Man of War
Ny medlem
Eftersom jag inte har lust att börja någon debatt lägger jag bara upp en nyttig länk här. Intressant är det iaf:
http://www.geocities.com/petersami/
http://www.geocities.com/petersami/
Postade en skitrolig film men som jag kan hålla med om var ganska stötandecapi skrev:Haha, smilyes funkar alltid lika bra för att ta udden ur något. Peace dude!
Vad gjorde du för att bli bannad?
ps Har du sett Anger management? är den isf bra? ds
Henken skrev:...
Iofs, då kanske de tar sig ut i verkliga världen ....
Du och ni som tycker nej till kungen får väll rösta på kommunisterna, tror de hade med det i sitt partiprogram förrut. Totalt populistisk och obegriplig punkt, som resten i partiprogrammet ungefär.... :rolleyesgladh skrev:Så är man borta från forumet nån dag och sysselsättersig med att faktiskt leva ett liv, då kommer trådar om 60% skatt och kungahusets vara och icke vara. Nån får väl maila mig så man får va med i leken.![]()
Kungahuset är en förlegad konstruktion som innebär det sista hindret mot att Sverige fullt ut blir en demokrati. Monarkin har dessutom samma representationsvärde som N´Sync. Bara det att fanskaran som köper kollorerad veckopress är något äldre.
Att sen Göran, ellr för den delen någon av högerledarna skulle vara ett så dåligt alternativ vid representation förstår jag inte. Det är trots allt så att Statsminister & Co. faktiskt är de som utför handlingar i utlandet i diplomatisk process med sina motsvarande gelikar. Att man då inte vill lämna över vinkandet, kindpussandet och skakandet av händer från ett överklassmiffo till en folkvald (oavsett politisk inriktning) känns svårförklarigt. Varför skulle det vara svårare att gå längs röda mattan, le och vinka än att vara med och förhandla fram försäljning av JAS-plan eller utvidgning av EU?
Men jag är ju blott bara antirojalist, så vad vet jag om vår importerade kungafamiljs förtjänster.![]()
gladh
Jo såssarna hade det också i sitt partiprogram, dom vill hellre ha dit någon politiker, blir väl en reträttpost för skattefifflande / porrklubbsbesökande eller fifflande politikerna som inte längre går hem i de "breda" folklagren...capi skrev:Sossarna har också det i sitt partiprogram.
mina argument har jag funderat ut själv, mina citat har jag hämtat från republik.nu....
Bingo skrev:Kungen stryper vi i den siste kommunistens tarmar![]()
//H. Ögerman
kaZmur skrev:...vi kan inte ha personer som röstar vänster av gammal vana...
Den meningen ändrade jag inte vid min edit, jag bara lade till Chris Ash delen.t-rex skrev:Snabb edit där, den meningen var ju ännu bättre innan du ändrade den! Folk som röstar vänster tänker alltså inte själva utan gör det för att det är bekvämt?
Edit: på vilket sätt skall vi ha annorlunda försvars- och invandrarpolitik?
kaZmur skrev:Den meningen ändrade jag inte vid min edit, jag bara lade till Chris Ash delen.
...
Du har herr Bundy som avatar, vi förlåter dig för allt.t-rex skrev:My bad. Ser antagligen i kors. Nåja, den var ju bra nog...![]()
Om inte demokratifrågan är knuten till vårt statsskick undrar jag över hur du ser på demokratinkaZmur skrev:För det första har ruriken "Demokrati eller inte?" ingenting med det svenska kungahuset att göra,
Säger du på grundval av vad? Finns ett antla scenarion som leder till demokratins förtvinande.kaZmur skrev:för det andra så finns det inte en chans att demokratin i sverige skulle avskaffas.
kaZmur skrev:Självklart vore det bästa för Sverige (precis som alla länder), en republik med en president som uppfyller alla människors önsken, detta är dock en omöjlighet som säkert alla förstår.
Det är sant,själv är jag vänster av ny vana.kaZmur skrev:vi kan inte ha personer som röstar vänster av gammal vana,
Fins sämmre anledningar att rösta på ett parti.kaZmur skrev:eller folk som röstar att "de har skött landet bra hittills".
Mvhahahaha, du har verkligen drukit en hel del. Menar du KDkaZmur skrev:Vi behöver fler partier med åsikter som står klara och tydliga
kaZmur skrev:samt en bättre täckning i media så folk verkligen förstår vad de röstar på,
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!