Tror jag skrivit tidigare i tråden att det är idiotiskt o jävligt osmart att köra så som vi gjorde, ingen av oss skulle ens leka tanken att gasa sådär igen.
Pudel
Tror jag skrivit tidigare i tråden att det är idiotiskt o jävligt osmart att köra så som vi gjorde, ingen av oss skulle ens leka tanken att gasa sådär igen.
Att köra bana är säkert kul men finns det några plattser kvar i sommar?
Här i Skåne görs en del insatser bland hojåkarna själva genom arrangemang som gruppåkningarna SkåneVårenTuren och NationalDagsRundan (dessa arrangerade av Radical riders) där det hårt poängteras kring säker och rimlig åkning.
Det går att åka fort utan att riskera/irritera.
Jag är även imponerad över exempelvis Mr K:s engagemang som driver "körskola" där man i grupp kan åka runt på de mest populära vägsträckorna och lära sig var riskzonerna finns (utfarter, skymd sikt, konstiga kurvor etc) och var det går att gaza lite.
Med fler förare som föregår med gott exempel och som försöker sprida budskapet på olika praktiska sätt går det att få fler att köra vettigt och säkrare än genom förbud och övervakning.
Jag tror absolut inte att bombningarna hade upphört helt, men många hade nog alternerat det lite, och på så sätt hade det nog lugnat ner sig på Bogan.
Tror jag.
Ber om ursäkt Mr WRX, det ska ju va följande:
Diagnosticeringskriterier enligt DSM-IV-TR
Individen uppvisar ett ihärdigt mönster av grandiositet (i fantasi eller beteende), behov av beundran, brist på empati, börjar i det unga vuxenlivet och finns i varierande samband indikerat av fem (eller fler) av följande:
Har en grandios självbild (till exempel överdriver framsteg och talanger, förväntar sig att bli betraktad som överlägsen utan lämpliga uppnåelser).
Är besatt av fantasier om obegränsad framgång, makt, briljans, skönhet, eller perfekt kärlek.
Tror att han eller hon är "speciell" och unik och bara kan bli förstådd av, eller bara borde umgås med, andra speciella eller högstatuspersoner (eller -institutioner).
Kräver stor beundran.
Har oresonliga förväntningar på speciella förmåner eller omedelbar respons på hans eller hennes förväntningar.
Är interpersonellt exploativ, det vill säga utnyttjar andra för att uppnå sina egna mål.
Brist på empati; är ovillig att känna igen eller identifiera sig med andras känslor och behov.
Är ofta avundsjuk på andra eller tror att andra är avundsjuka på honom eller henne.
Uppvisar arrogans, hotfulla beteenden eller attityder.
Å vips kostar en orginaldämpare 25000kr...förbjud slipon
95% här är nakomaner, är de inte trygghetsnarkomaner så är det adrenalinnarkomaner.
Den/de som tagit fram Nollvisionen borde få ett pris för ett av millenniets störsa skojare!
De har inset att tryggheten som alla i Sverige håller så kärt, och lyckats lura Svenska folket genom att veta deras svagheter.
Nollvisionen är icke möjlig, kanske om man slutar köra bil o hoj. Men då dör man av nåt annat, tjaa varför inte tristhet?
Det enda vi alla har gemensamt här är att vi ska allihop dö en dag. Livet handlar inte om att leva längst utan att ha roligast innan man dör, ju roligare ju bättre. Eller vill du leva så länge att de sista 10åren i ditt liv så är du så sjuk och orörlig att du inte ens kan ta livet av dig själv för att du ser inga faktorer som skulle hålla dig i liv. Din familj ser dig lida, du själv känner smärtor varje dag och lider enormt, det kostar massa pengar varje dag att hålla dig vid liv, så vad säger du ska vi satsa på vem som lever längst? då skulle UG antagligen skapa ett program om problemet att de gammla jävlarna inte dör och det kostar samhället och staten en jävla massa pengar.
Jag dör hellre när jag gör nåt kul som ex. åka hoj och har maximallt kul ändå in till döden än ligger i en bädd med döden brevid mig som petar på mig med en pinne år in och år ut.
Allt handlar om pengar idag, i tidigare trådar har man fått läsa och ta emot en massa skit att har man inte råd att åka hoj ska man inte göra det heller, visst förstår logiken. Men då om man har råd och att åka hoj ute, blir det plötsligt okej att köra bombarepor bara för banan ligger för långt bort och det blir för stora kostnader med all cash$ som behövs för att åka bana 30-40mil bort?
Staten ska betala en bana! betala löner för personalen som jobbar där. Och be de som klagar om bullernivån att hålla truten. Runt svenska banor tjatas det så mycket om bullernivån och grejer, men dessa stakars bogesundsbor är bara rädda för att bli träffade, visst ljudet stör....men det är inte den biten som är den avgörande faktorn i deras mot agerande emot oss mc. Så vill de få slippa ett antal fortkörare i trafiken få de lära sig också att sluta klaga på oss när vi gör dem en tjänst och tar oss till vår "lokal"
Får inte sthlm en eller två banor, slutar de som bor nära dessa banor inte klaga på bullernivån så finns det inte så mycket o göra.
Jag ska i alla fall ha så roligt det bara går innan jag når dit vi alla når en dag! Döden....oouuhh vad läskigt va? äh skojade bara med er narkomaner!
95% här är nakomaner, är de inte trygghetsnarkomaner så är det adrenalinnarkomaner............bla bla massa text....bla...bla...
För er som missade detta går det i repris nu ikväll kl 23:10 på kanal 1, inslaget är efter ca 35 minuter.
Tror du verkligen att vanligt folk tänker så????Det påstod dom faktiskt inte. Dom hävdade att majoriteten av dom som kör sporthojar är unga män under 40 år men att 75% av sporthojarna trots det är försäkrade på någon som inte tillhör den gruppen.
Det innebär inte att 75% av sporthojarna är skenförsäkrade.
Om vi tar ett räkneexempel med vad det minst är dom påstår.
Vi tar 100 hojar med förare.
Av dom är 51 st män under 40. (Vilket blir majoritet)
Samtidigt är 75 st försäkrade på någon som inte är man under 40.
Det innebär att 25st av hojarna faktiskt är försäkrade på en man under 40. Kvar blir 26 st som körs av en man under 40 men är försäkrad på någon annan.
Dom har med andra ord påstått att minst 25% av sporthojarna är skenförsäkrade. Det tror jag faktiskt inte är någon orimlig siffra när man ser till hur premierna ser ut på dessa för unga män.
Nej det tror jag verkligen inte.Du tror inte att dom har gjort någon research och kollat så dom siffrorna stämmer?
Som sagt, seriöst, var det det som var den egentliga frågan här? Hur mycket en Volvo väger eller om det kanppt går att köra lagligt med en sporthoj? Du har missat en hel del av poängen i inslaget..."men en sånhär cykel är väl nästan svår att köra lagligt med eller?" seriöst ^^ & sen när väger en volvo v70 "flera tusen kilo"?
Ja håller fullkomligt med dig, det är stor skillnad på att leva & att vara vid liv, & ja lever hellre ett kort lyckligt liv än ett långt "akta-sig-för-allt-farligt-liv men tyvär är det inte den synen tex sjukvården har. Där gäller det att hållas vid liv så länge som möjligt, mot alla odds & vad än personen i fråga själv tycker om saken...
(ja, ja e efter, bor inte i sverige så ja fick lov & se avsnittet på nätet idag efter jobbet)
Som sagt, seriöst, var det det som var den egentliga frågan här? Hur mycket en Volvo väger eller om det kanppt går att köra lagligt med en sporthoj? Du har missat en hel del av poängen i inslaget...
Och f.ö så vill förmodligen ingen ligga på långvården tills han/hon dör, men jag vill tammefasen inte heller bli hjälpt i graven av nån halvidiot till squid som har nåt att bevisa för polarna. Och det är DET som inslaget till största delen handlar om.
/T
Som sagt, seriöst, var det det som var den egentliga frågan här? Hur mycket en Volvo väger eller om det kanppt går att köra lagligt med en sporthoj? Du har missat en hel del av poängen i inslaget...
Och f.ö så vill förmodligen ingen ligga på långvården tills han/hon dör, men jag vill tammefasen inte heller bli hjälpt i graven av nån halvidiot till squid som har nåt att bevisa för polarna. Och det är DET som inslaget till största delen handlar om.
/T
Det som kan förbättra för oss nu är när skadan redan är skedd är givetvis att vi visar att vi tar ansvar för problemet och skärper till oss, och det omgående. Både till viss del lite överlag, men framför allt givetvis på utsatta ställen där det finns boende och/eller andra att ta hänsyn till. Att vi sedan nu bör hålla en låg profil och tänka på att varken basunera ut eller visa upp totalt oförsvarbara beteenden på exempelvis film torde vara rätt självklart.Nej de e helt rätt,vi tar bort ALLT som har med våra filmer Bogan slingerbulten osv även allt på våran sida som har med film att göra.
En ur Admin hos oss skall även skicka pm till alla på tuben som har filmer på bogan osv att uppmana dem att ta bort dom.
De finns INGEN anledning i denna situation att låta folk få mer vatten på kvarnen vi ligger redan så risigt till nu,om inte så lär de bli så i framtiden.
Mr E
/T
Så är livets regler, är det inte en halvidiot till squid så det nåt annat.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|