Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Japp du har helt rätt, dieselbilar drar mindre bensin
50 mil på motorväg är I N T E representativt om du skall jämföra en hybrid med en dieselbil. Kör dem båda i en månad i vardagen så kan vi prata sedan. Dina svar är lite som om jag provkör en Busa, konstaterar att accelerationen är fantastisk och därefter förklarar att Rossi skulle vinna VM i roadracing och han körde en sådan...
Fast du är inte ensam. Deutsche Umwelthilfe körde just ett test på plug-in hybrider där de först laddade ur batterierna så mycket det gick och lät sedan motorn ladda batteriet. Föga förvånande blev förbrukningen hög...
1) Deutsche Umwelthilfe körde just ett test på plug-in hybrider där de först laddade ur batterierna så mycket det gick och lät sedan motorn ladda batteriet. Föga förvånande blev förbrukningen hög...
Det lustiga är ju att det är precis så Toyota Prius och den Toyota hybrid jag hyrt i Helsingborg, fungerar. Motorn laddar batteriet.
2) Kör dem båda i en månad i vardagen så kan vi prata sedan.
Där har vi tydligen problemet med mig och Toyotas hybrider.
I Höganäs i vardagen använder jag och min särbo våra cyklar var sig det gäller att åka och handla eller cykla till Sporthallen för att gymma eller simma. Vi tar inte bil.
Och i Göteborg använder inte jag frivilligt bil. Det blir cykel eller i dåligt väder spårvagn buss.
Bil, ja det är tex Halmstad sedan Borås och så hem igen till Gbg. Landsvägskörning.
3) Det har påpekats i den här tråden att taxi kört med Prius.
A) Gissar det berott på som i Göteborg, miljöbilsparkering på gata har varit gratis.
B) Taxi har fått andra stolar, fått nya stolar regelbundet, för när min bekant som hade Prius som tjänstebil och uppskattade 0,7L/mil klagade hos Toyota över att stolen gjorde att han fick ont i ryggen blev svaret: Våra kunder brukar inte köra så långt.
Så han bytte bort Priusen till Ford Focus, bättre stol.