gladh skrev:Jag kollade upp newsmax och den verkade ju vara en synnerligen liberal nyhetssite![]()
Har du noterat att jag inte argumenterar ur en liberal synvinkel? Alltså är det för mig inget negativt att denna hemsida inte är liberal. Bara så det inte blir några missförstånd nu alltså.
gladh skrev:Särskillt när de argumenterar för att det som är bra med växthuseffekten (som vi inte har en aaaaaaaning om var den kommer ifrån) är jättebra för då får vi mer växtlighet.
Det har jag inte läst, och tanken var inte att vi skulle diskutera allt som står på den hemsidan. T.ex länkarna till anti abort organisationer. Det var en länk till min källa, och eftersom Newsmax i mångt och mycket länkar vidare till t.ex Fox News så kan det lika bra kommit därifrån.
gladh skrev:WRI:s data länkas av bland andra SCB så den bör ha någon form av vederhäftighet.
Nu är det faktiskt så att jag är urusel på kemi, så jag har ingen aning om vad alla de här olika ämnena i diagrammet är. Men om du tittar på "Nitrous Oxide" så leder Indonesien och Kina (u-länder) med hästlängder. Jag vet som sagt inte hur mycket det de facto betyder, kan du vara vänlig och upplysa mig om det?