"Det här köpte jag idag!"-tråden

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Har michelin pilot sport på min och jag har spinn hela 1, 2 o 3:an... har du kört vanliga sporten? Säg gärna till hur dom var för jag behöver bättre grepp! :)

Fick bilen med Yokohamana så har tyvärr inte testat PS2, fick på däcken idag så har bara hunnit med en kortare runda, rakt fram greppet känns väl ungefär samma och har inte vågat testa för snäva kurvor än innan däcken är inslitna. Hoppas på att andras recensioner stämmer dock.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Har dom släppt "N" märkta Super Sport nu? Jag tittade på att köpa Super Sport till min bil, men de finns inte i rätt däckdimensioner bak. Har bara hört gott om dem.

http://www.motortrend.com/features/...g_the_michelin_pilot_super_sport/viewall.html

Nej de är inte godkända än men jag gick på andras råd och att Michelin själva använde Porschar för att visa att PSS är bättre än PS2, läste en annan recension från samma testdag som du länkar till och de kom till samma slutsats så det känns bra :) Hade inte litat på typ omärkta Hankook eller så.

Vad har du för dimensioner på 993an?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Nej de är inte godkända än men jag gick på andras råd och att Michelin själva använde Porschar för att visa att PSS är bättre än PS2, läste en annan recension från samma testdag som du länkar till och de kom till samma slutsats så det känns bra :) Hade inte litat på typ omärkta Hankook eller så.

Vad har du för dimensioner på 993an?

Det är 285/30/18 bak och 225/40/18 fram. På 993 C4S/Turbo måste man ta hänsyn till fyrhjulsdriften så att det inte skiljer för mycket i rullomkrets. Jag är inte intresserad av att gå upp i 19".

Jag har också läst omdömen från Porsche ägare som använt PSS och de verkar nöjda. Ser ingen anledning varför du inte skulle bli det heller.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Börjar bli lite dålig precision med frottéhandduken så jag leta efter efter alt. dito...

  • Trimmer
  • Turbo
  • Inbyggd dammsugare

..kunde inte låta bli att slå till.

urrbo.jpg
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Börjar bli lite dålig precision med frottéhandduken så jag leta efter efter alt. dito...

  • Trimmer
  • Turbo
  • Inbyggd dammsugare

..kunde inte låta bli att slå till.

urrbo.jpg

Om du klickar på min avatar så kommer du till mitt konto, där kan du se hur det ser ut när man har använt en sån här trimmer och tar på sig hjälmen. Bara en liten varning i all välmening så du vet vad du ger dig in på. :D
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Idag köpte jag en sån här:

Har hört att ett bra multitool är guld värt under GMU och Surge har fått bra omdömen såvitt jag kunnat se, så en sån fick det bli :)
Multitool är absolut användbart även om man kommer långt med en morakniv.

Själv har ja multitool, en fällkniven F1 och lite annat i bältet. Kan säga att multitoolen används ofta, den vanliga kniven hänger mest och ser ledsen ut.

På vilket förband ska du tuktas?
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Idag köpte jag ny bil..INTE.
Tänkte byta bort turbodieseln mot en bensinare, även den med turbo.
Lyckligtvis provkörde jag den trötta tingesten utan bottenmos.

Sparade 85 papp, nu blire pizza å öl ist. :banana
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Idag köpte jag en onödig sak! En robot dammsugare till datorn :yoparty det var så onödigt att jag inte kunde motstå! :rodnar
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top