Jag antar här att du syftar på denna data:
https://alltomelbil.se/20-elbilar-i-stort-test-sa-lang-rackvidd-har-elbilarna/
Informationen kommer (som man kan läsa i artikeln) från ett test som motor.no gjort, alltså troligen inte en elbils-fanatisk sida.
Det man kan utröna är att de inte använt förvärmning, utan startat med kallt batteri. Detta ger favör i testet till bilar med, i givet förhållande, effektiva värmesystem alá värmepump.
Det är välkänt att Tesla i Model S/X valt att inte ha värmepump, utan använt brödrost storlek XXL istället. I Model 3 har de gjort någon ny lösning som jag ännu inte satt mig in i, men som är mer effektiv än en brödrost.
Det som då inte lyfts upp just i det här testet är t.ex att den förhatliga jänkar-tillverkaren (till skillnad från många traditionella tillverkare) har en utomordentligt välfungerande app. Denna gör att det tar ingen tid alls för att dra igång förvärmning av kupén via laddkabeln. Om man då gör detta (vilket är gängse standard om man äger just ett sådant fordon, typ som att borsta tänderna innan man lägger sig) blir siffrorna ganska annorlunda. Därav också, är min gissning, anledningen att verkliga ägare inte känner igen "onormala" siffror från det egna ägandet, då det i praktiken inte stämmer. Bra eller Anus? Det beror väl på ens preferenser och situation.