Finns säkert sjuttiofjorton modeller av denna där men låter som tungt, för?, på en lätt bilaxel.
Får nästan en känsla av Montana - har du John Dutton som boss?Det är en rejäl axel och kardan. 3500 känns mer som en ombonad lastbil än en bil - stötig och jobbig att köra utan vikt bak. Kombination av bladfjädring och luftkuddar bak gör att löständerna nästan ramlar ur…
Kan knäppa ett par bilder senare.
Som kuriosa kan tilläggas att avgasbromsen ska ge 335hk i motorbroms. Kör nästan dagligen med stort släp och 8 hästar nedför berget med 8% sluttning och motorbromsen räcker för att hålla farten nere. Klart imponerande (detta är med dubbelmontaget - med den andra lägger jag på lite manuell släpbroms för att hålla ekipaget rakt)
Det är en rejäl axel och kardan. 3500 känns mer som en ombonad lastbil än en bil - stötig och jobbig att köra utan vikt bak. Kombination av bladfjädring och luftkuddar bak gör att löständerna nästan ramlar ur…
Kan knäppa ett par bilder senare.
Som kuriosa kan tilläggas att avgasbromsen ska ge 335hk i motorbroms. Kör nästan dagligen med stort släp och 8 hästar nedför berget med 8% sluttning och motorbromsen räcker för att hålla farten nere. Klart imponerande (detta är med dubbelmontaget - med den andra lägger jag på lite manuell släpbroms för att hålla ekipaget rakt)
Får nästan en känsla av Montana - har du John Dutton som boss?
Jo, det vet jag nog, men att "köra ner från bergen med 8% lutning" måste nästan vara någonstans utefter the Great Divide och Montana är ju "horse country"Haha - det hade varit något. Tyvärr är Yellowstone långt ifrån verkligheten
Jo, det vet jag nog, men att "köra ner från bergen med 8% lutning" måste nästan vara någonstans utefter the Great Divide och Montana är ju "horse country"
Ok.Bakaxel och kardan. Däcken är tunga och det märktes när jag uppgraderade senast.
Ok.
Som sagt, har väl ingen koll på din specifika eller modellår för den delen men Om den har:
3373kg tjänstevikt
3.73 bakaxel
11 770kg dragvikt
..kan max axeltryck bak vara; 3175kg
Säkert ingen större risk hos konstapeln/U-landet i teknik men sägs kunna bli dyrt om något händer och en domare over thär tycker ett & annat.
Generalagentens diagram innehåller inte dom exakta siffrorna men varianter närmast över/under faller under det jag skrev innan.
3.3 ton = övervikt.
1 metriskt ton är 1000kg.
1 imperialiskt ton ör 2000lb.
3382lb är 1534,0494kg.
Klura ut denna nu grabbar.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |