Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kan man köra stora stenar med den?Ford fortsätter att svärta ner gamla historiska namn med elektriska saker.
Fast den här blev jag sugen på.
Kan man köra stora stenar med den?Ford fortsätter att svärta ner gamla historiska namn med elektriska saker.
Fast den här blev jag sugen på.
NEJ! Då måste man ha turbodiesel.Kan man köra stora stenar med den?
Och den får INTE ha avgasrening!NEJ! Då måste man ha turbodiesel.
Stackare. Fick du bara plats med fyra cylindrar i din leksakslåda? Hade jag velat ha elbilskomfort så hade jag ju behövt slänga in massa lösa plastbitar och en hastighetsberoende stenkross för att njuta av..eh..känslan.Jag saknar ljudet av en knattrande Dieselmotor när jag kör elbilen, särskilt när man kör lite längre. Leafen är ju nästan tyst som en MB S klass i lägre hastigheter. Finns det en app som kan synkas mot gasresponsen i elbilen så man kan få dieselljud i kupén? Ett annat problem är sömlös gasrespons och fullt moment som alltid är tillgängligt. Saknar det ojämna och svaga vridmomentet som en diesel ger. Går det att programmera in en en ojämn gång och växlingar så man slipper lida av extremt jämn kurva och bra acceleration?
Audi e-tron hörs ha bra komfort också. EQC har jag provkört en kortare sträcka, känns som en vanlig Mercedes på både gott och ont (mest gott).Stackare. Fick du bara plats med fyra cylindrar i din leksakslåda? Hade jag velat ha elbilskomfort så hade jag ju behövt slänga in massa lösa plastbitar och en hastighetsberoende stenkross för att njuta av..eh..känslan.
Enda elbilen som har rimlig komfort (ljudnivån i annat än rullatorfart) är ju EQC (sannolikt EQS med). Har inte provat Lucid Air än dock men. Ahem. Prislappen..
Har helt glömt bort e-tron. Undrar varför. Nya sedanen/kupén ser ju trevlig ut dessutom.Audi e-tron hörs ha bra komfort också. EQC har jag provkört en kortare sträcka, känns som en vanlig Mercedes på både gott och ont (mest gott).
Tyvärr bara fyra ja ? Saknar ljudet av min gamla OM606 turbo men hjälper i alla fall något att gnälla här.Stackare. Fick du bara plats med fyra cylindrar i din leksakslåda? Hade jag velat ha elbilskomfort så hade jag ju behövt slänga in massa lösa plastbitar och en hastighetsberoende stenkross för att njuta av..eh..känslan.
Enda elbilen som har rimlig komfort (ljudnivån i annat än rullatorfart) är ju EQC (sannolikt EQS med). Har inte provat Lucid Air än dock men. Ahem. Prislappen..
Sammanträffande. Det jag fingrar på är efterföljaren, nya raksexan OM656. En glädjespridare utan knackTyvärr bara fyra ja ? Saknar ljudet av min gamla OM606 turbo men hjälper i alla fall något att gnälla här.
...och effekt som sänks pga avgaskrav pga höga skatter osv. Cooper S hade under några år 192hk. Inget märkvärdigt men OK. Nu i år får de bara 178hk. Då kommer de ner i en lägre klass. Så guldåldern har nog tyvärr passerat, med några få undantag som de flesta i alla fall inte har råd med.Nej. För tio år sedan var rätt tid att äga en bensinare. Nu börjar de bli överkomplicerde. Dieseln är ännu värre, den förstördes totalt för tio-femton år sedan med partikelfilter, adblue och common-rail, system som blir skitdyrt att hålla igång när bilen har mer än fem år på nacken.
Men moderna bensinbilar börjar bli samma sak. Se bara folk som försöker hålla live i gamla AMG och M-bilar när de är äldre än några år. Verkar ju halvt omöjligt utan att lägga en förmögenhet. Men även vanliga bilar börjar innehålla massor av sensorer som ska rapportera rätt värden i rätt sekvens, annars tycker centralenheten att något är fel och tänder verkstadslampan.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |