Jorrd
Twins are number one
juha01 skrev:Hur fasen kan man jobba som rondväktare mitt i nätterna!!! En ständig oro över vad som ska komma runt nästa hörn... inget för mig..
Som att spela Doom 3 IRL
juha01 skrev:Hur fasen kan man jobba som rondväktare mitt i nätterna!!! En ständig oro över vad som ska komma runt nästa hörn... inget för mig..
hymac skrev:Nu har jag träffat en ny tjej och vi pröva att röka lite av den där busken grymma grejor kan jag säga. Jag tycker nog att detta är väldigt konstigt och väldigt mystiskt. Var tog hon vägen hon kan ju inte bara ha blivit en buske och ingen annan än jag saknar henne ??
hymac skrev:Jag va med om en jävla spooky grej.
En helt vanlig träning mao.Chris Ash skrev:På Falkenberg så hoppade mitt avgassystem av cylindern samtidigt som jag fick elfel. Spooky......
chrilleus skrev:Har varit med om EXAKT samma pryl, tydligen jävligt vanligt.
Wunder skrev:Detta hände mej för bara några veckor sedan:
Vaknar mitt i natten, klarvaken direkt (brukar aldrig vakna mitt i natten annars).
Har en extremt stark känsla av att det är någon annan i rummet.
Ligger vänd mot väggen så jag ser inget, och jag förmår inte vända mej så jag kan se vad som finns i resten av rummet.
Blir naturligtvis skitskraj.
Efter ungefär en halv minut känner jag hur täcket trycks ner mot mej allt hårdare samtidigt som jag hör ett ljudligt brus, som myrkriget på tv, innuti huvudet! Detta vara ungefär en sekund och försvinner lika plötsligt som det kom. Efter några sekunder händer samma sak igen. Ungefär 3-4 gånger upprepas detta.
Hör efter en stund någon som suckar tungt.
Jag ligger kvar orörlig och om möjligt ännu skrajare.
Efter typ en halvtimme försvinner närvarokänslan, och efter ytterligare en halvtimma lyckas jag somna om.
Jag är ateist och tror inte på någon form av övernaturliga krafter, så personligen utgår jag från att "besöket" var ett resultat av att hjärnan keffade p.g.a. överhettning, jag har nämligen kass värmereglering när jag sover.
Det kan också ha varit någon fördröjd bieffekt från en MRT jag hade någon vecka tidigare.
HönaPower skrev:Ohh....detta ämne ligger mig nära....
Har varit med om mycket..kan ju ta några stycken...
Min mamma gick bort för några år sedan, jag tog över villan & bodde kvar ensam.
Några veckor efter hon gick bort så vaknade jag en natt av att hela rummet var liksom "fuktigt" kvavt som fan....& det luktade "mamma" hennes närvaro i rummet var fruktansvärt stark.....jag satte mig upp, tände lampan....så försvann alla fenomen....känslan var inte obehaglig, utan kändes mer som hon kollade till mig lite...
----------------
Vaknade en natt av att stereon i vardagsrummet stod på hög volym....kollade den, ingen timer var på, och jag hade inte ens haft den på under dagen....
-------------
Har hört TYDLIGA steg i huset på natten....när jag varit ensam i huset...
-----------
Jag hade en "date" som sov hos mig kanske 3 ggr...en morgon sa hon, "jag tror inte din mamma gillar mig" hon hade fått obehagliga känslor på nätterna, känt sig illa till mods, känt sig iaktagen....
---------
Men det värsta var nog denna...
Jag står i köket & diskar, bakom mig står min dåvarande tjej som jag träffat några månader, vi småptarar som man brukar i köket om ditt & datt, helt plötsligt skriker hon bara till, HÖGT! jag känner hur håret på armarna reser sig....vänder mig om & hon ser helt blek ut...
"Det stod en kvinna där i hörnet & stirrade på mig"
Jag frågade henne flera ggr om hon skojade, men att döma av hennes tillstånd var hon helt alvarlig....efter att hon beskrivit kvinnan, så hade hon till punkt & pricka beskrivit min mamma...
Vad ska man tro.....
Carcass skrev:Edit: ähvafan nu läste jag resten av tråden och ser att någon redan svarat (såklart fanns det redan en undersökning klappad och klar, och jag har försökt tänka i onödan igen)
hymac skrev:Det var skönt att höra jag som trodde att jag blivit knäpp. Då var det inte så konstigt
P@trik skrev:Blev ganska less,väntade mig en rysare men fick se vad närmast kan beskrivas som drama...
Riktigt usel film.
juha01 skrev:Här ska ni se! Ni som har hört brusande ljud och liknande har också varit med om en del av sömnparalys. Eller rättare sagt om "vibratiostillståndet". Finns en del skrivet om det med. Det enklaste som finns att läsa om sömnparalys är ett specialarbete av Jens Persson. Långt.. Men mycket bra för den som är intresserad!!
Specialarbetet:
http://home.swipnet.se/~w-77916/text/slphyp.htm
303 skrev:Texten talar också om så kallade "lucida drömmar" i vilka man kan göra precis vad man vill t ex flyga, gå genom väggar eller dejta Sandra Bullock.
Ett tips för de som lättare vill komma i det stadiet är att regelbundet räkna fingrarna på sin högerhand (eller vänster om du vill). Någon dag när du gör detta kommer du märka att du inte kan räkna dem, hur du än gör så får du inte ihop det till 5 st (eller hur många fingrar du nu har på din hand), då vet du att du är i en lucid dröm och det är bara att sätta igång att leka..
Gustav1 skrev:Jag ska berätta för er ungefär hur lång en evighet är.
Var hundrade år kommer det en liten fågel och vässar sin näbb mot Mount Everest.
När hela Mount Everest är utslitet, borta, av fåglarnas vässande, då har det gått en sekund av evigheten.
Pebl skrev:En gång i tiden när man körde epatraktor fick jag haveri vid vägkanten en mörk kväll. Stoppar första bilen som kommer körandes och ber om lift hem till mor&far. En kille och en tjej i bilen som bara snackar engelska, han med mörkt långt hår, hon mörkblond. Får skjuts och hoppar in i baksätet, försöker konvercera lite och frågar var de kommer ifrån, "from Finlaand" svarar killen, påstår att de är på semester. De diskuterar nåt på finska som jag inte förstår.
De skjutsar mig hem och åker vidare, jag förklarar läget med den trasiga epa:n för mor&far och hur jag fick lift. Då kläcker morsan ur sig: " -men det låter ju som de där som mördat en familj i Åmsele".
Än idag vet jag inte om det var en tokig slump eller om jag liftat med två galningar, just då avfärdade vi det hela med att man på tv sagt att de troligen lämnat landet...
Provat att tänka på en rosa elefant varje gång innan du lägger dig? Jag lovar att det inte kommer dröja länge än högst några veckor innan du drömmer om en. Tänker man mkt på att man vill ta kontroll över sina drömmar, så kan en illusion skapas av att man gör det.Zormin skrev:När vi ändå snackar knäppa sömntillstånd...
Jag hade väldigt mycket mardrömmar när jag var liten. Alla dessa mardrömmar gjorde att jag lyckades öva upp en förmåga att kunna väcka mig själv när drömmen började gå åt fanders. Slå det om ni kan!
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |