Ditt pinsammaste fylleminne!

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
Jaha, vet inte riktigt var jag ska börja.

Cyklat o ramlat har väl hänt x antal gånger, med kommentaren snabbt som fan efteråt: "Naä, jag ä inte full".

I yngre ålder var vi på ett ställe kallat Tingvalla utanför Tomelilla. Man åker då buss från k-stad ner (vilket tar ca 50 min). Innan vi skulle stiga på bussen så sa någon att "Ni vet att dom visiterar er på bussen va!?". Snabbt som fan sänktes halvlitern redbull-vodka.
Väl inne på Tingvalla hånglades en brud upp, kommer inte ihåg hur hon såg ut, därefter blev jag trött på henne och sa att jag skulle på toa. Sagt och gjort.
Gick o satte mig på toa, somnade (dock med alla kläder på). Helt plötsligt bankar det som fan på dörren, jag öppnar givetvis.
In kommer två rejält biffiga vakter som grabbar tag i mig och släpar mig förbi dansgolv och bar (jag kan ju knappt gå) och in i en fyllecell.
Väl där så ber jag dom ringa morsan, eftersom jag bara ville hem.
Morsan kommer 45 min senare, dock ej körandes eftersom hon duckit vin till maten på kvällen. Hon fick be en bekant köra.
Lagom pinsamt dagen efter att komma med blommor och tacka för att han steg upp klockan 0200 för att hämta mig.

Har en tendens till att somna på bussar på fyllan, vilket ofta resulterar i akut illamående så fort man vaknar upp.
Trycka på stopp, springa ur bussen och vomitera på närmsta ställe. Problemet är då att jag alltid lyckas göra detta mitt i bushen, vilket resulterar i ytterligare samtal till morsan som snällt får hämta.
Senaste gången detta hände så var det precis när jag kommit hem från Österrike nu i våras.
Vaknade helt plötsligt av att bussen står i ett garage och en busschaffuör som rister i mig och skriker att jag ska vakna.
Jaha, så jag stapplar ut.
Är mitt ute i nowhere, ett jäkla industriområde 3 mil hemifrån.
-"Mamma, kan du hämta mig". Kärt återseende efter att ha varit bortrest i 4 månader:)

Kommer fler..
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Polaren skulle spela på ett ställe som stängde för säsongen och det skulle vara happyour hela kvällen och bartömning (vilket ju lät bra...)

För säkerhets skull grundade man med lite drinkar innan..
Väl på stället inhandlas öl och shots i ökänd mängd. Konstaterar tillslut att världen snurrar oroväckande mycket och cyklar hem, vurpar i en jordhög i parken utanför hemmet och ligger och garvar som en galning en stund innan jag knallar in och spenderar hela natten vid gustavsbergaren. Kvicknar till framåt eftermiddag och upptäcker jord i hela lägenheten(?). Ringer till Polaren (han som spelade) för att få lite uppdatering om vad som hänt under kvällen:

"- Jodå, det var en bra kväll. Enda tråkiga var ett jävvla fyllo som stod och bläddrade i mina notpapper, spillde wiskey och tjötade mellan låtarna hela tiden"
"-Jaha.."
"-Ja, han var väldigt lik dig faktiskt.........."
 

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Avesta
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
Är på ett hotell o dricker med några kompisar. Blir rätt full o får för mig att självklart så ska vi sova över, och börjar med att ringa 118118 för att fråga efter numret till hotellet som vi är på. Ringer upp en stackare till receptionen o beställer ett dubbelrum. På vägen till rummet så pajjar min kompis alla lampor i korridoren och jag känner att jag måste provspruta brandsläckare så att vi vet att den funkar utifall det skulle börja brinna. Väl inne i rummet så bär jag ut en golvlampa på taket (var bara o öppna fönstret o ta ett kliv ut) innan jag somnar av i soffan. Dagen därpå så vaknar jag och stirrar i ett rutigt tak som jag inte känner igen, sen kommer allt tillbaka och jag hoppar fort som fan ut på taket för att hämta in lampan igen innan vi ska dra, för att komma åt lampan så får jag gå förbi vartenda fönster som ligger mot taket, och självklart sitter det andra vakna gäster och tittar på tv o funderar vad fan jag håller på med. Väl ute i korridoren håller en städerska på att plocka glas från en del krossade lampor, slänger nyckeln på disken o ska precis dra då jag kommer ihåg min jacka som fortfarande hänger i garderoben, precis när vi ska gå in i matsalen för att försöka få tag på personalen så är det nån som ropar nått om att skriva på kvitto från receptionsdisken..o ajfan visst är det min granne som jobbar där.. Där får man för att man inte går dom 10 min som det hade tagit att gå hem...
 

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Avesta
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
Var uppe i sälen med några arbetskamrater, grannarna höll på att bygga om deras stuga, och efter ett antal öl så "lånade" jag deras cementblandare för att blanda drinkar i, släpade in hela åbäket i våran hall och fixade en förlängningssladd, tyvärr sov man rätt länge dagen efter och både byggarbetare och grannar hann komma hem innan jag lämnade tillbaka cementblandare, så bakis o jävlig släpade jag en stor cementblandare ut från vår stuga, förbi en mindre folkmassa av grannar och arbetare och parkerade den på grannarnas altan :tummenupp
 

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
...

Det är sånt här man aldrig vill ens tänka på men...


Jag och några kompisar lyckades ringa till vår handledare på ett projekt en tidig morgon och skälla ut personen ordentligt. Dagens efter skulle rapporten givetvis lämnas in och presenteras.

Efter många ursäkt och pinsamma ögonblick lyckades vi dock få G och våra 4p till LADOK.

Finns ett par till historier säkerligen värre än detta men nu är det Magnum på 5an.
 

bellman_89

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
vaxholm
Hoj
yamaha tzr
prulle skrev:
nu nästan rättstavad

för den som orkar läsa denna långa men yterst komiska inlägg som inträffa idag/igår (12-13/7)...


hahaha jag kan erkänna att jag var en av dom sovande men jag hoppas att jag inte råkade ut för några lustigheter som LINDHE! :lol
men som sagt d va kul å peta på honom med pinnen efter att man vaknat :D
men d va mindre roligt att få soppatårsk. efter karlsudd om man åker mot vaxholm pricis efter den branta kurvan..så man får börjA RULLA SKITEN!...

menmen en natt att minnas? :confused: om man kan=S
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag brukar inte göra så mycket pinsamma grejer men däremot enormt tråkiga och sorgliga saker.
Som förra året när jag var hos tjejen jag var kär i på födelsefest och drack lite för mycket. Sov över där på natten och vaknade mitt i natten och hade kräkts ner halva sängen. Inte jättepopulärt kan jag säga. Nu får jag höra det varje gång jag träffar henne och hennes nya kille :huvet

Jag brukar däremot alltid glömma bort vad folk heter eller vem de är när jag är full. Det jobbigaste är ju när brudar kommer fram och hälsar och jag inte har nån aning om vem de är. De märker det givetvis rätt fort och går iväg.

Illa
 

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
mycket dumt har man hunnit med, men jag kan ju ta det farligaste jag gjort på fyllan, de va när jag gick ur 9:an tror jag man åkte på släp efter traktor,
hur som helst så satt jag på taket har jag fått berättat för mig, och ramla ner å slog i huvut så in i helvete, yr å jävlig gick jag bort nånstans å satt mig ifred, efter typ 5 min kommer nån å skriker som fan åt mig för jag sitter mitt på tåg rälsen.
en annan gång decka jag och en polare alldeles intill rälsen, när vi vakna till så skulle vi gena, mitt på natten över 10 filer räls, ingen koll alls, sen har jag åkt ut på isflak å på fyllan men då var jag inte allt för full, vart jävligt skraj då, flaket drev iväg så jävla fort mitt ut på älven, fick komma folk å hämta mig med en båt, liiiiite pinsamt var de,
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
r1man skrev:
mycket dumt har man hunnit med, men jag kan ju ta det farligaste jag gjort på fyllan, de va när jag gick ur 9:an tror jag man åkte på släp efter traktor,
hur som helst så satt jag på taket har jag fått berättat för mig, och ramla ner å slog i huvut så in i helvete, yr å jävlig gick jag bort nånstans å satt mig ifred, efter typ 5 min kommer nån å skriker som fan åt mig för jag sitter mitt på tåg rälsen.
en annan gång decka jag och en polare alldeles intill rälsen, när vi vakna till så skulle vi gena, mitt på natten över 10 filer räls, ingen koll alls, sen har jag åkt ut på isflak å på fyllan men då var jag inte allt för full, vart jävligt skraj då, flaket drev iväg så jävla fort mitt ut på älven, fick komma folk å hämta mig med en båt, liiiiite pinsamt var de,
heltärligtsåfattarjagingentingmenjagkanskeärdumochintefrånsammastadsomdumenändåjävligtjobbigtattintekunnaläsamodersmåletpåettbrasätt.
www.skrivihop.nu
 

mickelin

Guest
.

Lucia i 16-årsåldern, förfest hemma hos en snäll tjej i klassen. Jag drar i mig allt som går att dricka från hennes pappa´s barskåp och blir lite full.

KOmmer ihåg att jag satt på huk på golvet för att det snurrade, nästa minne är att jag är utslängd i minus 16 grader, utan strumpor och med bar överkropp för att nyktra till.
Den snälla tjejn som vi hade fest hos är sedan riktigt sur på mig i tre år utan att jag riktigt förstår varför, tyckte inte det var så illa att bli lite full. Jag får sedan under sista dagen i gymnasiet reda på att när jag satt på huk för att det snurrade lite, att jag även passade på att spy som F*N över deras äkta orientaliska matta. Hon tyckte att jag åtminstone kunde be om ursäkt men jag hade ju minneslucka, dålig kommunikation....
 

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Kanske inte det pinsammaste men iallafall

kom hem till polarn när jag var 17 år lite små lullig vi skulle in till stan o småsupa
lite både han o jag bodde hemma hos våra päron så jag skulle gå in på
hans rum men det var låst han sa till mig att vänta ett tag , då sa jag till
honom att jag skulle sparka in dörren om han inte öppnade. han garvade.
och jag sparkade helt enkelt in dörrfan. "hans päron var hemma" :rodnar
Fick sitta o limma o pyssla i en timme för att få ihop dörren , sen dess
småler dom alltid åt mig av nån anledning.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Senaste jobbiga minnet var för två veckor sedan när polaren hade 30-års skiva. Full som ett spett efter att ha druckit upp det sista i bacardi spice-flaskan, sista päronkonjaken, captain morgan-flaskan tom likaså och som kronan på verket så gjorde jag cola-groggar med Johnny walker BLUE LABEL :) Halsade även rakt ur flaskan såklart.
Nåväl, skulle springa med full fart mot poolen och kasta mig i varpå jag snubblar över kanten och åker med huvudet före (kläder på givetvis) och får jordens kallsup :näsblod Springer mot staketet och spyr rakt in på grannens tomt i 10 minuter och alla andra tror att jag spyr för att jag är så full :(
Satt och halsade Blue label igår kväll igen och spelade poker. Om den inte vore så förbannat dyr så skulle jag dricka den varje dag, godare whiskey har jag aldrig smakat.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Ingel skrev:
en annan grej va ngn fest långt åt helvete där jag blev dyngrak och bestämde mig för att promenera hem (då pratar vi en sträcka skogås-täby)

tröttnar efter ett tag och fryser som fan så jag lägger mig i en sandlåda (en sån där blå man förvarar sand i för att sanda gatan) när jag vaknar och öppnar locket är det full marknad runtomkring, (jag är i skärholmen) folk kollade liiite konstigt på en nyvaken ingel som kryper ut ur lådan

:lol klockrent...nog för det är många :tomten :ar där men jisses du tog nog rekordet den dan :rofl
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top