"Det här köpte jag idag!"-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Grattis, stallet av udda småhojar växer.
Går den inte att rega så får du köra en fuling när du vill visa upp den och tjuvköra brevid en större hoj som skymmer dig.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Grattis, stallet av udda småhojar växer.
Går den inte att rega så får du köra en fuling när du vill visa upp den och tjuvköra brevid en större hoj som skymmer dig.
Tack :tummenupp Ja, får väl jobba på och försöka komplettera samlingen med fler varianter framöver :banana En monkeybike har stått på önskelistan länge, men de har verkligen sprungit iväg i pris och riktigt så sugen är jag inte... En suzuki PV50 däremot hade inte suttit fel! :yoparty

Haha, smart taktik :tummenupp

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Idag är jag glad, för jag har äntligen lyckats komma över något jag suktat efter länge: En yamaha YSR80 från -86 :kär

View attachment 484506View attachment 484507View attachment 484508View attachment 484509View attachment 484510

I ett helt fantastiskt bra skick dessutom :banana :yoparty Förra ägaren köpte den i betydligt sämre skick och renoverade upp den från grunden, rev ner den i molekyler, lackade om allt, beställde mängder med originaldelar från Japan och så vidare. Varenda liten rostig skruv är bytt mot Yamaha original.

Det här är något av en dröm som går i uppfyllelse, jag har önskat mig en YSR sedan jag först fick se en som liten parvel bara för att jag tycker att de är så himla coola. Och nu har jag en! :tummenupp :yoparty :banana :kär :rock

Det enda negativa är att den inte är registrerad, men jag håller på att luska i det här med att få fram typintyg så eventuellt ska det lösa sig det också :tummenupp
Jag vet, gjut en ny topp till den!
What could possibly....

Och Grattis till ett kul köp!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tack :tummenupp Ja, får väl jobba på och försöka komplettera samlingen med fler varianter framöver :banana En monkeybike har stått på önskelistan länge, men de har verkligen sprungit iväg i pris och riktigt så sugen är jag inte... En suzuki PV50 däremot hade inte suttit fel! :yoparty

Haha, smart taktik :tummenupp

Ta en sväng till Finland, där finns både PV50 och Monkeys, även om vissa inte tycker att en finsk Monkey med koppling är lika mycket värd som en halvautomat.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ta en sväng till Finland, där finns både PV50 och Monkeys, även om vissa inte tycker att en finsk Monkey med koppling är lika mycket värd som en halvautomat.
Ingen dum idé, föredrar helt klart manuell framför halvtomat. Känns bara märkligt att peta i växel utan att koppla ju :skrämd Men just nu är det lite klent på kontot så det får vänta... :gnissla :hihi Även om jag nog ändå tycker att jag gjort en riktigt bra affär med denna YSR, har sett betydligt sämre exemplar gå för betydligt högre summor än jag gav för min (har även sett mycket dyrare monkeybikes passera på blocket, och det är dussinhojar i jämförelse). Men visst kostar de en hel del för att vara en liten leksakshoj... :gnissla Den här amerikahojen som är i betydligt sämre skick än min blev inte ens såld för 4100usd, reservationspriset ej uppnått:näsblod

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Vad heter blocket i finland? frågar åt en vän...

Jag skulle absolut föredra en med koppling före halvautomaten

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Två rullar enkeltrådig kabel för robotklipparen.
Sen kröp jag runt på knä i trädgården och drog om läggningen lite här o där som en jäkla tjänare, medan klipparen stod o småflinade åt sin dräng.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sen kröp jag runt på knä i trädgården och drog om läggningen lite här o där som en jäkla tjänare, medan klipparen stod o småflinade åt sin dräng.

Ja, det är ju årets kortvariga nöje för oss som inte har robotklippare.
Alla inlägg på facebook/instagram/IRL om hur jävligt det är att laga slingan varje år, hur många kabelbrott dom hade i år osv.

Sen sitter dom resten av sommaren med en öl i handen och skrattar åt oss som knuffar omkring en antik grästugg....

Så jag tycker måttligt synd om dig, du kan ju lägga en pressenning över roboten om du inte vill att den ska flina åt dig.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ja, det är ju årets kortvariga nöje för oss som inte har robotklippare.
Alla inlägg på facebook/instagram/IRL om hur jävligt det är att laga slingan varje år, hur många kabelbrott dom hade i år osv.

Sen sitter dom resten av sommaren med en öl i handen och skrattar åt oss som knuffar omkring en antik grästugg....

Så jag tycker måttligt synd om dig, du kan ju lägga en pressenning över roboten om du inte vill att den ska flina åt dig.
- Jag gillar att klippa gräset manuellt, men det tar för mycket av min tid tyvärr.
Men tack så bugandes mycket för din värmande empati :kiss

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Gå till närmsta före detta telebolag och köp en kilometer tvåparstafs från deras skrotlåda så har du tråd som håller i all evighet. Be sedan om en hög skarvhylsor av samma företag så kan du skarva och dra om tråden hur du vill utan att den går av.
alternativ
Köp svart 1.5mm FK kabel. (svart på grund av bästa UV-skyddet)
Så har jag gjort och har aldrig haft ett kabelbrott på den och mycket hållbarare än skitkabeln som kommer med.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Gå till närmsta före detta telebolag och köp en kilometer tvåparstafs från deras skrotlåda så har du tråd som håller i all evighet. Be sedan om en hög skarvhylsor av samma företag så kan du skarva och dra om tråden hur du vill utan att den går av.
alternativ
Köp svart 1.5mm FK kabel. (svart på grund av bästa UV-skyddet)
Så har jag gjort och har aldrig haft ett kabelbrott på den och mycket hållbarare än skitkabeln som kommer med.

Militärens DL1000 brukar hålla bra och kostar lagom

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Tack, nu gäller det bara att lista ut vilka som står nära till också

Hur är dom registrerade i finland? Lätt MC?
sök på
Uusimaa, södra Finland
Varsinais-Suomi, Åboland
Ahvenanmaa, Åland
länsi-suomi, i kring Vasa

De är registrerade som mopeder

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!