Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lanz bulldogg är helt klart en av de ballare tändkuletraktorerna
Jo, eftersom Mercedes är samma sak som diesel och om jag inte förstått det hela fel så gillas mercor i denna tråden!
Här är min favvomercadiesel fn!
Ja den är sjukt ball den där W123:an.
Jag älskar min W123T 300TD. Mest välbyggda dieselbil jag ägt.
Men jag har inte riiiktigt lika mycket flås i spisen som bilden på dina filmer
En vanlig diesel-personbil kostar lika mycket att äga som en R1:a. Det är bara förhållandet skatt/försäkring som är omvänt.
Min mercadiesel är i nyskick och fyller nästa år 30 bast. Då blir hon skattbefriad och behöver bara besiktigas vartannat år. Jag har all komfort trots att det är originalutrustning: automatisk nivåreglering, elspeglar, fyrstegsautomat, taklucka, AC konverterad till modernt köldmedium, stolsvärme, instegsbelysning, dragkrok, fjärrmanövrerat centrallås och larm. 4-punkts ljudanläggning, turbo.
Jag tycker att den ger mer ombonad kvalitetskänsla än många moderna bilar. Jag har haft den bilen i 14år nu och ser ingen anledning att sälja den ever. Jag lägger ned lite jobb och penger på henne varje vinter, så att det årliga underhållet succesivt höjer skicket på bilen. Så visst kosatr det lite pengar, men till skillnad från en R1:a eller modern bil så behöver jag inte betala pengarna till stat och försäkringsbolag utan kan investera dem i bilen istället. Det är när man ska ha saker som är trendiga och som en massa nutidsmänniskor vill ha som man får betala en massa pengar för ingenting.
Gamla fina rostfria dieselmercor att ta över vårdnaden om finns det gott om i norrland och andra ställen där trendiga nutidsmänniskor inte vill bo.
Last edited: