Finns säkert sjuttiofjorton modeller av denna där men låter som tungt, för?, på en lätt bilaxel.
Får nästan en känsla av Montana - har du John Dutton som boss?Det är en rejäl axel och kardan. 3500 känns mer som en ombonad lastbil än en bil - stötig och jobbig att köra utan vikt bak. Kombination av bladfjädring och luftkuddar bak gör att löständerna nästan ramlar ur…
Kan knäppa ett par bilder senare.
Som kuriosa kan tilläggas att avgasbromsen ska ge 335hk i motorbroms. Kör nästan dagligen med stort släp och 8 hästar nedför berget med 8% sluttning och motorbromsen räcker för att hålla farten nere. Klart imponerande (detta är med dubbelmontaget - med den andra lägger jag på lite manuell släpbroms för att hålla ekipaget rakt)
Det är en rejäl axel och kardan. 3500 känns mer som en ombonad lastbil än en bil - stötig och jobbig att köra utan vikt bak. Kombination av bladfjädring och luftkuddar bak gör att löständerna nästan ramlar ur…
Kan knäppa ett par bilder senare.
Som kuriosa kan tilläggas att avgasbromsen ska ge 335hk i motorbroms. Kör nästan dagligen med stort släp och 8 hästar nedför berget med 8% sluttning och motorbromsen räcker för att hålla farten nere. Klart imponerande (detta är med dubbelmontaget - med den andra lägger jag på lite manuell släpbroms för att hålla ekipaget rakt)
Får nästan en känsla av Montana - har du John Dutton som boss?![]()
Jo, det vet jag nog, men att "köra ner från bergen med 8% lutning" måste nästan vara någonstans utefter the Great Divide och Montana är ju "horse country"Haha - det hade varit något. Tyvärr är Yellowstone långt ifrån verkligheten![]()
Jo, det vet jag nog, men att "köra ner från bergen med 8% lutning" måste nästan vara någonstans utefter the Great Divide och Montana är ju "horse country"
Ok.Bakaxel och kardan. Däcken är tunga och det märktes när jag uppgraderade senast.
Ok.
Som sagt, har väl ingen koll på din specifika eller modellår för den delen men Om den har:
3373kg tjänstevikt
3.73 bakaxel
11 770kg dragvikt
..kan max axeltryck bak vara; 3175kg
Säkert ingen större risk hos konstapeln/U-landet i teknik men sägs kunna bli dyrt om något händer och en domare over thär tycker ett & annat.
Generalagentens diagram innehåller inte dom exakta siffrorna men varianter närmast över/under faller under det jag skrev innan.
3.3 ton = övervikt.
1 metriskt ton är 1000kg.
1 imperialiskt ton ör 2000lb.
3382lb är 1534,0494kg.
Klura ut denna nu grabbar.![]()
Absolut och sen valde du till/från extra askkoppen du vet, då matchar inte siffrorna eXakt det officiella diagrammetFörstår inte riktigt vad du menar. Siffrorna ovan är specifika för min VIN
Absolut och sen valde du till/från extra askkoppen du vet, då matchar inte siffrorna eXakt det officiella diagrammet
Detta är närmaste Jag hittar i.a.f.:
Andra uppifrån
![]()
..och sen valde du till alla leksaker vilket resulterar i att Payload och Max Trailer fick justeras ner lite irl.
GAWR Rear; 7000 lb = 3175 kg
Nu är jag antagligen ute på djupt vatten men kan inte hålla mig. Kulvikt som nämnts i tråden skall väl betyda "vikt på kopplingsanordningen"? Den ligger rakt ovanför bakaxeln - på samma sätt som en svängkrans?Fortsätt förklara och anta att all utrustning är begränsad till vad bilen kommer med standard. Hur mycket anser du att man bör kunna dra på ett säkert sätt?
Omöjligt utan praktik och du bor inte nästgårdsFortsätt förklara och anta att all utrustning är begränsad till vad bilen kommer med standard. Hur mycket anser du att man bör kunna dra på ett säkert sätt?
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |