Dieseltråden.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Två skorstenar och ett dussin ballongknutar som öser på. Folk kommer tro att det är ett väderfenomen eller självaste ragnarök.

Du är något på spåren. Inte nog med att de inte känner till dubbelt halvslag, de kan fanimej inte manövrera heller. Ser ut som radiobilarna på grönan när ett par ribbar gör entre i gästhamnen.

Tändkulor är hippt. Lassade av gästerna på Mälarpaviljongen för Jonas Anderssons Regnbågsrummet revival. Hela bögeri-communityt boppade till Sefflens 120 BPM. Ballongknutsafton:Thats disco! :D

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag är iaf tillbaka i stordieselträsket igen. :) 0-100 på 5,8 och 2,3 ton. Dyr... men det ska vara typ sista bilen jag köper. Ever.. . typ.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Vad är det för fabrikat på dom där dieslarna? MTU? Låter förjävla fint iaf :D

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Dags för en Pielstick igen, trots att de är det värsta jag har skruvat på är jag svag för ljudet, de har en väldigt speciell melodi på tomgång.

[YOUTUBE-ID]KrbJgQd_vb0[/YOUTUBE-ID]

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:banana

[YOUTUBE-ID]bbNA602ZNts[/YOUTUBE-ID]

Sjukt maffigt ljud i T56 kan jag intyga. Även om jag gillar originalbensinarna bäst. CRM W18 dieslarna är en modern reinkarnering av W18 Isotta Fraschini bensinmotorerna. Delar i princip bottendelen.
Här syns hela veteranflottiljen på Gålö i sakta fart, T26 och T46 har kvar sina originalbensinare. (W18 57 liter , twins spark, 4 -valve och vevaxeldriven turbokompressor, 3 stycken i T46, två i stegbåten T26)

[YOUTUBE-ID]ZSDg_hFUUVs[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tändkulor är hippt. Lassade av gästerna på Mälarpaviljongen för Jonas Anderssons Regnbågsrummet revival. Hela bögeri-communityt boppade till Sefflens 120 BPM. Ballongknutsafton:Thats disco! :D

Haha skicka inbjudan till random sporthojare när nästa ballongknutsafton går av stapeln och se hur många som dyker upp :D

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Sjukt maffigt ljud i T56 kan jag intyga. Även om jag gillar originalbensinarna bäst. CRM W18 dieslarna är en modern reinkarnering av W18 Isotta Fraschini bensinmotorerna. Delar i princip bottendelen.
Här syns hela veteranflottiljen på Gålö i sakta fart, T26 och T46 har kvar sina originalbensinare. (W18 57 liter , twins spark, 4 -valve och vevaxeldriven turbokompressor, 3 stycken i T46, två i stegbåten T26)

[YOUTUBE-ID]ZSDg_hFUUVs[/YOUTUBE-ID]

Haha grymt köttiga motorer :)

Fiffan va stort bensinkontot måste vara på t46 och t26 :gnissla

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Man kanske skulle skaffa sig en Ford, verkar ju funka fint i terränglådan!

[YOUTUBE-ID]ZgJcdi_acb8[/YOUTUBE-ID]

Dieseln låter fint också!

Last edited:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Här syns hela veteranflottiljen på Gålö i sakta fart, T26 och T46 har kvar sina originalbensinare. (W18 57 liter , twins spark, 4 -valve och vevaxeldriven turbokompressor, 3 stycken i T46, två i stegbåten T26]
Flottan bjöd ca 1970 på provtur i T-båt med två Isotta Fraschini. Magnifika motorer, vi besökare hängde länge i maskinrummet fast det bara var tänkt att visa uppstarten!

Enligt flottisterna var skrovet så vekt att man riskerade skador om motorernas varvtal skiljde mer än 50 rpm. Höjdaren som skulle stila och köra kunde heller aldrig ta sig in till kaj efter turen. Han småduttade fram och back på båda motorerna i 10 minuter men det blåste tvärs så han kom aldrig närmare än 8-10 m.
En kastlina fick till sist lösa problemet - tror skepparen skämdes rätt ordentligt.

De sa också att när de körde fort i grov sjö funkade torpedtuberna som en tratt - kubikmetervis av sjövatten vräkte kontinuerligt in på den öppna bryggan så det var helt normalt att stå till midjan i vatten och köra.

Man kanske skulle skaffa sig en Ford, verkar ju funka fint i terränglådan! Dieseln låter fint också!
Låter som ett växellok, hur stor snurra kan det vara i den?

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hädelse att lägga upp bensinare i dieseltråden:7peta
Förlåt mig. Jag läste snett. :(

Bara därför ska jag sticka ut en vända med Golfen nu och förbruka diesel så att jag lär mig av mitt misstag.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förlåt mig. Jag läste snett. :(

Bara därför ska jag sticka ut en vända med Golfen nu och förbruka diesel så att jag lär mig av mitt misstag.

Du får förlåtelse om du verkligen ångrar dig, i spridarens, glödstiftets och det heliga högkompets namn. Lågvarv:pannkyss

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vad är det för effekt på en sån? Vridet är säkert helt tillräckligt för alla tänkbara behov.

Om jag inte minns helt fel så är det ca 180-200 hästar i dem, och ca 1000 Nm...

Teo hjälpe mig att dra upp en stor jävla stubbe stubbe ur marken med sin en gång:)

Vi band rep runt stubben och fäste dem i bilen varpå Teo hoppade in, la i driven, släppte bromsen och rullade framåt på tomgång. Plopp for stubben upp ur marken som en kork ur en champagneflaska:D

Så ja, helt tillräckligt skulle jag vilja säga:)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning