Nash
KUNG Fotpinne! ;)
Äntligen!!!
Skojar du? har Bögesundsvägen blivit grusväg!?
HAHAHAHAA, FAN va rätt!!!
Äntligen!!!
Inte riktigt än, att döma av kommentaren innan och, den nu för alla välbekanta, humorn som DesmoHellman har...Skojar du? har Bögesundsvägen blivit grusväg!?
HAHAHAHAA, FAN va rätt!!!
Jag antar att i sydligare länder är inte ett människliv värt särskilt mycket då? Mena om det är något att skratta åt...Satt och kollade på det där repotaget i uppdragranskning med min flickvän (som kommer från ett sydligare land) förra året. Tjejen frågade hur många som dött på den där vägen eftersom dom gjorde ett tv-repotage om det. Jag svarade att jag trodde att två eller tre hade dött på något år.
Tjejen började skratta och frågade vad fan det är för fel på svenskarna.
"Två eller tre?, då är det ju en säker väg, jag trodde att minst ett par hundra hade dött"
Satt och kollade på det där repotaget i uppdragranskning med min flickvän (som kommer från ett sydligare land) förra året. Tjejen frågade hur många som dött på den där vägen eftersom dom gjorde ett tv-repotage om det. Jag svarade att jag trodde att två eller tre hade dött på något år.
Tjejen började skratta och frågade vad fan det är för fel på svenskarna.
"Två eller tre?, då är det ju en säker väg, jag trodde att minst ett par hundra hade dött"
"- Ah... onsdag. Nu jävlar ska vi ut o bomba på Bulten! Hoppas nån lägger ut bilder på mina feta nerlägg i fotokurvan. "
(Läs hela inlägget så förstår ni att jag här ovan citerar klassiska hetsporre-kommentarer)
Säg xibalba. Hur länge tror du att det tar innan vi återigen ser glorifiering av dylika filmer, samt nonchalans rörande andras liv och hälsa, här på forumet?
Nu när du har väckt detta intressanta diskussionsämne Xibalba så kan det ju vara intressant att få höra dig gissa hur länge det tar innan vi får se nästa flashiga bild på en motorcyklist som tar fotokurvan med knäskrap? Nästa onsdag?
Tror du att det kan tänkas vara så att folk emellanåt filmar sina färder för att visa sina polare hur häftigt de kört och att detta möjligen leder till ett ännu högre/farligare tempo? Tror du möjligen att vissa trafikanters höga hastigheter ökar faran för alla andra trafikanter?
nice =) kul att komma med på lite bild blåvita gixern "den fetaste" höhö med knäskrap och allt ^^
vaa haha tyckte ja skrapa halva fotokurvan 3 vändor framm och tillbax
Hehe oj då vi har vist en äldre härre här med höga tankar om oss som gillar att gasa ^^ men du kan va lugn g-man ja har krachat allt för många ggr för att köra som en idiot bland folk okey att man åker lite på slangen när det kan göras utan fara för andra eller gasar ur maskinen på tom motorväg då och då men du kan sova lugnt jag ska försöka att undvika dötsfall detta år med =)
Kör man som en pre-pubertal tonåring med hävdelsebehov????? haha kan man slanga så varför inte = avis? hehe
Hej alla.
Har precis varit och hälsat på Tobbe (Lurken). Han mår bra och är vid gott mod.
Han kommer att få en nackkrage under dagen så han kan börja gå upp och röra på sig lite. När han fått i gång benen och det går bra får han åka hem
Han säger att det är tur att han har Thunderracen kvar för han räknar med att efter att ha tagit det lugnt några veckor efter hemkomsten kunna komma ut och köra med oss igen
Han är även mycket glad över alla besök han fått av oss som varit där.
/Masen
Svårt detta - har själv en del erfarenheter av folk man varnat som därefter fått ont. Även varnat mig själv... och sedan själv fått ont.(Är det ett tecken på hybris om man citerar sig själv?).... Massor av diverse bevis.... och korrekt...
Svårt detta - har själv en del erfarenheter av folk man varnat som därefter fått ont. Även varnat mig själv... och sedan själv fått ont.
Riskbeteende är lätt att identifiera, svårare att bemöta, nästan omöjligt att ändra, men det går.
När det väl skiter sig, bör man endast medlida - allt annat blir bara så fel.
Du har rätt många ggr i dina många inlägg - men låt också udda vara jämnt ibland.
Tragisk händelse som utlöste denna tråd.
Bra tråd annars som kanske kan leva kvar och ändra vissa riskbeteenden på sikt? "Tänk först, gasa sedan, tänk igen och förutse möte med en "Bombare" i dubbel hastighet i fel spårval"... har räddat mig några ggr.
Betänk även ett möte med en 18-årig Zatzymupp - de tar mer plats, och sämre spårval, än en Guldvinge. Generalisering, med verklighetsbakgrund!)
Tragisk historia!!
Hej alla.
Har precis varit och hälsat på Tobbe (Lurken). Han mår bra och är vid gott mod.
Han kommer att få en nackkrage under dagen så han kan börja gå upp och röra på sig lite. När han fått i gång benen och det går bra får han åka hem
Han säger att det är tur att han har Thunderracen kvar för han räknar med att efter att ha tagit det lugnt några veckor efter hemkomsten kunna komma ut och köra med oss igen
Han är även mycket glad över alla besök han fått av oss som varit där.
/Masen
Nu får du väl ändå fan skärpa dig.
Nej ingen vet ... Ännu.
men rent generellt sett så har det ju cirkulerat ett antal "jag var där så jag vet vad som hände" historier. varför inte läsa dem ?
Det kan vara vad som helst, men jag tror inte vi kan utesluta akut sjukdom.
och när det gäller dina kommentarer så är det väl jävligt lätt att sitta bakom tangentbordet och kasta ur sig en massa skit.
Reportaget som du hänvisar till var fan det sämsta skitet jag sett på länge.
Det gjorde att i varjefall jag slutade titta på programmet, varför ? tja har det inte bättre fakta om det de rapporterar om så måste man ju frågas sig, hur ser det ut då med den andra biten som de rapporterar om som jag inte vet något annat om än deras vinkling.
kort sagt sicket skitprogram, och nej det har inget med att göra om vad jag tycker utan det har bara att göra om fakta och hur man visar upp faktan. Rakt igenom patetiskt.
Frågan är varför egentligen analysera...
Vad orsakar en olycka? Grus? Rollers filmer? Bristande körskicklighet?
Bullshit säger jag, allt kokar ner till omdöme och självinsikt, brister det ena eller det andra är olyckan så småningom ett faktum. Omdömet kan tala om för mig att det kanske inte är så lämpligt att gasa satan på en väl trafikerad smal väg med goda chanser till grus i kurvorna. Självinsikten får mig att inse att Rollers förmåga att framföra mc förmodligen överstiger min och är jag så lättpåverkad att jag absolut skall göra som han, bör jag nog undvika både reklam-TV och Livets Ord.
Råkar du ut för en olycka är det ditt fel, ingen annans.
Svårt detta - har själv en del erfarenheter av folk man varnat som därefter fått ont. Även varnat mig själv... och sedan själv fått ont.
Riskbeteende är lätt att identifiera, svårare att bemöta, nästan omöjligt att ändra, men det går.
När det väl skiter sig, bör man endast medlida - allt annat blir bara så fel.
Du har rätt många ggr i dina många inlägg - men låt också udda vara jämnt ibland.
Tragisk händelse som utlöste denna tråd.
Bra tråd annars som kanske kan leva kvar och ändra vissa riskbeteenden på sikt? "Tänk först, gasa sedan, tänk igen och förutse möte med en "Bombare" i dubbel hastighet i fel spårval"... har räddat mig några ggr.
Betänk även ett möte med en 18-årig Zatzymupp - de tar mer plats, och sämre spårval, än en Guldvinge. Generalisering, med verklighetsbakgrund!)
Tragisk historia!!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |