"Det här köpte jag idag!"-tråden

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Till dottern, nya handskar, Five RFX1

Edit Tydligen så funkar det inte att handla på Lelles via webben iaf.
Fick en orderbekräftelse på mail direkt efter ordern lagts med innehållet att det kommer ett nytt mail när vi packat ordern.

Efter 4 dagars väntan på mailet ringde jag och frågade vad som händer.

"Nej den hade vi tydligen inte var svaret"
Har ni någon motsvarande ni kan skicka istället? frågade jag.

Ja du kan få (insert valfri touringvante med halvpissiga skydd) för 50% mer än du betalade. blev svaret.
Eller så får du pengarna tillbaka.

Återkommande kund, not so much.

Gnäll slut.

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Kunde inte låta bli att köpa en växelindikator till CBRen jag med. Fick bli en orange för att matcha belysningen i displayen.

Är väl bara en tidsfråga innan jag slinter med fingret och köper 520-drivpaket till CBRen och ett budget-helsystem till S1000RR.

1654259378627.png
Någon annans bild på hur det kommer se ut.

Då jag av någon outgrundlig anledning gillar när det blöder i ögonen och hjärnan på andra :crash så köpte jag denna dekal för att epa-stuka S1000RR:en lite. Kommer placeras på ytan mellan sitsarna.
1654259548127.png
Borde ge åtminstone 5-10 hästkrafter extra enligt mina beräkningar.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Kunde inte låta bli att köpa en växelindikator till CBRen jag med. Fick bli en orange för att matcha belysningen i displayen.

Är väl bara en tidsfråga innan jag slinter med fingret och köper 520-drivpaket till CBRen och ett budget-helsystem till S1000RR.

View attachment 472582
Någon annans bild på hur det kommer se ut.

Då jag av någon outgrundlig anledning gillar när det blöder i ögonen och hjärnan på andra :crash så köpte jag denna dekal för att epa-stuka S1000RR:en lite. Kommer placeras på ytan mellan sitsarna.
View attachment 472583
Borde ge åtminstone 5-10 hästkrafter extra enligt mina beräkningar.
Som någon sa när det där var nytt, - It may be your ass.

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Five5 RFX1 Women's, köpt igen, förhoppningsvis av någon som faktiskt kan leverera, till skillnad från Lelles.

Det slank med ett par RST Tractech Evo 4 till mig själv med.

Bifogat

• Five_Rfx1_120_ml.jpg
    Five_Rfx1_120_ml.jpg
    37.2 KB · Visningar: 14
  • 102666-rst-tractech-evo-4-ce-mens-glove-black-right-left.png
    102666-rst-tractech-evo-4-ce-mens-glove-black-right-left.png
    64.8 KB · Visningar: 14

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fick en orderbekräftelse på mail direkt efter ordern lagts med innehållet att det kommer ett nytt mail när vi packat ordern.

Efter 4 dagars väntan på mailet ringde jag och frågade vad som händer.

"Nej den hade vi tydligen inte var svaret"
Har ni någon motsvarande ni kan skicka istället? frågade jag.

Ja du kan få (insert valfri touringvante med halvpissiga skydd) för 50% mer än du betalade. blev svaret.
Eller så får du pengarna tillbaka.

Återkommande kund, not so much.

Gnäll slut.

Vad är du missnöjd med? Att näthandlare mitt under extrem högsäsong inte hinner betjäna dig på 4 dagar? Eller att denne erbjuder dig pengarna tillbaka för en vara som inte fanns kvar i lager?

Orderbekräftelser är ju automatgenererade och jag skulle gissa att handlaren har skrivit in i sina leveransvillkor både hur lång tid för leverans samt nåt om varor som inte finns i lager. Men jag gissar att du inte läst leveransvillkoren innan du klickade på köp och ändå är det handlarens fel trots att han troligen håller sig inom de villkor han lovat.

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Vad är du missnöjd med? Att näthandlare mitt under extrem högsäsong inte hinner betjäna dig på 4 dagar? Eller att denne erbjuder dig pengarna tillbaka för en vara som inte fanns kvar i lager?

Orderbekräftelser är ju automatgenererade och jag skulle gissa att handlaren har skrivit in i sina leveransvillkor både hur lång tid för leverans samt nåt om varor som inte finns i lager. Men jag gissar att du inte läst leveransvillkoren innan du klickade på köp och ändå är det handlarens fel trots att han troligen håller sig inom de villkor han lovat.
Mest att lagersaldon inte är uppdaterat/stämmer, produkten fanns kvar på hemsidan rätt många dagar efter att de konstaterat att den inte fanns.

Ingen information delgavs heller utan att man själv kontaktade dem, enligt mig borde det ganska direkt i deras system flaggas för att produkten inte finns så att kunden kan meddelas.

En stor del av irritationen förstärktes betydligt av attityden man upplevde i telefon där man fick känslan av whatever fuck you.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Mest att lagersaldon inte är uppdaterat/stämmer, produkten fanns kvar på hemsidan rätt många dagar efter att de konstaterat att den inte fanns.

Ingen information delgavs heller utan att man själv kontaktade dem, enligt mig borde det ganska direkt i deras system flaggas för att produkten inte finns så att kunden kan meddelas.

En stor del av irritationen förstärktes betydligt av attityden man upplevde i telefon där man fick känslan av whatever fuck you.

Det finns tusen skäl för att bokfört lager kan misstämma med verkligt lager, men framför allt har ju handlarna knappt några lager längre utan bara en uppkoppling till grossistens eventuella lager.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin