Vilken är bäst då? Inväntar en till fullo side by side(horisontellt) jämförelse
(..står & väger själv, nämligen)
(..står & väger själv, nämligen)
Eller; Min sömnlöshet är bra för Kina
Men det blir säkert bra, under 400-lappen inkl. frakt o såntdär. Kommer förhoppningsvis inom några veckor. Magnet även på baksidan, bara hoppas att dom är starka nog.
Tanken var en med blåtand/app denna gång, typ Hultafors eller Sola(same same kina) men denna har bättre spec. med magneter(display, laZer..s, ser argare ut, bästa pris, samma lev.tid) Och jag behöver inte trådlöst inom närtid.
Nu måste du upplysa en dum; var är det där för dragkombination, och hur mycket får man dra med kombinationen?Nya bromsar till kärran. 12.2” x 3.3”. Nya lager, lagerbanor, och trummor när det ändå var på gång. Drog även ny el till bromsarna så allt är redo för säsongen.
Backarna var inte alltför slitna, men det såg inte roligt ut… smidigare att byta allt än att göra rent och smörja upp allting.
Fräscha positionsljus för den rätta looken…
Nu måste du upplysa en dum; var är det där för dragkombination, och hur mycket får man dra med kombinationen?
Tufft! Nu blir det och googla och kolla om motsvarande konfiguration är godkänd i Finland! (vilket det borde tack vare EU)Knappt jag vågar svara… bläddra tillbaka i tråden så finns det lite fram och tillbaka angående hur mycket som är lämpligt att dra
Kopplingen kallas för gooseneck och består av en kula monterad i flaket, rakt över bakaxeln. Hur mycket man får dra beror på bilens konfigurering - denna har ett kortare flak och får dra 24,000lbs, med max lastvikt på 3,400lbs. Det senare är viktigt då denna typen av kärra lägger en större del av vikten på kulan.
Det finns en variant på kopplingen som oftast kallas 5th wheel, där kopplingen liknar den på en lastbil. Här är en bild på hur det draget ser ut. När jag drar gooseneck så lyfts detta draget bort och en kula monteras i hålet du ser i mitten.
Bilden är på ett fordon i USA om jag förstått tråden rätt.Tufft! Nu blir det och googla och kolla om motsvarande konfiguration är godkänd i Finland! (vilket det borde tack vare EU)
Bilden är på ett fordon i USA om jag förstått tråden rätt.
Så att det skulle duga i EU är en annan fråga.
Hubbe Berg hade ett sånt ekipage till sin Porscheuthyrning i samband med SLC långlopps serie.Det finns väl ett par i sverige, oftast för att frakta dragracingbilar, men jag gissar på att dom är tagna som flyttgods och har alla möjliga dispanser
Eventuellt är dom fortfarande USA regade på "besök" i Sverige
7000kg fördelat på max 3500kg på bil och släpStämmer att detta är i USA. Vet inte hur det skulle fungera i Sverige, men troligen skulle lastbilskort krävas. Hur mycket får kombinationen väga för BE?
I USA skiljer det beroende på stat, men den staten jag har körkort i följer federala riktlinjer, vilka tillåter en kombinerad totalvikt upp till 26,000 lbs. Över det krävs ett CDL (Commercial Drivers License - motsvarande lastbilskort).
7000kg fördelat på max 3500kg på bil och släp
12000kg i USA - det är lite skillnad......
Det beror väl på när du tog ditt BE?7000kg fördelat på max 3500kg på bil och släp
12000kg i USA - det är lite skillnad......
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |