Sämsta jävla pollen jag sett. Här är en ny:
Borde Capi få på käften för en dålig poll?
1) Nej, det är mot lagen men vi gör det ändå.
2) Ja, det är mot lagen men vi gör det med glädje.
Klart, Du (Capi) vill la provosera, och det var ju intressant att se hur många Bolsjeviker det finns inom SH. Vafan, man blir ju rädd. Är det ni som står med Stalin & Lenin-plakaten på första maj eller? Bäst att tycka till fort innan man hamnar i Gulag.
Om du vill diskutera demokratins vara eller inte vara är det la inte så himmla intressant att dra in kungen om Du nu inte avser att ge tillbaka makten till just honom.
Tycker personligen att våran demokrati suger fett. Vad är tex ett vallöfte om det inte finns nån myndighet som tvingar vinnande parti(er) att hålla löftet.
Inför en slags tidsbegränsad halvdiktatur istället. Att man sitter med fullt mandat under tex 8-10 år. Eller låt kungahuset styra ett departement och utgöra ett opolitiskt element. Till skillnad från våra korrupta politiker som inte vågar säga någonting som kan försämra siffrorna i nästa val så skulle detta element enbart ha landets väl att jobba för. Med andra ord precis som det borde vara.
Varför likställer ni alla diktatur med nånting förkastligt. De flesta frågor som behandlas i riksdagen ger ni ju ändå blanka fan i. I Sverige har vi ju haft diktaturer i perioder och en del av dom har ju funkat ganska bra. Exempelvis Karl XI:s diktatur. Den var kanon. Det enda möjligtvis tyranniska i den diktaturen var ju den "etniska rensningen" av Skåne. Och den funkade ju också himmla bra. Dessutom skulle i en halvdiktatur stora administrationskostnader kunna sparas in och läggas på ex. vården. Dessutom råder ju på många arbetsplatser och skolor allt annat än demokrati, men det verkar många köpa rätt av.
En sista grej; Det sades att argumentet "kungen gör ett bra jobb" var ett dåligt argument. Om någon vill avskeda mig från mitt jobb och nån annan tar mig i försvar så skulle jag hoppas att det var med det argumentet.
/FÖRGÖRAREN