Vem slänger inte ur sig lite floskler ibland.Eftersom jag är på lite bättre humör idag när PWA305 gick igenom besiktningen ändrar jag mig och säger istället: Begränsa axet 0-100 till 14 sekunder. Alltså lixom, jag är bara lite dum och eländig och slänger ur mig floskler - precis som våra kära politiker - som blev överaskade över att man är avlyssnade av NSA - samt skickar fram "intelligentian" att förklara både det, klanskjutningar och pensionssystemet då "vi har det under kontroll".
Vad gäller förvåningen över att NSA spionerat på våra politiker så är det otroligt naivt. Särskilt mot bakgrund av att det redan för flera år sedan kom fram att dom avlyssnar Merkel.
Vad gäller begränsningar av fordonsprestanda som acc eller toppfart så är det nog en fråga som är både svår och har många infallsvinklar.
Visserligen är det svårt att argumentera för att en bil som körs i Sverige på svenska vägar ur ett rent juridiskt hänseende skall ha en toppfart på över 200 när max hastighet är 120 på dom snabbaste vägarna. Vad gäller acceleration från 0-100 på 2-3 sekunder så är det väl också svårt att motivera egentligen men samtidigt så har jag ju ur ett rent själviskt perspektiv rätt starka motiv till att man ska få ha fordon snabbare än så eftersom jag älskar accelerationen i motorcykeln och rätt ofta kör över hastighetsgränsen. Dock kör jag ju i stort sett aldrig motorcykeln på 120 vägar eftersom det där med att nöta motorväg på motorcykel väldigt snabbt blir enormt tråkigt.