Kcr-box +d5a=? Är det någon som har erfarenhet av dessa boxar,är det lönt att köpa en mao?Blir det lägre förbrukning eller den såsar på med mer diesel utan nämnvärd effektökning/mildare förbrukning?
Tycker inte om att käringen lyckas köra nån dl mindre än mig med alla bilar vi haft
Beror på vem man frågar men jag är ganska säker på att det enda boxen gör är att den håller injektorerna öppna längre tid och därmed ökar effekten/vridmomentet. Om bränsleförbrukningen sjunker så beror det bara på att det ökade vridmomentet gör att folk inte växlar ner lika ofta.
Det tror jag framför allt pga var KCR-boxarna placeras men också pga hur man mest riskfritt ökar effekten i en dieselmotor. Sen kommer jag bli emotsagd av ett flertal nu.
Lär köra ekonomiskt, det finns sällan någon mening att växla ner med turbodieslar, det känns som att det går snabbare men det du vinner förlorar du vid växlingen eftersom turbon hinner tappa sitt laddtryck.
Sedan måst du lära dig att motorbromsa. Vid motorbromsning stryps bränsletillförslen helt, dvs du sparar bränsle gentemot den person som kopplar vid inbromsningen.
Sedan växla tidigt. kör på så höga växlar som möjligt.