PeterNorth
Bannad
Använd susp, en tråkig dag har man inget att fortplanta med.
Låter ju som Mistabarista inte bländar av i tid och då är det rätt puckat!
Finns väl bättre sätt att synas... om man nu är så skraj kan ju använda en sån där snygg väst i fluorescerande färg
Låter ju som Mistabarista inte bländar av i tid och då är det rätt puckat!
Finns väl bättre sätt att synas... om man nu är så skraj kan ju använda en sån där snygg väst i fluorescerande färg
Inte så puckat bara man bländar av i tid.
Jag vågar själv inte köra utan helljus på dagen längre. Har haft för många incidenter där bilister inte sett mig/struntat i mig.
Däremot behöver man ju inte göra dem blinda
34. Se till att bilisterna upptäcker dig.
Körde risktvåan förra året och gjorde ett test där. Vi var yra som var på kursen, två åkte från oss och vände sen och körde sakta mot oss igen. Den ena hade en reflexväst, den andra hade en vit hjälm. Vilken såg vi först? Killen med den vita hjälmen. Vet faktikst inte om en neongul hjälm syns bättre än den vita, men polisen kör ju med vita, måste finnas en tanke med det?Min vinterjackan har flourecerande fält. Funkar inte alltid :
Nästa hjälm jag skaffar mig ska vara knallgul
Körde risktvåan förra året och gjorde ett test där. Vi var yra som var på kursen, två åkte från oss och vände sen och körde sakta mot oss igen. Den ena hade en reflexväst, den andra hade en vit hjälm. Vilken såg vi först? Killen med den vita hjälmen. Vet faktikst inte om en neongul hjälm syns bättre än den vita, men polisen kör ju med vita, måste finnas en tanke med det?
Så nästa hjälm jag köper kommer vara helvit
Personligen har jag svårt att se hur en hjälm/väst/flouroscerande ställ skulle synas bättre än lampan som sitter på hojen.
Kanske för att lampan sitter lägre?
Satte du lampan 50 meter upp skulle du däremot synas grymt bra. Lampan iaf. Om nu någon kollar efter motorcyklar 50 meter ovanför vägbanan
Visst är det så och visst är jorden rund och det finns höjdskillnader på vägarna... men att dessa 50-100cm som det skiljer tror jag är inom marginalerna och inte något som är direkt avgörande.
De bilister som "inte ser" en motorcyklist tror jag helt enkelt inte har någon koncentration på vad som händer... spelar ingen roll om man så hade haft en saftblandare på huvet.
Tråden var ute efter BRA tips och inte puckobeteende!
Puckobeteende?
Well. Det kan vara en bil som skymmer också.
Och självklart syns man bättre med reflexväst än utan. Det kan du väl ändå inte argumentera emot?
Från sidan tex?
Kanske för att lampan sitter lägre?
Satte du lampan 50 meter upp skulle du däremot synas grymt bra. Lampan iaf. Om nu någon kollar efter motorcyklar 50 meter ovanför vägbanan
Brukar du bli påkörd från sidan stillastående? Annars misstänker jag att det man ser från sidan är passé innan man är inom någon sorts fara.
90km/h = 25m/s...
Alltså misstolka mig rätt nu, jag har inget emot att folk köper kläder för att synas bättre, men att det skulle göra en super-duper-jätte-skillnad köper jag inte riktigt. Har de missat lyktan du har fram på hojen så kan de gott ta och missa resten också... det handlar inte om att man inte syns, det handlar om att många trafikanter är totalt ouppmärksamma i trafiken.
Brukar du bli påkörd från sidan stillastående? Annars misstänker jag att det man ser från sidan är passé innan man är inom någon sorts fara.
90km/h = 25m/s...
Inte så puckat bara man bländar av i tid.
Jag vågar själv inte köra utan helljus på dagen längre. Har haft för många incidenter där bilister inte sett mig/struntat i mig.
Däremot behöver man ju inte göra dem blinda
34. Se till att bilisterna upptäcker dig.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|