Dieseltråden.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Inte för att vara petig men den maskinen kvalar in som medelvarvig, lågvarvigt är upp till runt 120 rpm har jag för mig. Den långsamaste maskin jag har jobbat med låg på 35 rpm på slow ahead, 90 på fullt.

Fina bilder annars!

I see, hade inte koll på att man delade upp olika maskintyper sådär.:) 90 rpm på fullt är inget annat än porr:tuttar:D

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Är så jäääävla kåt på att köpa en 330D, en arbetskompis har en som ska avyttras, frågan är dock om mina finanser räcker till..

Har haft rätt mycket tid att dagdrömma om en sådan bil nu, minskar ju inte suget direkt :gnissla

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Är så jäääävla kåt på att köpa en 330D, en arbetskompis har en som ska avyttras, frågan är dock om mina finanser räcker till..

Har haft rätt mycket tid att dagdrömma om en sådan bil nu, minskar ju inte suget direkt :gnissla

Väldigt trevlig bil! Jag ska snart toura europa med storebror, 535D :banana

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Blir det så blir det en touring, lite roligare att köra om kompisarna med det :arsele
Och framför allt mer praktisk.

Hur utbrett är problemet med att spjällen som reglerar luft/bränslemängden havererar på e46orna?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Inte alls utbrett enl. vad jag har hört. Våran -02 E46 320D har rullat 15.000 utan tillstymmelse till problem. Skulle VÄLDIGT gärna haft en 330D, men 320´n räcker faktiskt.

Mer vanligt är ju att LMM´n ger upp..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det någon som sitter på en översättningstabell när det gäller dieselfilter?

Jag ska ha tag på ett "Kralinator F142" eller ett motsvarande.

Kralinator misstänker jag kan vara svårt att hitta, har exvis Fram något filter?

Någon IDIOT hade tankat bottensatsen ur en gammal villatank i grävaren :huvet

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
ja då är man med ny diesel då, en volvo med 185hk D5 snurran i.

SpaceMoose

lyckligast!
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
GSXR1000 K6
Bokade en snåldiesel igår som ska hämtas på måndag. En Cittra C4 1.6 HDi med EGS låda som jag ska ha som bruksbil. Miljöbilsklassad och vettiga omkostnader för de få milen som jag kommer köra.
Bra eller gay? :sissy Har inte riktigt bestämt mig vad jag anser än.. :D

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Verkar ju finnas en del kompetens här inne..

Vi har för några veckor sen blivit med en 118d -10 (143 hästars). Är det nåt man borde tänka på gällande vad som helst där eller?

Inte låta turbon varva på kall motor?
Byta olja oftare än servicarna?
Filterbyten?
Gasa ur den ordentligt ibland?
Hålla sig till växelindikatorns växelval trots att den drar lite mindre på ngt lägre varv?

Övrigt?

Alla bilar förtjänar kärlek, och sannolikheten är ändå ganska stor att vi behåller den rätt länge då vi har en bil idag och den kan bli "extrabilen" den dag vi vill ha nåt nytt igen. Och så känns det alltid kul att ta hand om sina saker :).

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Verkar ju finnas en del kompetens här inne..

Vi har för några veckor sen blivit med en 118d -10 (143 hästars). Är det nåt man borde tänka på gällande vad som helst där eller?

Inte låta turbon varva på kall motor?
Byta olja oftare än servicarna?
Filterbyten?
Gasa ur den ordentligt ibland?
Hålla sig till växelindikatorns växelval trots att den drar lite mindre på ngt lägre varv?

Övrigt?

Alla bilar förtjänar kärlek, och sannolikheten är ändå ganska stor att vi behåller den rätt länge då vi har en bil idag och den kan bli "extrabilen" den dag vi vill ha nåt nytt igen. Och så känns det alltid kul att ta hand om sina saker :).

Kör bara, lite stryk ska den tåla :tummenupp

Serva efter intervallerna, gasa som du känner för och snålkör när du har ont om pengar..
Okej det kan vara en dum ide att köra streetrace-starter med en nystartat diesel i -20 grader, men det förstår ju vem som helst.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Bokade en snåldiesel igår som ska hämtas på måndag. En Cittra C4 1.6 HDi med EGS låda som jag ska ha som bruksbil. Miljöbilsklassad och vettiga omkostnader för de få milen som jag kommer köra.
Bra eller gay? :sissy Har inte riktigt bestämt mig vad jag anser än.. :D

Bra och gay.
Franska bilar är manliga.
Franska dieselbilar är übermanliga.
Men då skall det vara peugeot 504 eller citroen CX.

Som billig vardagsbil tror jag att det är ett utmärkt val.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Bra och gay.

Hallelujaaahh! Äntligen nån fler än jag som gillar 504 och CX Turbodiesel, helst i sjusitsigt break-utförande.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Fan att den inte var äldre (vill ha skattebefriat just nu).

Bra och gay.

Det finns en anledning till att franska bilar dominerade de 30 lägsta platserna på top gears tittarpoll om vilka bilar som är bäst att äga... Jag vilar min väska (I rest my case).

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det finns en anledning till att franska bilar dominerade de 30 lägsta platserna på top gears tittarpoll om vilka bilar som är bäst att äga... Jag vilar min väska (I rest my case).

Top Gear är underhållning, inte fakta. Jag skulle aldrig basera ett bilköp på något som har med Top Gear att göra.

De kan vara lite (extremt) jävliga att skruva i. Men överlag vettefan om de är så mycket sämre egentligen.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Top Gear är underhållning, inte fakta. Jag skulle aldrig basera ett bilköp på något som har med Top Gear att göra.

De kan vara lite (extremt) jävliga att skruva i. Men överlag vettefan om de är så mycket sämre egentligen.

Nu handlade det ju dock inte om top gear eller deras programledare som sådana. De gick helt enkelt ut med en enorm internetbaserad undersökning och bad folk fylla i vad de ägde för bilar och vad som var bra och dåligt med dem, och sen sammanställdes resultatet i en lista där man rangordnade bilmärken och modeller efter hur nöjda folk var med dem. Top tio dominerades av japaner om jag inte minns fel, botten 30 var enbart franska bilar. Sammanträffande? I think not...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu handlade det ju dock inte om top gear eller deras programledare som sådana. De gick helt enkelt ut med en enorm internetbaserad undersökning och bad folk fylla i vad de ägde för bilar och vad som var bra och dåligt med dem, och sen sammanställdes resultatet i en lista där man rangordnade bilmärken och modeller efter hur nöjda folk var med dem. Top tio dominerades av japaner om jag inte minns fel, botten 30 var enbart franska bilar. Sammanträffande? I think not...

Alla andra är idoiter.
Väskan stängd.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Och du tror de som äger franska bilar är Top Gears målgrupp? Tänk ett steg längre, snälla.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Och du tror de som äger franska bilar är Top Gears målgrupp? Tänk ett steg längre, snälla.

Top gear är som du sa ett underhållningsprogram, inte i huvudsak ett bilprogram. Så varför skulle inte deras tittare äga franska bilar? Eller du menar att alla som har franska bilar är totalt humorbefriade?
Tror nog att det är många i top gears publik som äger franska bilar, och av deras poll att döma så gillar dessa personer inte sina bilar. Det har väl ändå inte särskilt mycket med vem som startade pollen att göra?:confused:

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping