Nä nu blev det lite politiskt igen. Svårt att hålla sig.
Scania v8 med norsk motorvärmare: http://www.garaget.org/video/spqwk46r4yz1
/Kaj
[YOUTUBE-ID]8omTtVE7MC4[/YOUTUBE-ID]
Här har ni lite dieselryk på strippen att gotta er åt.
[YOUTUBE-ID]XwqjB8Y7lkU[/YOUTUBE-ID]
Tuff! Om man syndat får man leva sitt helvete som knutkors på bakkardanen på en sån där.
Mycket vrid och (relativt) låg vikt fungerar även med dieselmotor.Den där såg jag när jag var och körde på Kjula-strippen i somras. Sjukt cool bil! Ljudet var inte fel heller.
Tog lite bilder.
Mycket vrid och (relativt) låg vikt fungerar även med dieselmotor.
När jag blir rik och underaktiviterad skall jag hot-rodda en Scania 111.
När jag började köra grävmaskin hade jag en 111 som dragbil.
Tycker fortfarande att de är coola.
Antagligen ensam.
[YOUTUBE-ID]tgkhcKlNbJg[/YOUTUBE-ID]
Diselskorr är mysigt.Vet inte om detta är ett dieselbilproblem eller om det är generellt för alla bilar. Jag har en Almera dieselturbo.
Problemet är att då jag står på tomgång så sjunker varvtalet till kanske 700 eller 600 rpm och det låter som om hela bien skall skaka sönder :O
Kan man ställa motorn till ett högre varvtal vid tomgång och vad får detta för konsekvenser? Är det en indikation på ngt som är fel när det är som det är idag...dvs hela bilen vibrerar sönder
Diselskorr är mysigt.
Höjer man tomgången så försvinner det.
Diselskorr är mysigt.
Höjer man tomgången så försvinner det.
Jag sysslar inte med så nya grejor.Dieselskorr? Är det något vanligt fenomen alltså?
Kan jag höja tomgången själv? Är det knepigt? Jag orkar inte sitta o varva vid rödljusen som en 14is längre
Öppnar du motorhuven och det går en wire till en metallklump fastbultad på motorn, så har du hittat dieselpumpen.
Wiren sitter fastsatt i en arm.
Denna arms rörelse begränsas av en skruv.
Skruvar du in skruven, så höjs tomgången.
Finns ingen wire så styrs den elektroniskt.
Elektronik baseras på lika delar magi och slump.
Inget för mig.
Det behöver inte vara en wire heller, det kan vara ett gasstag.
Pumpen och armen är beskriven.
Armens rörelse kan begränsas åt båda håll med ställskruvar, den armen vilar mot när man inte gasar är tomgången, den andra är fullgasbegränsning.
Eller som skorstenslock på ett engelskt Deltic-diesellok!
Kallstart! Så rått ljud!
[YOUTUBE-ID]CG91fYHcm-k&feature=related[/YOUTUBE-ID]
Jag måste nog ta å önska mig lukt-jotob i julklapp av tomten...
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |