Dispyten vid parkeringsplatsen i Landskrona

gnällhoj.com

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
I landet där döden kommer som en befrielse
Hoj
fyra st nästan nya
Klart att sillen vill överklaga han får ju 190 000 av våra skttepengar
Som tack för att dom svenska pensionärerna skall förstå hur värdelösa dom är
Jag har kamrater som fått 20 månader på kåken för en skitmisshandel
och här misshandlar man två pensionärer varav en dör !!!!!!!!!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Undrar om en svensk som slog ihjäl en 78-årig islamist hade fått lika lindrigt straff

Vad tror du påföljden för en Svensk som slagit ihjäl en Libanes på öppet gata i Libanon skulle varit?

Jag gissar, men...
052_miller.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag tycker man kan diskutera domen och straffskalan. Men att det är en förmildrande omständighet att vara orolig och ha magbesvär? Känns som en vanlig dag på jobbet...

Som intern lär han komma i åtnjutande av en näringsriktig, kvalitativ och balanserad kost på regelbundna tider, allt till tarmflorans fromma.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag gissar, men...

Något sådant, exkl prästen. :hihi
Tänk nu alla så här:
Vi har exakt det samhälle vi förtjänar, vi har demokrati och vi har valt att ha det på detta vis. Majoriteten vill ha det så här, bara att gilla för oss och för 78-åringen. Finns ingen anledning att ens bli irriterad över detta, hur svårt det än är att låta bli.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är egentligen hyfsad fucko-varning att jämföra straff men man kan inte låta bli att häpna över att man får fem års fängelse för bedrägeri mot Röda Korset, ingen direkt personskada och egentligen ingen direkt finansiell heller förmodligen. Förstås är det fel, dumt, ynkligt, dåligt, blabla och allt det där men det är pengar från en välgörenhetsklubb, inte end of the world direkt.

Men, slår man ihjäl en pensionär som "flykting" - då räcker det med att vara lite lös i magen för att man ska få silkesvantebehandling.

fy fan

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Alltså ni måste ju förstå att detta är ju inte lika allvarligt som skattebrott eller att ladda ned filer från piratebay. Det är ju fruktansvärt hemskt att sno en film :näsblod

Man börjar fan undra hur vi prioriterar här i samhället.

Och nu ska den jäveln som slog ihjäl henne bli skyddad av samhället. Varför? Är det inte karma att dödas om man dödat?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det är egentligen hyfsad fucko-varning att jämföra straff men man kan inte låta bli att häpna över att man får fem års fängelse för bedrägeri mot Röda Korset, ingen direkt personskada och egentligen ingen direkt finansiell heller förmodligen. Förstås är det fel, dumt, ynkligt, dåligt, blabla och allt det där men det är pengar från en välgörenhetsklubb, inte end of the world direkt.

Men, slår man ihjäl en pensionär som "flykting" - då räcker det med att vara lite lös i magen för att man ska få silkesvantebehandling.

fy fan

Det är egentligen hyfsad fucko-varning att ens väga dom 2 domarna mot varandra. även om man vet varför du gör det.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Som intern lär han komma i åtnjutande av en näringsriktig, kvalitativ och balanserad kost på regelbundna tider, allt till tarmflorans fromma.

Hoppas att de enbart serverar honom griskött varje dag och att de tapetserar hans cell, förlåt, svit med Lars Vilks Muhammed-bilder.

Som någon jämförde, 5 år för att ha förskingrat pengar för Röda Korset men endast 1 år & 10 månader för en dödsmisshandel? SKANDAL!

Snälla Svenska folket, vakna upp, reagera & protestera mot det som händer i vårt samhälle!

Jag har aldrig brytt mig om politik tidigare, men nu är det dags.
Säg Nej till daltandet!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om det skall göras jämförelser så kanske denna är lämpligare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7202954.ab

Men den kanske inte är lika rödnacke/rasistiskt för att passa i sammanhanget?

Nja, där saknas ju faktiska bevis för att han har slagit ihjäl henne, så den jämförelsen haltar.

Sen att alla ändå "vet" att han är skyldig är en annan sak.

Jag hade gärna sett att dom hade kunnat bevisa mordet också, då tycker jag att både han och felparkeraren hade kunnat få sitta tio år.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka