Har en i3s 2019 som andrabil, räckvidden är faktiskt 20-22 mil. Tidigare fanns REx varianten (Range Extension) med en liten bensinsnurra som tillval för dom med för mycket räckviddsångest men den tog man bort i takt med att batteriet blev bättre. Det var dessutom en del problem med bensinmotorn.
Nja, inte alls säker på att i3 är tvärdöd på marknaden inom några år. Visst det är en första generationens elbil (begränsad räckvidd och knepig design) och med en ny eldriven "vanlig" BMW i-modell på g så blir värdetappet sannolikt kännbart. Men om priserna blir rimliga så är det fortsatt en av de mest lyckade gen 1 elbilarna och fyller def medelpendlarens behov av räckvidd. Som pendlingsbil är den svårslagen, dessutom är den kul att köra! Som en väldigt snabb golfbil
Och trots att den lanserades redan 2011 (som en stadsbil) så står den sig fortfarande väl i konkurrensen mot modernare elbilar, finns massor av tester som pekar åt samma håll.