KTM 690 Rack Set - Rade Garage
www.radegarage.com
Blev en pakethållare. Föga motardigt, jag vet. Men när man vill fästa 10 liter kriegaväska på väg till jobbet verkar det som ett gott alternativ till andra mer yxiga lösningar. Tyckte att den är så diskret en pakethållare kan vara när man inte monterar stora plattan.
Japp. Du har rätt. Funktion går före form.Tja, vad är viktigare, att hojen är snygg när den står hemma för att den är opraktisk, eller att du kan köra den ofta?
Brusletto gör bra knivar. 10 spänn är ett klipp!View attachment 472261
Köpte en gammal kniv på en loppis för en 10,a en brusletto
Tydligen gjord i geilo i norge
Rengjord slipad och oljad, duger gott som bruks kniv.
Karamellkungen, som var marknadsledande inom lösgodis i Sverige, ansåg att Godisprinsens varumärke och marknadskommunikation anspelade på deras varumärke lämnade därför i maj 2008 in en stämningsansökan till Stockholms tingsrätt där de krävde att Godisprinsen skulle byta namn och betala tre miljoner i skadestånd.[1][2]
Konflikten upphörde hösten samma år när Karamellkungen köpte Godisprinsen.[3] Godisprinsen finns därefter kvar som ett lösviktskoncept inom Candyking.
Har bara köpt ett domännamn för 11 kronor.
Men det har lite historia och jag fattar inte hur det kunde bli ledigt.
www.godisprinsen.se
Från Wikipedia
Är nog lika sann som de flesta av dina rövarhistorier. Funderar på att göra en egen tråd med sammanställning.Haha, det får mig att tänka på historien om han som satt på ett Café och försökte jobba, och irriterade sig på ett gäng skräniga typer som satt och hade möte för sitt nystartade företag.
Dom hade redan bestämt vilket domännamn dom skulle ha och hade beställt visitkort och dekaler och grejor och skränade om hur smart det var.
Så han köpte deras tänkta domännamn medans dom satt och skränade och gjorde en placeholder sida där han satte "domännamnet till salu för 50000:-"
Jag vet inte om historien är sann, men den fick mig att må bra i alla fall.
Jag var ganska säker på att det var en vandringssägen, vilket jag påpekade, och en snabb googling ger vid handen att det var så:Är nog lika sann som de flesta av dina rövarhistorier. Funderar på att göra en egen tråd med sammanställning.
Verkar logiskt kanske men det till trots så har alltså denna lilla såg på 12V skär på Varje länk =) Syns på bilden som är oem kedjan.
Jo det finns fina maskiner men jag är less på bempavrålapor även om vi har en hyggligt fin på landet men det var inte mitt beslut. I övrigt kört med en billig 40V 16"-såg senaste åren o den har banne mig hållt ihop över förväntan och utan strul. Inget man spar till barnen jag aldrig kommer skaffa men helt klart gjort rätt för sig och fungerar fint ännu.
Såg att Stihl tror jag det var har någon super duper kedja som kosta ca 7500kr... vem farao får lönsamhet i det? Kan man ju tro att den ska hålla för evigt men så brukar det ju sällan va.. kan nog hålla sig för skratt om man hittar en spik med en sådan.
Varför inte köpa en husqwarna proffs el kedjesåg för 5k som går 1 Tim riktig körning fällning kvistning på ett batteri?Blev kanske tvungen att sågnörda lite även om jag tycker att denna ligger orimligt dyrt i pris (vad annars?) men med batterier var det iaf någorlunda hyfsat i rabattsatsen.
På bild 4.0Ah men jag beställer med 2st 6.0Ah så förhoppningsvis bra knuff för vad det är =)
Vad är det då?
Monsterkedjesåg ser ni väl.. eller hatchet på engelska. Nä men en grensåg på knappa 6" som lämnar förvånansvärt fina snitt av allt att döma, hemligheten kanske ligger i att det sitter skär på varje länk istället för varannan som det inte sällan gör, tror jag. Förvisso ger jag blanka i snitten när jag kvistar, inte mycket för beskärning m.a.o. men jag tycker många gånger.. ofta att kedja är enklare/lättare och trevligare att kapa med än tigersåg. Då kan ju snittytan spela någon roll, ibland. Tror jag bara sett Festool som har någon bordskap med kedja annars för hutlösa pengar men den är naturligtvis inte helt mobil. En gammal kollega sa sig ha hittat "kapskiva" till vinkelkap med kedja men där sätter nog självbevarelsedriften stopp för egen del 3000 varv eller vad dom mäktar med känns farligt, hugg aj! fiasko.
Vore även magiskt om den skulle fungera för lite buskröj, ni vet där en vanlig motorsåg a l l t i d skickar kedjan åt helvete men det är väl kanske inget som talar för.. hoppas.
Finns ett 10" svärd som ska passa enl. youtube fast då inte lika fiffig kedja om man inte bygger själv men även om det fungerade så tyckte jag konceptet blev lite meningslöst. Stor del i chtjaarmen är såklart att den är så liten & smidig med rätt bra knuff, kanske alla tester jag sett är med 3-4Ah så jag tror det kan bli svinbra med 6Ah. Kedjan är något dyr med tanke på men hoppas att den lilla borstlösa motorn skonar den skapligt och automatisk smörjning trots liten maskin, faktiskt.
Tyvärr hinner jag förmodligen inte testa den innan en solresa men sen jeflar =) Kollade om det kunde gå att fynda den på varmare breddgrader men inte nämnvärt och tullLotta kanske..
-Är det en motorsåg du har i packningen?
-Eh.. nja, det var såhär..
Ridå.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras