Dieseltråden.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jistanes vad vacker det lät. Nu får jag hämta servetten. :yoparty

Vänta du tills Jag sjunger Emma Eumminens "gommiball" Jag brukar kunna sjunga den i timar med en krans av trånande senpubirtetsnymfer omkring mig.






Sen vaknade jag, nerskiten i en utlopp till mälaren bestulen på alla pengar och min stolthet.


Jag har en låt du skulle älaska. Omöjlig att hitta på juvtuvb men det är en countrydänga med en kille som sjunger att han åker i en liten effektsnål, utomamerikans bil så han får en ilsken tradare i ryggen som antagligen har en tid att passa. "Diesel on my tail"

pm:a en mail/msn så ska du få dig höstens musikupplevelse!
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vänta du tills Jag sjunger Emma Eumminens "gommiball" Jag brukar kunna sjunga den i timar med en krans av trånande senpubirtetsnymfer omkring mig.






Sen vaknade jag, nerskiten i en utlopp till mälaren bestulen på alla pengar och min stolthet.



Jag har en låt du skulle älaska. Omöjlig att hitta på juvtuvb men det är en countrydänga med en kille som sjunger att han åker i en liten effektsnål, utomamerikans bil så han får en ilsken tradare i ryggen som antagligen har en tid att passa. "Diesel on my tail"

pm:a en mail/msn så ska du få dig höstens musikupplevelse!
Deerrendhäruvillhadinjälladieselhorungre, Johnny Diesel and the injectors, mitt gamla runkband, snygg kille!:
http://www.youtube.com/watch?v=ua6za_Jacjk
http://www.youtube.com/watch?v=dSX4ieIgpRI
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det här är den enda låten som finns när man glidit in i Söderledstunneln med ena fotan på avgasbromsen och ett lass porschecayennemarkusar bakom sig, bara låta foten kliva av spjället och titta i spegeln, bara rosta mupparna: Matchbox Blues:http://www.youtube.com/watch?v=-nPsIBky8Rg

Vänta du tills Jag sjunger Emma Eumminens "gommiball" Jag brukar kunna sjunga den i timar med en krans av trånande senpubirtetsnymfer omkring mig.






Sen vaknade jag, nerskiten i en utlopp till mälaren bestulen på alla pengar och min stolthet.



Jag har en låt du skulle älaska. Omöjlig att hitta på juvtuvb men det är en countrydänga med en kille som sjunger att han åker i en liten effektsnål, utomamerikans bil så han får en ilsken tradare i ryggen som antagligen har en tid att passa. "Diesel on my tail"

pm:a en mail/msn så ska du få dig höstens musikupplevelse!
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
El camino. Fanns det nån dieselversion? Någon som fixat till den till diesel? Eller rancheron? Hade varit rätt ball
 

K.U.T.S

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm 640 -04 SM
Tjenna.. nån här som kan mycket om bmwdiesel? har problem med min e39 touring. misstänker att det finns nån typ av backventil i tanken som ska hindra soppan från att rinna tillbax ner i tanken, å den prylen verkar vara paj. storpumpen e renoverad(ompackad) för typ 1000 mil sedan. Så om den inte blivit startad på typ två dagar så får den suga upp soppan hela vägen, å det tar så djävligt på batteriet.. så vad heter den prylen som sitter i tanken, så att jag kan beställa en ny och byta skiten, börjar bli trött på problemet nu... kom med nån idé tack..
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Dieseltråden... It lives AGAIN! Moahahaha ha ha


I dag ska Jag byta undre spindellederna på långforden. Om Jag inte skriver mer f o m nu så är Jag död. Av erfarenhet vet Jag att hårdvarumeckande på den ofta leder till spräckta skallben och krossade knäskålar.

När Jag bytte startmotor för ett par år den slog Jag i knät så knäskålen for ut på cementgolvet. Dom är helt omöjliga att få tag i:mad: Tänk er en stor tomatkärna som flyger i väg så fort man fattat grepp om den...
 
Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Eller East bound and down med Jerry Reed som orginalet heter!
Vilket förövrigt är han som spelar Snowman i filmen!

[YOUTUBE-ID]xnRwQjTYfGI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ciWlg1WJ7sI[/YOUTUBE-ID]

Det låter inget vidare Teo, prova med bubbelplast!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det låter inget vidare Teo, prova med bubbelplast!

Har man en långford så får man ta koncekvenserna. Det ska man ha klart för sig innan man tjöper en.

Sitter avaktandes och smuttar en kaffe samt gnager på en göteborgs rapé medan Jag kikar ut genom fönstret... Där står hon, 3000 kg kallt stål och hånler med den kråmade plastgrillen åt mig.:mad:
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fan va härligt! En vacker, vindstilla, kristallklar förvintermåndag. Solen skiner och det är helt tyst ute. DÅ drar man igång långforden... 8 kalla kolvar och nästan 7 och en halv liter dränker hela omgivningen i ett plågsamt knackande. Ett moln av kondens driver hotfult fram genom landskapet och förvandlar en drömlik tillvaro till något som mest liknar en scen ur en film om en mörk framtidsvision. DET är långforden mina vänner!
 
Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Fan va härligt! En vacker, vindstilla, kristallklar förvintermåndag. Solen skiner och det är helt tyst ute. DÅ drar man igång långforden... 8 kalla kolvar och nästan 7 och en halv liter dränker hela omgivningen i ett plågsamt knackande. Ett moln av kondens driver hotfult fram genom tillvaron och förvandlar en drömlik tillvaro till något som mest liknar en scen ur en film om en mörk framtidsvision. DET är långforden mina vänner!


Vackert!

Jag saknar en gamm diesel, har bara moderna symaskins dieslar numera.
Fast jag kanske skulle gå upp till garaget och starta MF 135:an den knackar ju lite iaf.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vackert!

Jag saknar en gamm diesel, har bara moderna symaskins dieslar numera.
Fast jag kanske skulle gå upp till garaget och starta MF 135:an den knackar ju lite iaf.

Ja nog gör du livet surt för någon fågel i alla fall.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fan va härligt! En vacker, vindstilla, kristallklar förvintermåndag. Solen skiner och det är helt tyst ute. DÅ drar man igång långforden... 8 kalla kolvar och nästan 7 och en halv liter dränker hela omgivningen i ett plågsamt knackande. Ett moln av kondens driver hotfult fram genom landskapet och förvandlar en drömlik tillvaro till något som mest liknar en scen ur en film om en mörk framtidsvision. DET är långforden mina vänner!

Det finns bara ett folk som kan konstruera fina dieslar...och dom är släkt med Rudolf Diesel, düskar!
Åker man merca kan man var lite fet och sladdrig :tungan, du som har en farmarford måste gymma. :hej
http://slack-time.com/asx/1/579.asx

Varför vart du bannad?

/J
 

Bifogat

  • Dieselloket anonym.jpg
    Dieselloket anonym.jpg
    99.2 KB · Visningar: 76
Last edited:

carsam

prone2failure
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
ktm
El camino. Fanns det nån dieselversion? Någon som fixat till den till diesel? Eller rancheron? Hade varit rätt ball

GMC Caballero fanns med diesel, fast då är det 80-tal och 5.7liters oldsmotor. Har nog sett nån klassiker på blocket med 6.2 också, -71 om jag inte minns fel.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
GMC Caballero fanns med diesel, fast då är det 80-tal och 5.7liters oldsmotor. Har nog sett nån klassiker på blocket med 6.2 också, -71 om jag inte minns fel.

5.7 liters GM-dieseln ska man hissa pestflagg över. Men det vet du säkert :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja nog gör du livet surt för någon fågel i alla fall.

Här Teo! Jag hittade en filmsnutt jag letat efter länge till dieseltråden. Det är de två första Peterbuiltsen som jag gick igång på när jag såg den i somras. i. Det sitter Detroit Diesel tvåtakts V8:eek:r i dom. Vilket hörs :hihi. Den första bilen är ju helt stört tuff. Han släpar vikten banan ut, hela ramen vrider sig av momentet i kardanen. Text på hytten bakom förardörren är så cool efter den utklassningen! :D

http://www.youtube.com/watch?v=bbJFNLy9rso
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Mötte en Peterbilt trailerdragare på väg till jobbet för någon månad sedan.
Vanlig godstransport.
Ovanligt!
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Här Teo! Jag hittade en filmsnutt jag letat efter länge till dieseltråden. Det är de två första Peterbuiltsen som jag gick igång på när jag såg den i somras. i. Det sitter Detroit Diesel tvåtakts V8:eek:r i dom. Vilket hörs :hihi. Den första bilen är ju helt stört tuff. Han släpar vikten banan ut, hela ramen vrider sig av momentet i kardanen. Text på hytten bakom förardörren är så cool efter den utklassningen! :D

http://www.youtube.com/watch?v=bbJFNLy9rso


Båten jag gjorde lumpen på hade en 2 takts detroitare som nöddiesel. Såg alltid till att vara den som provkörde den, riktigt gött ljud på
den under belastning. :yoparty
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top