Den Mystiska tråden!

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
juha01 skrev:
Hur fasen kan man jobba som rondväktare mitt i nätterna!!! En ständig oro över vad som ska komma runt nästa hörn... inget för mig..

Som att spela Doom 3 IRL :D :tummenupp :yoparty

hymac

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
ktm 625 sxc och yamaha xt 500
Jag va med om en jävla spooky grej. Jag och min tjej hade suttit och flummat i skogen. Helt plötsligt tar hon av sig kläderna och hennes murva börjar växa något helt enormt. Efter en stund var hon helt borta det var bara en stor hårboll, hon skrek där inne släpp ut mig ! släpp ut mig ! Men vad skulle jag göra så jag somna in sen när jag vaknade var hon borta. Jag ringde hem till hennes farsa och frågade efter Anna, hon hette så, och han sa vilken Anna du menar BUSKEN. Vaddååå sa ja då garvade han bara och la på luren. Sen dess är hon borta jag har kollat på hennes jobb men de bara garvar och skriker BUSKEN är borta ! BUSKEN är borta! Detta var typ 1 år sedan och i sommras växte det upp en jättebuske på min gräsmatta en stor beige buske som såg jävligt konstig ut. Nu har jag träffat en ny tjej och vi pröva att röka lite av den där busken grymma grejor kan jag säga. Jag tycker nog att detta är väldigt konstigt och väldigt mystiskt. Var tog hon vägen hon kan ju inte bara ha blivit en buske och ingen annan än jag saknar henne ??

Last edited:

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
hymac skrev:
Nu har jag träffat en ny tjej och vi pröva att röka lite av den där busken grymma grejor kan jag säga. Jag tycker nog att detta är väldigt konstigt och väldigt mystiskt. Var tog hon vägen hon kan ju inte bara ha blivit en buske och ingen annan än jag saknar henne ??

:rofl Du har nog rökt lite för mycket av den där busken. :fyllisar

Carcass

Smurfjäveln
Gick med
14 May 2003
Hoj
Kawa KX250F -04
Wunder skrev:
Detta hände mej för bara några veckor sedan:

Vaknar mitt i natten, klarvaken direkt (brukar aldrig vakna mitt i natten annars).
Har en extremt stark känsla av att det är någon annan i rummet.
Ligger vänd mot väggen så jag ser inget, och jag förmår inte vända mej så jag kan se vad som finns i resten av rummet.
Blir naturligtvis skitskraj.
Efter ungefär en halv minut känner jag hur täcket trycks ner mot mej allt hårdare samtidigt som jag hör ett ljudligt brus, som myrkriget på tv, innuti huvudet! Detta vara ungefär en sekund och försvinner lika plötsligt som det kom. Efter några sekunder händer samma sak igen. Ungefär 3-4 gånger upprepas detta.
Hör efter en stund någon som suckar tungt.
Jag ligger kvar orörlig och om möjligt ännu skrajare.
Efter typ en halvtimme försvinner närvarokänslan, och efter ytterligare en halvtimma lyckas jag somna om.

Jag är ateist och tror inte på någon form av övernaturliga krafter, så personligen utgår jag från att "besöket" var ett resultat av att hjärnan keffade p.g.a. överhettning, jag har nämligen kass värmereglering när jag sover.
Det kan också ha varit någon fördröjd bieffekt från en MRT jag hade någon vecka tidigare.

Det där händer mig också ibland, vet inte riktigt men mitt antagande är att jag bara tror att jag vaknar, men i själva verket sover vidare med sinnena medvetna om vad som försigår i rummet, men kryddat av vad det undermedvetna drömmer (dvs att det står någon där) Att man inte kan röra sig tror jag beror på samma sak som när man i drömmar försöker springa men inte kommer någonstans, dvs man tror bara att man försöker röra sig.
Suset påminner mig om de gånger man får adrenalinsprutor, så jag antar att man i "den vakna drömmen" blir skrämd och adrenalinet börjar pumpa runt blodet i skallen så det brusar i öronen.

Sensate gångerna det hänt har jag varit lite mer "vaken" än gånger innan, och lixom märkt att jag inte är vaken. Försök intala dig om det händer igen att du faktiskt drömmer, och försök sedan slappna av eller vakna ordentligt.

:)

Edit: ähvafan nu läste jag resten av tråden och ser att någon redan svarat (såklart fanns det redan en undersökning klappad och klar, och jag har försökt tänka i onödan igen) :3freak

Last edited:

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
HönaPower skrev:
Ohh....detta ämne ligger mig nära....

Har varit med om mycket..kan ju ta några stycken... :gnissla

Min mamma gick bort för några år sedan, jag tog över villan & bodde kvar ensam.

Några veckor efter hon gick bort så vaknade jag en natt av att hela rummet var liksom "fuktigt" kvavt som fan....& det luktade "mamma" hennes närvaro i rummet var fruktansvärt stark.....jag satte mig upp, tände lampan....så försvann alla fenomen....känslan var inte obehaglig, utan kändes mer som hon kollade till mig lite...

----------------

Vaknade en natt av att stereon i vardagsrummet stod på hög volym....kollade den, ingen timer var på, och jag hade inte ens haft den på under dagen.... :gnissla

-------------

Har hört TYDLIGA steg i huset på natten....när jag varit ensam i huset...

-----------

Jag hade en "date" som sov hos mig kanske 3 ggr...en morgon sa hon, "jag tror inte din mamma gillar mig" hon hade fått obehagliga känslor på nätterna, känt sig illa till mods, känt sig iaktagen....

---------

Men det värsta var nog denna...
Jag står i köket & diskar, bakom mig står min dåvarande tjej som jag träffat några månader, vi småptarar som man brukar i köket om ditt & datt, helt plötsligt skriker hon bara till, HÖGT! jag känner hur håret på armarna reser sig....vänder mig om & hon ser helt blek ut...

"Det stod en kvinna där i hörnet & stirrade på mig"

Jag frågade henne flera ggr om hon skojade, men att döma av hennes tillstånd var hon helt alvarlig....efter att hon beskrivit kvinnan, så hade hon till punkt & pricka beskrivit min mamma...

Vad ska man tro.....

Hmm, ja vad ska man tro.. jag vill säga att jag inte tror på spöken men efter det du skrev så verkar det ju mysko, om din berättelse är sann.. men det tror jag!

Men, jag tycker du ska vara glad/stolt över det. Din mamma övervakar dig då bara.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Carcass skrev:
Edit: ähvafan nu läste jag resten av tråden och ser att någon redan svarat (såklart fanns det redan en undersökning klappad och klar, och jag har försökt tänka i onödan igen) :3freak

Spelar ingen roll!! När man råkar ut för detta så är det faktiskt inen lek...
En helvetisk panik som utbryter i kroppen!!!

Skriv ner era erfarenheter!!!! JAG VILL VETA!!!!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
P@trik skrev:
Blev ganska less,väntade mig en rysare men fick se vad närmast kan beskrivas som drama...

Riktigt usel film. :zpy

Ja...inte va det nån skräckfilm inte... :) Även om jag satt och höll andan ibland. Filmen kan mer beskrivas som "drama med kärleksbudskap" :krama

Och jag tyckte att den va bra..!! :brinnerup

//Mad

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
juha01 skrev:
Här ska ni se! Ni som har hört brusande ljud och liknande har också varit med om en del av sömnparalys. Eller rättare sagt om "vibratiostillståndet". Finns en del skrivet om det med. Det enklaste som finns att läsa om sömnparalys är ett specialarbete av Jens Persson. Långt.. Men mycket bra för den som är intresserad!!

Specialarbetet:
http://home.swipnet.se/~w-77916/text/slphyp.htm

Texten talar också om så kallade "lucida drömmar" i vilka man kan göra precis vad man vill t ex flyga, gå genom väggar eller dejta Sandra Bullock.
Ett tips för de som lättare vill komma i det stadiet är att regelbundet räkna fingrarna på sin högerhand (eller vänster om du vill). Någon dag när du gör detta kommer du märka att du inte kan räkna dem, hur du än gör så får du inte ihop det till 5 st (eller hur många fingrar du nu har på din hand), då vet du att du är i en lucid dröm och det är bara att sätta igång att leka.. :)

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
303 skrev:
Texten talar också om så kallade "lucida drömmar" i vilka man kan göra precis vad man vill t ex flyga, gå genom väggar eller dejta Sandra Bullock.
Ett tips för de som lättare vill komma i det stadiet är att regelbundet räkna fingrarna på sin högerhand (eller vänster om du vill). Någon dag när du gör detta kommer du märka att du inte kan räkna dem, hur du än gör så får du inte ihop det till 5 st (eller hur många fingrar du nu har på din hand), då vet du att du är i en lucid dröm och det är bara att sätta igång att leka.. :)

Jotack!! Har testat att göra en del grejer i drömmarna... :hihi

Om man tex blir jagad av en bil så är det rärr kul att springa emot bilen! Man får väl hoppas att man kan skilja på drömmar och verklighet, annars kan det göra väldigt ont...

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag ska berätta för er ungefär hur lång en evighet är.

Var hundrade år kommer det en liten fågel och vässar sin näbb mot Mount Everest.
När hela Mount Everest är utslitet, borta, av fåglarnas vässande, då har det gått en sekund av evigheten.

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
En gång i tiden när man körde epatraktor fick jag haveri vid vägkanten en mörk kväll. Stoppar första bilen som kommer körandes och ber om lift hem till mor&far. En kille och en tjej i bilen som bara snackar engelska, han med mörkt långt hår, hon mörkblond. Får skjuts och hoppar in i baksätet, försöker konvercera lite och frågar var de kommer ifrån, "from Finlaand" svarar killen, påstår att de är på semester. De diskuterar nåt på finska som jag inte förstår.

De skjutsar mig hem och åker vidare, jag förklarar läget med den trasiga epa:n för mor&far och hur jag fick lift. Då kläcker morsan ur sig: " -men det låter ju som de där som mördat en familj i Åmsele".

Än idag vet jag inte om det var en tokig slump eller om jag liftat med två galningar, just då avfärdade vi det hela med att man på tv sagt att de troligen lämnat landet...

Pali

http://www.e12.se
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Hojlös.....
Gustav1 skrev:
Jag ska berätta för er ungefär hur lång en evighet är.

Var hundrade år kommer det en liten fågel och vässar sin näbb mot Mount Everest.
När hela Mount Everest är utslitet, borta, av fåglarnas vässande, då har det gått en sekund av evigheten.

Fler som läser illustrerad vetenskap ser jag :tungan

Jag var med om en skum grej för ett antal år sedan, var ute och sprang i eljusspåret i en liten håla där jag kommer ifrån, spåret går typ i en oval cirkel i skogen, och ser då på "andra" sidan av spåret att det går en gubbe mot mig med hög hatt och frack, väldigt mysko, konstig klädsel att ha på sig i skogen tänkte jag. Förväntar mig att möta denna person om cirkus 300 m, tittar på gubben nångång imellanåt och ser att han fortfarande går emot mig, när det sedan bara är en liten bit kvar (mindre än 20m)och jag för bara en sekund tittar bort så är han borta.

Berättar då detta när jag kommer hem, och får sedan titta i nån typ av minnesbok som min far hade som innehöll lite bilder och information om byggandet av kraftstationen hemma, där det bla fanns lite bilder över folk som omkommit under arbetets gång. Gissa vem jag hittar i boken?

Antingen så mötte jag denne person på när jag var ute, eller så har jag kollat i den där boken tidigare, och på nått sätt lyckats fantisera ihop den minnesbilden. skumt är det iaf.

jävla_typ

Helt enkelt
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
suzuki...svart..
en kul grej som hände mig var att dagen innan julafton hade jag köpt en batteridriven leksaksmotorcyckel till min systerson i julklapp. jag var ju tvungen att provköra den när jag kom hem :tungan och den var helt ok.
jag är inte på något sätt mörkrädd men jag väcktes mitt i natten av ett jävla liv från vardagsrummet, så jag rusar upp ur sängen och grabbar ett basebollträ jag har stående i sovrummet för att se vad fan som är på gång. då visar det sig att motorcyckeln löper amok med fullt gaspådrag och blinkande lampor :hihi . ett par välriktade slag med bollträt så var det problemet löst :fatta!

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Pebl skrev:
En gång i tiden när man körde epatraktor fick jag haveri vid vägkanten en mörk kväll. Stoppar första bilen som kommer körandes och ber om lift hem till mor&far. En kille och en tjej i bilen som bara snackar engelska, han med mörkt långt hår, hon mörkblond. Får skjuts och hoppar in i baksätet, försöker konvercera lite och frågar var de kommer ifrån, "from Finlaand" svarar killen, påstår att de är på semester. De diskuterar nåt på finska som jag inte förstår.

De skjutsar mig hem och åker vidare, jag förklarar läget med den trasiga epa:n för mor&far och hur jag fick lift. Då kläcker morsan ur sig: " -men det låter ju som de där som mördat en familj i Åmsele".

Än idag vet jag inte om det var en tokig slump eller om jag liftat med två galningar, just då avfärdade vi det hela med att man på tv sagt att de troligen lämnat landet...

Tycker sånt är läskigare än alla spöken tillsammans, något man kan ta på. :jisses

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
När vi ändå snackar knäppa sömntillstånd...

Jag hade väldigt mycket mardrömmar när jag var liten. Alla dessa mardrömmar gjorde att jag lyckades öva upp en förmåga att kunna väcka mig själv när drömmen började gå åt fanders. Slå det om ni kan!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Zormin skrev:
När vi ändå snackar knäppa sömntillstånd...

Jag hade väldigt mycket mardrömmar när jag var liten. Alla dessa mardrömmar gjorde att jag lyckades öva upp en förmåga att kunna väcka mig själv när drömmen började gå åt fanders. Slå det om ni kan!
Provat att tänka på en rosa elefant varje gång innan du lägger dig? Jag lovar att det inte kommer dröja länge än högst några veckor innan du drömmer om en. Tänker man mkt på att man vill ta kontroll över sina drömmar, så kan en illusion skapas av att man gör det.

Man har möjlighet att minnas max ungefär en sjättedel av sina drömmar... sannolikt drömde du ca 10 gånger så ofta att du försökte väcka dig själv fast utan resultat (och utan att du minns det). Minns man samma dröm från, låt oss säga 3 tillfällen, så har man kanske i verkligheten drömt den 30 ggr.

Hur som helst, du var helt rätt ute rent terapeutiskt sett. Har man t.ex. barn med mardrömmer så är det ett utmärkt tips att be dom tänka att de kan vakna när de vill, precis som du beskrev. Funkar kanske inte på alla, men på många. Jag var med om något liknande faktiskt, så många småttingar kommer nog på detta själva också.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...