Istället för tysta höghastighetståg borde man införa långsamma, pustande och frustande ånglok.Tåg verkar vara farligare än vindkraftverk....
Man borde ju kunna ha ett ånglok som går på el... En värmepatron modell större i pannan och sen en ångturbin som driver tåget.Istället för tysta höghastighetståg borde man införa långsamma, pustande och frustande ånglok.
Har du en innomhustermometer i bilen...?
Två skrothandlare i samma gränd, det har jag kanske aldrig sett förut.
Här lagar dom alltså sönder.
Ja. Jag håller med om att det kanske är onödigt att orsaka att det dör en massa fåglar. (Undantaget kanadagäss för dom tycker jag fan borde försvinna från jordens yta). Men om man skall diskutera vilken inverkan byggnationer har på mångfalden så måste man ju samtidigt kolla vilka fågelarter som dör i kollisioner med byggnader. Om 100 örnar dör i kollisioner med husfasader så är det rätt dåligt för den svenska örnstammen då dom är så pass få. Om 100 duvor dör i kollisioner med husfasader så har det en negligerbar påverkan eftersom det finns fler duvor än så bara på sergels torg. Men visst. Att orsaka att det dör en massa fåglar i onödan är dumt rent generellt och man bör försöka förhindra det i möjligaste mån även om det viktigaste är att skydda dom mer hotade eller sällsynta arterna.
Migratory birds killed in collisions with glass buildings
The invisible killer threatening birds
Untold numbers of birds die each year when they fly into glass. Campaigners hope portraits of the dead birds will convince building owners and architects to join the cause.www.bbc.com
Scientists estimate that at least 100 million and maybe as many as a billion birds die each year in the US when they collide with buildings, especially glass-covered or illuminated skyscrapers. And, in a new report, conservationists now have a better idea which American cities are the deadliest for those on the wing.
Buildings are killing up to 1bn birds a year in US, scientists estimate
New report ranks deadliest cities for feathered travelers, who often collide with glass-covered or illuminated buildingswww.theguardian.com
Nu har jag inga problem med att naturen har sin gång, det är äta eller ätas, men det är så onödigt dödande...
Jag tycker inte man ska döda något i onödan.Ja. Jag håller med om att det kanske är onödigt att orsaka att det dör en massa fåglar. (Undantaget kanadagäss för dom tycker jag fan borde försvinna från jordens yta). Men om man skall diskutera vilken inverkan byggnationer har på mångfalden så måste man ju samtidigt kolla vilka fågelarter som dör i kollisioner med byggnader. Om 100 örnar dör i kollisioner med husfasader så är det rätt dåligt för den svenska örnstammen då dom är så pass få. Om 100 duvor dör i kollisioner med husfasader så har det en negligerbar påverkan eftersom det finns fler duvor än så bara på sergels torg. Men visst. Att orsaka att det dör en massa fåglar i onödan är dumt rent generellt och man bör försöka förhindra det i möjligaste mån även om det viktigaste är att skydda dom mer hotade eller sällsynta arterna.
Absolut. Men om man nu måste prioritera för att man inte har resurser att rädda alla så är det ju högre prioriterat att rädda dom som är hotade. Exempelvis Duvor är ju snarare motsatsen till hotade. Dom räknas istället som sanitär olägenhet på många platser för att dom blir alldeles för många i vissa miljöer så man har ju en massa folk som utövar skyddsjakt och skjuter av stammen för att dom inte skall bli alldeles för många. Så i valet mellan att rädda en örn eller en duva så ska det rationella valet vara enkelt.Jag tycker inte man ska döda något i onödan.
Jag tycker man ska skydda fåglarna även innan de blivit hotade eller sällsynta.
Den amerikanska vandringsduvan fanns i på riktigt oräkneliga antal; dvs flera miljarder. Utrotades på några årtionden.Absolut. Men om man nu måste prioritera för att man inte har resurser att rädda alla så är det ju högre prioriterat att rädda dom som är hotade. Exempelvis Duvor är ju snarare motsatsen till hotade. Dom räknas istället som sanitär olägenhet på många platser för att dom blir alldeles för många i vissa miljöer så man har ju en massa folk som utövar skyddsjakt och skjuter av stammen för att dom inte skall bli alldeles för många. Så i valet mellan att rädda en örn eller en duva så ska det rationella valet vara enkelt.
Men som sagt. Man ska inte i onödan döda djurarter så länge dom inte är invasiva och riskerar att sabba ekosystemet.
Härlig inställning när man är ute i trafiken.The driver of the Tesla said he assumed the car would move over on its own, the state patrol said.
Mjä. "With Intelligent Range, your truck learns how much energy it uses in various conditions." no shit Sherlock!Fast den här blev jag sugen på.
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|