irish
Full gas spar tid
Till er som har elbil och timpris: Passa på att tanka upp bilen inatt, blir billigt!
Till er som har elbil och timpris: Passa på att tanka upp bilen inatt, blir billigt!
Vi kanske skulle göra som Japan och satsa på kolkraftverk. Vattenfall äger väl fortfarande en massa Kolkraftverk i Tyskland som skall avvecklas. Bara flytta hit dem liksom.Ja, det är ju det som är så fantastiskt med vindmöllorna, ibland när det inte behövs, då levererar dom fullt.
Men när det blir smällkallt och behövs, då levererar dom inte alls.
(dels brukar det sluta blåsa, men sen stänger man ner vindmöllorna för att dom inte klarar kylan)
Vad vi behöver är någonting som kokar vatten på beställning, och driver en turbin/generator för att alstra energi...
Undrar om det finns någon sån anläggning som inte eldas med fossila bränslen.
Vi kanske skulle göra som Japan och satsa på kolkraftverk. Vattenfall äger väl fortfarande en massa Kolkraftverk i Tyskland som skall avvecklas. Bara flytta hit dem liksom.
Vad pysslar Tesla med? Person köper bil. Säljer till tredjeparts-ÅF som säljer vidare och Tesla bestämmer sig för att inaktivera mjukvara som köpare #1 hade. https://www.theregister.co.uk/2020/02/10/ai_roundup_070220/
I detta fallet lär väl bilfirman stå för att de levererat en bil där de påstår att vissa funktioner finns. De hade ju tidigare sålt bilar där funktioner försvunnit så de är medvetna om vikten av att kontrollera vad som faktiskt ska finnas i bilen.Ja, deras argumentation är att de kan sälja bilen billigare utan, och på så sätt göra bilen möjlig att köpa för fler. Funktionen går ju utmärkt att köpa till i efterhand.
I detta fallet lär väl bilfirman stå för att de levererat en bil där de påstår att vissa funktioner finns. De hade ju tidigare sålt bilar där funktioner försvunnit så de är medvetna om vikten av att kontrollera vad som faktiskt ska finnas i bilen.
Ja, deras argumentation är att de kan sälja bilen billigare utan, och på så sätt göra bilen möjlig att köpa för fler. Funktionen går ju utmärkt att köpa till i efterhand.
Du kan då välja om du vill betala tex 560.000 för en bil med full självkörningsförmåga eller 500.000 för en bil utan, och ändå ha kvar möjligheten att köpa till det senare för 60.000 (eller ta det som "utrustning" på firman...).
Jag menar att denna funktion inte är prisvärd i Europa eftersom EU vingklippt funktionerna rejält och den vanliga Autopiloten funkar så pass bra.
Ja, deras argumentation är att de kan sälja bilen billigare utan, och på så sätt göra bilen möjlig att köpa för fler. Funktionen går ju utmärkt att köpa till i efterhand.
Du kan då välja om du vill betala tex 560.000 för en bil med full självkörningsförmåga eller 500.000 för en bil utan, och ändå ha kvar möjligheten att köpa till det senare för 60.000 (eller ta det som "utrustning" på firman...).
Jag menar att denna funktion inte är prisvärd i Europa eftersom EU vingklippt funktionerna rejält och den vanliga Autopiloten funkar så pass bra.
Jag tror att de första köpte det för ca 40.000 och då fungerade det ju hyfsat. Innan EU ströp det alltså.
Pratar inte om det enskilda fallet...
Buy quality, cry once
Finns många som gjort just det historiskt sett. Hur det funkar just nu och idag kan jag däremot inte uttala mig om.Du prata om att det skulle finnas möjlighet att köpa en begad Tesla men välja bort tidigare tillval och få ner priset.
Du kan väl komma med nåt exempel? Provat få prisuppgift på lagerbil med total självkörning och se vad du får (om du kan..) för pris utan?
Finns många som gjort just det historiskt sett. Hur det funkar just nu och idag kan jag däremot inte uttala mig om.
Du prata om att det skulle finnas möjlighet att köpa en begad Tesla men välja bort tidigare tillval och få ner priset.
Du kan väl komma med nåt exempel? Provat få prisuppgift på lagerbil med total självkörning och se vad du får (om du kan..) för pris utan?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|