Ditt pinsammaste mc-minne!

Heffaklumpen

Kör helst ganska långsamt.
Gick med
4 Jun 2003
Ort
På jobbet
Hoj
1 tysk liter och några oranga i olika storlekar.
För länge länge sedan…
när jag åkte 125:a så skjutsade jag en polare runt bussgatorna i S-tälje i lite duggregn. Ut framför kommer en gul fånig bil :mad: utan att ta hänsyn till väjningsplikt. :fakta

Hade inte haft styrlappen så himla länge så rutinen var kanske inte så bra, så full broms och nerlägg på kullestenarna. :eek:

Polaren han inte ens släppa taget runt mig, så först kom cykeln studsande på kullerstenarna, efter kom en mycket förvånad jag med polaren som fortfarande höll om mig runt midjan sittande på kullerstenarna.
Vi gled en så där 15 meter på dom snorhala stenarna.

Ingen fara med mig , polaren eller cykeln förutom ett rätt knäckt självförtroende

Till saken hör att klockan var så där lagom, så det var ungefär 300 skolkamrater som tittade på. :rodnar
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Holmes, HAHA :p

Min grej mäter sig nog inte mot så många här men iallafall:
Var hemma o titta på tv när det ringer på dörren,
en granne som står där: "du din båge läcker soppa i garaget, luktar som fan"
Vafan tänker jag o kutar ner i kallingarna + t-shirt, och visst,
hade glömt o stänga soppakranen.. droppar lite smått, stänger av
soppakranen o tänker att jag kanske borde flytta bågen från fläcken
så fastighetsskötaren av ett mirakel inte misstänker mig för odören.
har inga nycklar så skivbromslåset e på + styrlåset.. är dock medveten om detta
och inser efter lite juckande att det e lönlöst.. måste ha nycklar, ställer ner bågen
på stödet ( trodde jag ) slutar med att jag ligger under gixxern (230+)väldigt lättklädd o
sprattlar... en vänlig granne som jag nuförtiden försöker undvika kom till min
hjälp :)
 

Heffaklumpen

Kör helst ganska långsamt.
Gick med
4 Jun 2003
Ort
På jobbet
Hoj
1 tysk liter och några oranga i olika storlekar.
Ace Niki skrev:
Första gången jag satt på en mc körde jag rakt in i staketet på körgården med full gas. Strax innan hade läraren med lugn röst sagt: -Du kommer ingenstans här, det är staket runt om.

Ha ha ha...
Redan odödlig. :whip
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag hade lånat min kompis sin suzuki dr 800 och han hade sin brorsas HD sportster, vi var ute och cruisade nar jag fick syn på några kantstenar brevid vagen. nar jag forsøkte kjøra over dom ( det va ju en offroad) stannade motorn och det va långt ner tills marken så jag tippade over cykeln mens agaren stod och tittade på...lyckligtvis blev inte några skador ifrånsett mitt sjalv fortroende........
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Bara skit saker egentligen...


1. Första gången jag sitter på 125:a lite nerförsbacke, håller inte i den på nåt sätt, bara för att se ut som en riktig posör, gissa vad som händer...
Japp... den låg på backen och alla grannar iprincip glodde... :huvet

2. Minimoto... suck... kommer ut på raken i för hög fart, gasar mera framhjulet åker upp lite samtidigt som jag svänger, visst lite nice, 0.0001 sek senare ramlar framhjulet ner igen och jag har fult utslag... parerar svängen med fullt utslag åt andra hållet, det tar tvärstopp, hur pinsamt är det inte att klota på rakan? :huvet
 

Karin.81

Om man inte vill, så behöver man inte...
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Rimbo
Hoj
tt600
Är iof inget mc minne... men pinsamt ändå!

Ett par år sedan... var i fjället och åkte skidor... Första åket för säsongen, lite ostadig på benen, men tar mig upp i liften. Väl i liften ser jag 2 "Så otroligt snygga grabbar" :tungan i min ålder, vilande i backen.... vem tänker stila...??? :tummenupp Ja, just det....jag...åker lite kaxigt förbi, vänder mig om och ser om dom sett mig, och det har dom... dom ler och vinkar. Vänder tillbaka huvudet och inser att jag e på väg in i ett träd....och gör världens praktvurpa.... :( skidor och stavar ligger på 4 olika ställen i backen... gissa vilka som kommer och plockar upp mina utpridda saker, inkl mössa och vantar, och frågar vad som hände....och om jag mår bra... :tummenupp


Bra mådde jag, men jag önskar i det läget att jag dött! :död

Dagen efter, kommer dessa killar fram till mig och frågar hur jag mår, önskade då att jag aldig åkt på denna skidsemester.... :cool:

Åker fortfarande skidor, men jag vänder mig inte om i backen, första åket! :tungan
 

steIIa

bönan på pallen
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Oxhagen o Stora Rör
Hoj
Naah, hojintresse mest :)
Jacke skrev:
visserligen me en moppe men endå... jag å en polare var ute å körde på en lite större skogsstig å så möter vi en häst så vi stannar och stänger av.. och då jag stoppar ner foten så finns där inget och jag ramlar ner i diket med moppen åvanpå :cool: hästryttarna fick sej ett gott skratt men det bjuder jag på

OT: Måste säga att jag beundrar att ni tog beslutet att t o m stänga av mopparna :] en hästtjej bugar djupt å tacksamt!!
tjipp!
//steIIa

PS Var på vippen att välta med en hoj på mc-mässan i år... En funktionärsgubbe hjälpte mig att hålla uppe den jääättehöga hojen för den lilla korta flickan (jag) på vänstersidan, men när jag tog upp foten från marken på högersidan så välte jag närapå, var nära att han inte fångade upp den.. DS
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Inte pinsam historia (ingen såg), dock klantig. Sitter på hojen och väntar på min kusin utanför hans jobb. Körde en XTZ 660 på den tiden. Telefonen ringer, letar rätt på den, svarar, hamnar i ett ganska invecklat samtal med en kund om hur man enklast skall lösa ett specifikt problem. Hör ett "BRAK", kunden undrar vad det var för något som lät, jag ber att får ringa upp om några minuter. Jag gillar att gå omkring när jag pratar i telefon (särskilt om det är invecklade samtal), så även denna gång. Vad som hade hänt var helt enkelt att jag hade klivit av hojen för att gå omkring lite, men glömde bort att fälla ner stödet. :huvet

//D
 

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 smr -08
Ace Niki skrev:
Första gången jag satt på en mc körde jag rakt in i staketet på körgården med full gas. Strax innan hade läraren med lugn röst sagt: -Du kommer ingenstans här, det är staket runt om.

Haha! :rofl

Den här var rolig, fler fler!
:corn
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Får väll berätta min tavla för 2v sedan. jag och tjejkompisen var ute och åkte (2 hojar) så skulle vi stanna och äta på ett ställe
och jag stannar/svänger för mycket och när jag sätter ner foten så trampar jag till med en liten bit på klacken och foten glider iväg..

Hojen börjar åka mot backen och jag håller emot så gott som går och får den att stanna 4-5 cm från backen,
Dock är det inte så lätt att lyfta upp den med ena benet över hojen och det andra benet i splitt.. efter mycket om och men så fick jag över vänster ben och kunde lyfta upp hojen igen.

sen att det står 8-10 pers och kollar på gör ju inte saken roligar.. men vi garva gott åt det och satte oss ner och åt :)

Ps hojen klarade sig utan en skråma Ds :yoparty


*EDIT* jaaa jag har självklart glömt låset i skivan.. :(
 
Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
loser skrev:
Vad som hade hänt var helt enkelt att jag hade klivit av hojen för att gå omkring lite, men glömde bort att fälla ner stödet. :huvet

//D


Mwoahahahahhaaa! Är man upptagen med annat så är man! :hihi
 

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Sthlm -> Kista
Hoj
sålde och ångrar!
Har kört ganska mkt moped och rätt mkt MC innan körkoret, har aldrig haft en tvåhjuling omkull, förutom cykel då.
Nåja, andra lektionen på körskolan, kör lite lugn slalomkörning mellan konerna. I slutet av banan så ska man ju svänga bromsar för mkt med frambroms medans jag svänger och fäller ner hojen, är skitförbannad över detta, blir alldeles varm innuti. Tar ordentlig tag i hojjen och drar upp den 230kb tunga blybiten...allt för hastigt! Så den börjar tippa åt andra hållet, jag försöker hålla emot men väger alldeles för lite för att kompensera, så självklart välter den igen :mad: Blev nästan gråtfärdig av ilska.
Det var ca 15pers på banan så jag antar att en del såg vad jag höll på med :brinnerup :brinnerup
 

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Ett litet minne från övningskörningstiden för länge sen...

Av någon konstig och glömd anledning var både morsan & farsan med (farsan åkte ju normalt bak på hojen vid övningskörningen (för övrigt en XT600)). Morsan hade kommit i bil. Jag hade tagit med dem till en väg nära flygfältet i Halmstad, där det stod koner utställda av bilskolorna för att kunna träna slalom inför uppkörningen. Körde slalombanan ensam på hojen, gick perfa. Självförtroendet steg för varje varv tills jag sista gången gjorde en rejäl wheelie på tillbakavägen (helt planerad :kocko ). Självklart (morsan var ju med) tog jag i för mycket, och kom så högt att jag gled av hojen! 174cm & 60kg henq hängde alltså från styret på den (i detta fallet) gigantiskt höga XT:n. Dessutom kan ni ju lätt föreställa er vad som hände med gasen (jag höll ju i rullen när jag åkte av), japp fullgas!!! Hojen åkte i full fart i diket å jag åkte i backen. Jag hade faktiskt ett syntetställ på mig, men fan va dåligt det skyddade! Var ju ingen högre hastighet direkt. Kör numera med rejsställ kan jag avslöja... Hade flyt med hojen dock, krashade bara bakstänkan och lamphuset (kan ju ses som en merit om man skippar resten av historien..) Morsan som redan innan hatade mitt blivande MC-kort blev inte direkt gladare.

En annan dumhet med mycket publik var att jag glömde ta bort bygellåset ur framhjulet... på trampcykeln! Hade stått och pratat med en tjej ett tag och glömt att jag inte låst upp cykeln, gjorde en störtdykning rätt över styret... :klappar
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
bissmark skrev:
Med en 125:a??
Förklara!!

Tjejerna kanske var 14/15, det finns faktiskt en del tjejer i den åldern som tycker att moppe är häftigt, och vad är inte då en 125'a?
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Mad Mike skrev:
2) försökte med bedriften att köra ifrån farbror blå med en otrimmad moped, ( Yamaha Chappy) mycket små hjul..
fick hjärn släpp och körde in i skogen varpå kostapeln springer ikapp mej :D efter en bra bit med honom hängandes i tröjjan kände jag för att ge upp.. lite pinsamt försök

Skrattar så jag grinar fanimej! :rofl
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
haha, många roliga å pinsamma saker sker märker jag...

dummaste:

Ska parker hojen hos mor och far, mor står ute och tittar på... när jag är klar säger hon... ska den verkligen stå så upprätt? Nervös som man är när man nu har en ny hoj så tar man tag i saken och ... ja ska flytta den... glömmer i nervositeten att skivbromslåset sitter i fram.. klonk... välte inte men blev nedrans arg och skyllde allt på mamma.. :huvet hennes fel juh :tummenupp NOT!
det dumma med det hela är att 2 veckor senare har jag bytt skivan, dagen efter det så är jag hos en kompis, vi tar hans bil och åker en sväng...
kommer tillbaka och jag skall åka hem på hojen... hoppar på... åker iväg KLONK!! framdäcket glider 5 meter och jag stannar och lägger själv ner hojen och undrar "vad sker"? samma skivbromslås samma sida... NY SKIVA IGEN plus att jag själv la ner hojen i förvirringen... ny blinkers denna gång oxå!! :huvet
Skivbromslåset finns inte mer kan jag säga! borta, puts väck!! :fyllisar

sen har man lyckats med annat smått å gott...
krockat med en mopedist... han klarade sig efter en luftfärd in i en buske... själv åkte jag blåljus till plåsterkåken... det va inte sååå najs att dra ett magplask på asfalten.... Killen på moppen hade inga bromsar på hojen förutom de träskor han körde i... :huvet såg han senare när jag körde bil... min tjej drog i handbromsen då när hon tyckte att det började ryka ur mina öron...

har oxå kört ner i diker vid ett vägfik nånstans i värmland... just köpt första hojen... har inte kort så en polare kör hem den... ska sjäääälvklart testa en sväng vid en fikarast... drar på på en sido väg vägen svänger, inte jag... ner i diket, klarar hojen dsv ramlar inte.. dock lite tung att putta upp... så jag får den ljusa idéen att använda 1:an och lite gas... SPINN hojen lever nu ett eget liv och jag tappar den såklart... folk kommer springandes och kikar ner i diket... piiiiiinsamt... jag får hjälp av några "bikers" och en låååång predikan om att det e sånna som jag som dör för tidigt å de... pinsamt... dumt oxå.

usch... har fler saker att berätta men ja... detta räcker :fyllisar

tjing
 

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Mitt bidrag får nog bli från förra våren. Jag är precis invigd i Sporthoj och det är dags för den första turen med andra Sporthojare.

Samling vid Shell i Täby och många motorcyklar. Verkar vara trevliga människor dom där hinner jag tänka. En kille (Benkar vet jag att han heter idag) står myndigt där framme och säger något om något och jag hinner uppfatta Brottby och Rimbo bland alla orden. Skall vi inte åka snart.

Så var det äntligen dags, uppsittning och iväg. Jag ligger en bit bak i ledet. Man vill ju smälta in såhär i början. Men när vi har kommit ut på motorvägen så tar adrenalinet och testosteronet över och jag börjar gasa om folk. Några gör misstaget att hänga på mig och när vi kommit en bit så var vi ca fem stycken i täten som började titta på varandra ryckandes på axlarna. Var det här vi skulle av eller?

Då kommer en Blackbird och kör om oss i hög fart och lyckas signalera till oss att vi skulle av ... NU. Han lyckas få med alla utom mig. Jag tittar i backspegeln och ser alla hojarna svänga av. Jag är ensam kvar. Ridå. Det var bara att skamset åka upp till Rimbo själv och möta upp gänget där. Pinsamt då men idag kan man skratta åt det. Sen att jag vurpade på rundan efter kan jag berätta en annan gång. :rodnar
 

e-dwarf

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
Supertrappad Honda xl125R
Det pinsamaste jag kan komma på såhär på rak arm är väl när jag nös ner mej själv i diket , låg i cirkus 50 och puttrade fram , och känner att det kittlas i näsan , tänkte inte mer på det och fortsätter o köra , sen kommer nysatacken värre än 500st pansarvagnar på speed och jag försöker hålla mej raktfram men det sket sej då jag överkorigerade vobblet o lade mej i diket i runt 30 kmh , satan vad sur jag blev då , bör tillägas var att det va ganska mycket folk runtomokring o kollade lite förundrat på mej :huvet :3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top