Demokrati eller inte?

Avskaffa kungahuset?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
t-rex skrev:
För att inte slösa mer tid; Exakt på vilken nivå vill du föra detta? Någon sorts fundamental dagiskunskapsnivå är kul ett tag, men mest frustrerande.
Saklig nivå, utan påhopp tack. För mig är det dock helt ok om du väljer att inte slösa mer tid här.

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Du verkar ha missförstått varenda ord jag skrev. Upphetsad av debatten ?

Försöka att inte utgå från dig själv för en liten stund. Kanske ser du skaer lite annorlunda då ?

mvh Fredrik

Chris Ash skrev:
Det spelar ingen roll vad du tror, utan hur det är. Bli lite mer insatt och kolla upp USA:s energianvändning och utsläppsnivåer. De är INTE små...

TROR INTE. HAR SETT SIFFROR PÅ EN DEL OMRÅDEN DÄR USA ÄR BÄTTRE ÄN EUROPA. HUR MYCKET FÖRSTÖRD SKOG OCH SJÖAR HAR VI INTE I EUROPA ??

Det är ju precis deras värderingar som jag inte kan förstå. Hade jag gjort det hade jag väl inte diskuterat på detta viset? Läs vad T-rex skrivit ang skattesänkningar och krigsmaktsanslag(försvar rimmar illa här), men råd att försöka hejda något som kan leda till vår utplåning har spånhuvudena inte råd med.

Har stormakt något med intelligens att göra? Jävla smarta de måste varit i Nazityskland och Sovjetunionen....

Jag tror utan att blinka att USA är det största hotet mot mänskligheten någonsin. De skulle kunna göra så mycket åt världsproblemen, men ser hellre till ekonomisk vinning....

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
valmers skrev:
Det rabiata USA-hatet är lika självklart för den svenska rödstrumpemaffian som att sjunga den sovjetiska nationalsången (före 1945) på första maj.

Som jag skrev ovan, äpplen och päron. Och vad gäller de stockkonservativa borgarbrackorna - en påse nötter.

gladh

benfre

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Ingen idé att starta nån ryggdunkarklubb här men det där var klockrent !

/benfre

valmers skrev:
Det rabiata USA-hatet är lika självklart för den svenska rödstrumpemaffian som att sjunga den sovjetiska nationalsången (före 1945) på första maj.

benfre

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Hur kan det vara äpplen och päron ? Det är ju verkligen så att "rödstrumpemaffian" är emot allt oavsett vad USA står för i diverse frågor!

/benfre

gladh skrev:
Som jag skrev ovan, äpplen och päron. Och vad gäller de stockkonservativa borgarbrackorna - en påse nötter.

gladh

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Saklig nivå, utan påhopp tack. För mig är det dock helt ok om du väljer att inte slösa mer tid här.

Ok, kör för det.

Förklara då för mig hur Bush motiverar att Koyoto är för dyrt, samtidigt som de har ett gigantiskt underskott, sänker skatterna och samtidigt köper bomber? I don't get it...

Och att överhuvudtaget snacka miljömedvetenhet hos en administration som till och med enligt dig sponsras av företag som pumpar in miljontals dollar, tja... Tror du de gav de pengarna ör att de tyckte Bush var en sjysst kille?

benfre

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Japp, du har rätt. Att LO pumpar in stålar till sossarna är ju en helt annan sak.... :arsele

/benfre

t-rex skrev:
Ok, kör för det.

Förklara då för mig hur Bush motiverar att Koyoto är för dyrt, samtidigt som de har ett gigantiskt underskott, sänker skatterna och samtidigt köper bomber? I don't get it...

Och att överhuvudtaget snacka miljömedvetenhet hos en administration som till och med enligt dig sponsras av företag som pumpar in miljontals dollar, tja... Tror du de gav de pengarna ör att de tyckte Bush var en sjysst kille?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
valmers skrev:

Det var (nästan) kul en gång. Kom med nåt matnyttigt istället. Gnälla leder ingen vart.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
t-rex skrev:
Ok, kör för det.

Ungefär som LO pumpar in sina medlemmars inbetalade pengar i sossepartiet?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
benfre skrev:
Du verkar ha missförstått varenda ord jag skrev. Upphetsad av debatten ?

Försöka att inte utgå från dig själv för en liten stund. Kanske ser du skaer lite annorlunda då ?

mvh Fredrik

Vilka områden är USA bättre på?

Sen att alla I-länder är stora miljöbovar har du alldeles rätt i. Problemet är att vissa länder fattat det och andra inte.....

Vadå utgår från mig själv? Jag utgår mycket riktigt från mig själv som planetinnevånare med intresse av att undvika framtida miljökatastrofer. Ingår inte Amerikanerna på den listan?

Vem utgår du ifrån när du försvarar USA:s politik?

Klart som fan man tycker illa om ett land som har makt att göra så mycket gott men väljer att blankt skita i det....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
benfre skrev:
Japp, du har rätt. Att LO pumpar in stålar till sossarna är ju en helt annan sak.... :arsele

/benfre

Jamen......du verkar ju ha fattat! Det är ju precis samma sak!

Varför kan du inte åtminstone försöka?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Det är möjligt att jag är felunderrättad, vad har du för källa? Min är www.newsmax.com, sök i något arkiv.

Jag kollade upp newsmax och den verkade ju vara en synnerligen liberal nyhetssite :rolleyes: Särskillt när de argumenterar för att det som är bra med växthuseffekten (som vi inte har en aaaaaaaning om var den kommer ifrån) är jättebra för då får vi mer växtlighet.
Mina data kommer från någon miljöanalyssida som jag tyvärr inte har koll på för tillfället (beklagar, vill ni bortse från diagrammet för att jag inte har en källhänvisning så är det i sin ordning). Men siffror ska redovisas så jag skickar istället med en länk till en sammanställning av utsläpp från organisationen World resources institute. WRI:s data länkas av bland andra SCB så den bör ha någon form av vederhäftighet.

http://www.wri.org/wri/wr-98-99/pdf/wr98_ac2.pdf

gladh

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
...
Inte mer än andra som har tillgång till dagstidningar, tv, internet - och framför allt ett fritt sinne (ej indoktrinerat sedan barnsben)

...

Läste lite på din källa newsmax. Källkritik, ingår det i ditt fria sinne? Om jag säger amerikansk kristen, fundamentalistisk höger, vad säger du då? Ingen kommer att ta dig på allvar med den där källan...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
t-rex skrev:
Läste lite på din källa newsmax. Källkritik, ingår det i ditt fria sinne? Om jag säger amerikansk kristen, fundamentalistisk höger, vad säger du då? Ingen kommer att ta dig på allvar med den där källan...

Jo amerikaner som är fundamentalistsika och långt ut på högerkanten. :hihi

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det är kungens fel. Alltihopa.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Och valmers.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...