Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fortsättning. Klädde täckplåten med Merca-vinyl och kontaktlim.
Var ute och provkörde ToR Sthlm- Uppsala inatt. Vid 120-130 Km/h ligger denna OM617 på en avgastemp på ca 300-400 C. För att komma upp i kritiska 650-700C + så måste jag gasa som en gnu. Så slutsatsen är att denna installation var "onödig" men kul. Att kunna ha kolla på sin EGT är ju livets nödtorft för en dieselbög. Nattresa i Europa, OM617, glimmande EGT-mätare och Motörheads "Dirty Love", ett obligatorium.
Projektet känna som low risk. Dessa moderna Inconel-prober är ju även av rätt god kvalité, förr var det ju vanligt att man brände av proben.... med känt resultat för turbon
Skönt att ha denna installation när jag drar HD:n på slap
Var ute och provkörde ToR Sthlm- Uppsala inatt. Vid 120-130 Km/h ligger denna OM617 på en avgastemp på ca 300-400 C. För att komma upp i kritiska 650-700C + så måste jag gasa som en gnu. Så slutsatsen är att denna installation var "onödig" men kul. Att kunna ha kolla på sin EGT är ju livets nödtorft för en dieselbög. Nattresa i Europa, OM617, glimmande EGT-mätare och Motörheads "Dirty Love", ett obligatorium.
Projektet känna som low risk. Dessa moderna Inconel-prober är ju även av rätt god kvalité, förr var det ju vanligt att man brände av proben.... med känt resultat för turbon
Skönt att ha denna installation när jag drar HD:n på slap
Bifogat
Last edited: