Finns säkert sjuttiofjorton modeller av denna där men låter som tungt, för?, på en lätt bilaxel.
Får nästan en känsla av Montana - har du John Dutton som boss?Det är en rejäl axel och kardan. 3500 känns mer som en ombonad lastbil än en bil - stötig och jobbig att köra utan vikt bak. Kombination av bladfjädring och luftkuddar bak gör att löständerna nästan ramlar ur…
Kan knäppa ett par bilder senare.
Som kuriosa kan tilläggas att avgasbromsen ska ge 335hk i motorbroms. Kör nästan dagligen med stort släp och 8 hästar nedför berget med 8% sluttning och motorbromsen räcker för att hålla farten nere. Klart imponerande (detta är med dubbelmontaget - med den andra lägger jag på lite manuell släpbroms för att hålla ekipaget rakt)
Det är en rejäl axel och kardan. 3500 känns mer som en ombonad lastbil än en bil - stötig och jobbig att köra utan vikt bak. Kombination av bladfjädring och luftkuddar bak gör att löständerna nästan ramlar ur…
Kan knäppa ett par bilder senare.
Som kuriosa kan tilläggas att avgasbromsen ska ge 335hk i motorbroms. Kör nästan dagligen med stort släp och 8 hästar nedför berget med 8% sluttning och motorbromsen räcker för att hålla farten nere. Klart imponerande (detta är med dubbelmontaget - med den andra lägger jag på lite manuell släpbroms för att hålla ekipaget rakt)
Får nästan en känsla av Montana - har du John Dutton som boss?
Jo, det vet jag nog, men att "köra ner från bergen med 8% lutning" måste nästan vara någonstans utefter the Great Divide och Montana är ju "horse country"Haha - det hade varit något. Tyvärr är Yellowstone långt ifrån verkligheten
Jo, det vet jag nog, men att "köra ner från bergen med 8% lutning" måste nästan vara någonstans utefter the Great Divide och Montana är ju "horse country"
Ok.Bakaxel och kardan. Däcken är tunga och det märktes när jag uppgraderade senast.
Ok.
Som sagt, har väl ingen koll på din specifika eller modellår för den delen men Om den har:
3373kg tjänstevikt
3.73 bakaxel
11 770kg dragvikt
..kan max axeltryck bak vara; 3175kg
Säkert ingen större risk hos konstapeln/U-landet i teknik men sägs kunna bli dyrt om något händer och en domare over thär tycker ett & annat.
Generalagentens diagram innehåller inte dom exakta siffrorna men varianter närmast över/under faller under det jag skrev innan.
3.3 ton = övervikt.
1 metriskt ton är 1000kg.
1 imperialiskt ton ör 2000lb.
3382lb är 1534,0494kg.
Klura ut denna nu grabbar.
Absolut och sen valde du till/från extra askkoppen du vet, då matchar inte siffrorna eXakt det officiella diagrammetFörstår inte riktigt vad du menar. Siffrorna ovan är specifika för min VIN
Absolut och sen valde du till/från extra askkoppen du vet, då matchar inte siffrorna eXakt det officiella diagrammet
Detta är närmaste Jag hittar i.a.f.:
Andra uppifrån
..och sen valde du till alla leksaker vilket resulterar i att Payload och Max Trailer fick justeras ner lite irl.
GAWR Rear; 7000 lb = 3175 kg
Nu är jag antagligen ute på djupt vatten men kan inte hålla mig. Kulvikt som nämnts i tråden skall väl betyda "vikt på kopplingsanordningen"? Den ligger rakt ovanför bakaxeln - på samma sätt som en svängkrans?Fortsätt förklara och anta att all utrustning är begränsad till vad bilen kommer med standard. Hur mycket anser du att man bör kunna dra på ett säkert sätt?
Omöjligt utan praktik och du bor inte nästgårds Sen är US-kopplingar normalt inte godkända hemmavid så jag har mest stått och skakat på huvudet när man snubblat över dom genom året. Skulle på riktigt inte vilja släpa ens en kundvagn med några av dom.Fortsätt förklara och anta att all utrustning är begränsad till vad bilen kommer med standard. Hur mycket anser du att man bör kunna dra på ett säkert sätt?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |