irish
Full gas spar tid
Jag är såklart inte helt säker, men jag tror nog ändå att en syn-undersökning hade varit en bra idé i ditt fall..
340/360'n måste fan vara något av det mest horribla som kommit från svärjes samlade tillverkning. Någonsin.
Jag är såklart inte helt säker, men jag tror nog ändå att en syn-undersökning hade varit en bra idé i ditt fall..
340/360'n måste fan vara något av det mest horribla som kommit från svärjes samlade tillverkning. Någonsin.
Den ser minsann inte helt dum ut.. Man ser var de hämtat design-inspiration ifrån View attachment 460324
Den enda Teslaägare jag känt skulle sälja och köpa en bensinare...Amerikansk undersökning förvisso, men problemet finns ju även här om än i mycket mindre omfattning:
Därför överger 1 av 5 elbilen och väljer bensin igen
När det inte går att ladda – då tröttnar elbilsägarna och går tillbaka till bensin eller diesel.teknikensvarld.se
Är det någon gång man skall äga en bensinare är det ju nu. Det är nu de peakar. Bäst prestanda du kan få som bensinare. Bättre än så här lär det inte bli. Snart är de ett minne blott.Den enda Teslaägare jag känt skulle sälja och köpa en bensinare...
Amerikansk undersökning förvisso, men problemet finns ju även här om än i mycket mindre omfattning:
Därför överger 1 av 5 elbilen och väljer bensin igen
När det inte går att ladda – då tröttnar elbilsägarna och går tillbaka till bensin eller diesel.teknikensvarld.se
Nej. För tio år sedan var rätt tid att äga en bensinare. Nu börjar de bli överkomplicerde. Dieseln är ännu värre, den förstördes totalt för tio-femton år sedan med partikelfilter, adblue och common-rail, system som blir skitdyrt att hålla igång när bilen har mer än fem år på nacken.Är det någon gång man skall äga en bensinare är det ju nu. Det är nu de peakar. Bäst prestanda du kan få som bensinare. Bättre än så här lär det inte bli. Snart är de ett minne blott.
Tyskarna får byta ut deras hostande kolkraftverk med ren och fin kärnkraft, som sina grannar fransmännen. Då blir det en annan ekvation.Det gäller ha rätt el i batteriet.
https://www.nettavisen.no/okonomi/t...2-utslipp-enn-diesel-biler/s/12-95-3423674397
Härligt att fransmännen löst problemet med gruvbrytningen och kärnavfallet så kärnkraften äntligen blivit ren och fin!Tyskarna får byta ut deras hostande kolkraftverk med ren och fin kärnkraft, som sina grannar fransmännen. Då blir det en annan ekvation.
Det stämmer att en mängd uran behöver grävas fram per år.Härligt att fransmännen löst problemet med gruvbrytningen och kärnavfallet så kärnkraften äntligen blivit ren och fin!
Vindkraft och solel är inte helt oproblematisk den heller. För vindkraftverk åtgår det en hel del betong till fundamenten och ganska stora mängder armerade plastmaterial till torn och vingar samt diverse metaller. Materialen för att tillverka solceller genererar i sig ganska stora utsläpp och kräver en hel del gruvbrytning då det är frågan om relativt sällsynta mineraler.Härligt att fransmännen löst problemet med gruvbrytningen och kärnavfallet så kärnkraften äntligen blivit ren och fin!
Materialen för att tillverka solceller genererar i sig ganska stora utsläpp och kräver en hel del gruvbrytning då det är frågan om relativt sällsynta mineraler.
Inget av detta är oproblematiskt.
Helt rätt, där finns det lite jobb att göra för de som inte har för stora skygglappar!Vindkraft och solel är inte helt oproblematisk den heller.
Det är ju bara att vänta för de kommer bli fler. Sen bör man ha tanken i huvudet vilken sorts fågel det rör sig om. En topp-predator har lite annan betydelse för ekosystemet än en fiskmås. INu tror jag iofs att det är NÅGOT fler fåglar som dött av oljeutsläpp än av vindkraftverk, men visst måste även denna effekt på naturen lyftas upp till ytan. Spetsarna på rotorbladen går ju i betydligt högre hastighet än vad många förstår, och ett djur har naturligtvis ingen som helst chans att undvika dem.
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|