer det förhoppningsvis bli helt återställt igen och slutligen svåra smärtor i rygg och huvud som även det förhoppningsvis kommer gå över med tiden.

Kommer han tillbaka på vägarna igen då tro?
Absolut, iaf enligt honom själv. Den första ordern jag fick när jag kom till sjukhuset var att fixa ihop hojen så snabbt som möjligt, så jag har ett evighetsprojekt framför mig nu. Haha
Nej men ärligt talat så klarade sig hojen faktiskt betydligt bättre än han själv, det är bara lite mindre grejer som måste göras som tur är.
Jag ska sätta igång nu på en gång faktiskt! Det är ändå så pissigt väder ute så det är lika bra å passa på innan solen tittar fram och min egna donna skriker efter uppmärksamhet :D

/ Jempa

Blir så glad när jag läser detta.
Hälsa att man är impad av hans inställning till hojåkandet. :banana

Mvh
Andreas
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Riktigt trevligt att höra. Nu håller jag tummarna för en snabb återhämtning
 

Frank Zappa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2010
Ort
Enskede
Hoj
Yamaha XTZ750
Hoppas verkligen att det går vägen för killen.
-Håller båda dom tummar jag har....(och kniper lite med tårna också) :)
 

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Solna
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Man kanske kan hoppas på ett hyffsat lyckligt slut på denna tragiska historia. Skönt att höra att han är på rätt väg. Många kurvor kvar att ta innan han går i mål och är återställd, men man får hoppas dom "kurvorna" går bättre än den som olyckan hände i. Och nu får han ju all tänkbar hjälp att komma till mål på bästa sätt. Skynda långsamt.
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Förstår inte riktigt hur folk kan ha sitt eget liv som insats och välja att fortsätta köra på den sträckan. Jag förstår att man kan dö var som helst, men det låter lite som Bulten är givet för att råka ut för något.
Måste finnas andra vägar runt Stockholm som är minst lika roliga.

Väldigt tråkigt, men jag är tyvärr inte förvånad över att det händer som sagt.

Dock så är det en fin sträcka att köra och jag brukar köra där tider då det är lite trafik där. Börjar visserligen fundera på att skita i det helt, med tanke på att fler och fler såna här händelser sker.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag har kört där i 27 år:gnissla nu och har klarat mig. Men visst är det som andra sagt, man kan ju hålla sig därifrån på Onsdagar och helger.
Och självklart köra efter egen förmåga. :)
 

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Känns som en lättnad att det inte verkar bli några allvarliga men av olyckan (dådet) då.
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Hjärnblödning! Hoppas modern läkarvetenskap klarar att återställa din väns vän helt!

Det är sådan här läsning som gör att jag kör mindre och mindre på vägen och mer och mer på banor...
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Blir väldigt glad när jag läser att han verkar klarat sig ganska bra! Hoppas återhämtningen går bra och han slipper allvarliga men.

/Karl
 

sqalo

Medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Nästa år så
Man blir bra nojig av att läsa om sådana här olyckor. Sker på bråkdelen av en sekund och plötsligt vilar ens öde i händerna på skaparen. Vart riktigt orolig för han som åkte av. Hoppas återhämtningen går bra, alla lyckönskningar. Kämpa! :yoparty

PS: Vore intressant att höra hur tankarna gått hos den som nu gett sig till känna för prejningen.
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Det va väldigt roligt att höra :D Hälsa din vän Jennie så gott att han ska krya på sig och hoppas att rehabiliteringen går bra :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top