Egoistiskt agerande

Status
Ej öppen för fler svar.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
nej, vi kanske inte är vettiga..

Nisse Järnet skrev:
Som sagt, vi är inte ett dugg vettiga :)

nej, vi kanske inte alla är vettiga..men en och annan gillar att väsnas och om man bor inom stadsplanelagt område får man faktiskt förvänta sig lite oljud/motorsång..
Tråden ger mig en viss deja-vu upplevelse av debatten runt Tullinge flygplats (och Bromma också för den delen).
Alla dessa griniga villägare som byggt hus runtomkring och nu klagar över bullret när flyget var där först!!
Eller varför inte dem bor på Slödder (på Söder alltså i Fjollträsk) som bosatt sig bland bilarna och nu plötsligt vill ha tyst omkring sig..:kocko
Du verkar dessutom har reggat dig här enbart för att gnälla!
En stad har ljud - det ingår!

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Om det inte var en SH:are som lajade bort halften av oss tycker jag trots allt han ska ha lite cred for att vaga sig in har, och aven om han inte var den smidigaste sa var han i inte helt ohovlig heller... Tror dock att hans fordomar om hojakare besannades... Ingen som funderar pa vad som hander om en journalist far for sig att testa nat liknande?
RIP Magnus, jag had ekul i vart fall sa lange det varade
/Hasse (med slip-on, ingen moralkaka alltsa)
PS, amerikanskt tangentbord...

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Jag håller med killen på en punkt. Det är ljudet från glidare med rakarör. Asså det låter för jävligt. :4skrika Precis som att alla bönder skulle köra utan avgasrör på sina traktorer. :kocko

\Masonit

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
bissmark skrev:
:6surkart :6surkart :6surkart :6surkart :6surkart

Loud pipes saves lives...
Så hörs det när man kommer, så att kärringar (som tydligen du bör klassas som) och barn hinner ur spår :FU

Men vad tycker vi (ni) hojåkare om högt ljud, jag vet inte riktigt hur mkt min låter då jag aldrig hört den själv mer än under körning men den sägs låta en hel del. Kan bifoga en bild så kanske ni får ett hum. Huvudvärken finns där 100%igt om man glömt proppar.

motard%20044_liten.jpg

//@

edit: husa 650, och ljuddämparen är i princip ett rör

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
HansJ skrev:
Om det inte var en SH:are som lajade bort halften av oss tycker jag trots allt han ska ha lite cred for att vaga sig in har, och aven om han inte var den smidigaste sa var han i inte helt ohovlig heller...
Tja om inte du tycker förstainlägget om att
"Så min fråga till er följer som så; varför är ni så egotrippade? Jag är relativt säker på att något skrytaktig fån finns här, och ja, jag är fullt reda att argumentera mot era antagligen idiotiska argument om varför ni visst skall få störa er omgivning."
inte var ganska ohövligt så vete sjutton, vill man diskutera kan man inte valsa in med nåt sånt på ett ställe där 98% kör hoj eller är intresserad av hojar.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
HansJ skrev:
och aven om han inte var den smidigaste sa var han i inte helt ohovlig heller...
En pina, ett lidande för boende ... IQ som en samlad kvalsterkoloni ... skrytaktiga stollen ... ointelligenta ... mäkta obegåvade ... inkompetens ... idioter ... intellekt som kan likställas med en 5-årings ... dessa idioter ... varför är ni så egotrippade? ... skrytaktig fån ... idiotiska argument
:rolleyes:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
d1ce skrev:
jag vet inte riktigt hur mkt min låter då jag aldrig hört den själv mer än under körning men den sägs låta en hel del.
polarn och jag brukar stanna till pa nan skon vag och lata den andra kora forbi for att njuta, och passar pa att byta hoj med varanadra oxa. Vi ringer varandra och later den andra lyssna pa hojljudet, inte helt normalt i vanligt folks ogon... Var det inte nan som postade en text om spisagare? ;)

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
edit: husa 650, och ljuddämparen är i princip ett rör[/QUOTE]

En av andledningarna till att man kan kalla den för älskling... :banana

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Kan till viss del hålla med magnus om att det är oftast väldigt tunna försvar vi hojåkare har för att slippa visa hänsyn till omgivningen..."loud pipes saves lives" t.ex. är skitsnack. Hojåkare i gemen kör inte ihjäl andra, vi blir ihjälkörda eller kör ihjäl oss själva.

Redan nu snackas det om att ytterligare begränsa ljudnivåerna i tätort och kanske helt förbjuda motorcyklar i stan för att de låter "så mycket". Inte kanske för att en enskild hoj har otillåten nivå, utan för att föraren kanske inte visar hänsyn. Å det gäller inte bara customhojar...

Ljudnivån totalt ökar helt enkelt genom att vi får bl.a. mer trafik, och med den ökade nivån minskar toleransen tyvärr. Man ska komma ihåg att buller kan definieras som "allt oönskat ljud" och det har ju inget alls med volym att göra.

Att sen dra alla över en kam och kalla folk dumma i huvudet är väl att ta i. Man kan rent av säga att magnus "bullrar", eftersom hans inlägg här verkar oönskat... :hihi

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hoho, det är först nu jag inser hur komiskt först inlägget är. Först tog man ju allt så seriöst. Skrattar ihjäl mig tror jag :lol :rofl :lol :rofl

Den här tråden förtjänar nästan att bli 5-stjärning :hihi

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
Kan till viss del hålla med magnus om att det är oftast väldigt tunna försvar vi hojåkare har för att slippa visa hänsyn till omgivningen
och visst finns det mindre intelligenta sporthojsakare som inte tanker efter utan star och snorvarvar, har inga kids men skulle nog mulna ihop ordentligt om de just somnat och nat moppefucko far for sig att gaaaasa jarnet utanfor utan anledning.... (vilket paminner mig att dar jag bor aks det moppe utan ljuddampning pa natterna, och jag har nagon gang blivit lite irriterad, maste vara aldern ;)
Men att dra alla over en kam som var Magnus haller ju inte, och en del gillar gott ljud och andra retar sig pa allt. Pa V-twinstraffen motte jag en dam i sjuttio plus alder, som log med hela ansiktet, och da hade readn 20 hojar passerat, sen fanns det visst nan som skev en insandare i lokalblaskan i Hunnebostrand och irriterade sig p[ att fiskebatarna drog igang sina motorer tidigt pa morgonen och storde hans semester...

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
mb skrev:
Hoho, det är först nu jag inser hur komiskt först inlägget är. Först tog man ju allt så seriöst. Skrattar ihjäl mig tror jag :lol :rofl :lol :rofl

Den här tråden förtjänar nästan att bli 5-stjärning :hihi
precis, jag tankte forst "sicken idiot", borjade skriva svar, sen brast jag ut i asgarv och blev publik...
historisk, hysterisk... asgarv

Davric

Kunde inte hålla mig i år, igen!
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
CBR900rr Streetfighter
magnusfernstrom skrev:
Har du tänkt på att det kanske därför vi gör det, just för att reta upp sådana gråtråkiga gubbar som dig...

Det ser ut som om vi har lyckats....:banana

Är inte det här ett forum för sporthojsåkare... :arsele

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024