"Det här köpte jag idag!"-tråden

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Då är vi förstås nyfikna på storleken ?
Har själv en Sony och är mycket nöjd.
75"
Har en Sony 60" idag som har bortåt 10 år på nacken och länge tänkt uppdatera.
När nu en i X90-serien såldes för 15kkr så gick det inte att stå emot längre!
:tummenupp

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Nuvarande kängor har gjort sitt och eftersom jag kängar rätt mkt tänkte jag att boa kunde vara bekvämt, hittade tillslut dessa på kampanj online för 50 spänn mindre inkl. moms än tillverkarens listpris exkl. moms :va För bra för att vara sant varningsflagg ?? ni vet.. men handlat där förut så det ska nog gå bra.

20211111-182520.jpg

20211111-182548.jpg

Någon som vet något bra medel för att smörja nubuck med men att det fortsatt håller sig matt och fint?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
View attachment 465611
Hemkört från Systembolaget.
Visst är det bekvämt? Orka stångas med Tratten och Finkel, medelklassmorsan med kickifestis, fredagsfestbrüshorna och allt annat löskefolk.

Hoppas att det blev litet mer än en pava Jacks. Annars blev ju literpriset med frakten ganska högt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Visst är det bekvämt? Orka stångas med Tratten och Finkel, medelklassmorsan med kickifestis, fredagsfestbrüshorna och allt annat löskefolk.

Hoppas att det blev litet mer än en pava Jacks. Annars blev ju literpriset med frakten ganska högt.
Det blev högt literpris, men jag slår ut det på lång tid.
Annars har vi ombud för bolaget på ICA i byn.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Drömmer ofta om en värld där jag kan kila ner till 7Eleven en söndagskväll och handla en flarra rödtjut.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Drömmer ofta om en värld där jag kan kila ner till 7Eleven en söndagskväll och handla en flarra rödtjut.

När jag är hos svärföräldrarna kan jag skicka skicka en femårig unge till kiosken för att hämta öl, eller för all del rom ifall jag mot förmodan skulle vilja ha det. Och det funkar på krita också.

Senast vi var där för två år sedan insåg ju sexåringen att hon kunde handla godis på krita också... Tills vi fick veta och meddelade kiosken att det inte gick för sig.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Så nice, på semester utomlands, att gå till snabbköpet och titta om man vill ha fisk, fläsk eller ko och sedan gå och hämta vinet som passar till middagen. :tummenupp
Känns alltid lika lyxigt som naturligt.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Nytt bromshandtag till min racer-KLX. Nu sitter det bara ett halvt sådant på.

IMG_20211112_214833-02.jpeg

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Inte dagens inköp. Men monterade idag. Dotterns födelsedagspresent som pappa kanske begagnar i hemmagymet.

Bifogat

• DSC_1760.JPG
    DSC_1760.JPG
    951.4 KB · Visningar: 25
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Äh, är väl inget en skiftnyckel och plastic pading inte kan lösa?

Själv besökte jag en barberare för första och kanske sista gången :) Frågade om dom kunde göra något med mitt skatbo, var väl trevligt och after shave brände man på efteråt men tyckte inte det såg sämre ut än vad jag mäktar med själv så.. Bättre maskin hade han dock så skulle vara det då att kika efter.

Sen var jag ute efter ett par nya actionbyxor, slösurfade lite medan jag var i centrum men Naturbutiken skulle ha 1600-6000 pengar för ett par pastellfärgade vilket kändes ganska ointressant. Sen såg jag att Clasan hade ett par åt det grönare hållet, stretch och massa bra omdömen.. min förmodade storlek var dock slut, äh går upp o kikar. Mkt riktigt var 2-3x XL det som hängde där och något tält var jag inte ute efter. Ah en annan kulör fanns det, hrm rostbrun kallade dom den. 52 var bra stora, rådfråga hemsidan igen men 50 stod i lager... Den där skyltdockan ser väl ungefär lika atletisk ut som mig och visst satt det ett par 50 på den. 2 och 1/2 varv i butiken senare fick jag tag på en anställd. Vinkla det lite som om det lät som att jag var där p.g.a. hemsidans saldo och hon kila ut på lagret där inget fanns att finna. Hon gilla läget och brotta omkull skyltdockan.

-Dom är lite bångstyriga dom här.
-Ser det jag, jag håller i om du drar sa jag.

Satt som en smäck om än lite långa i storleken, cordura 399:-

17544744894494.jpg

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
En extern SSD-disk för att samla o rädda alla gamla foton på diverse USB-stickor o mappar lite härovar.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA