L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Dieselbilar brinner pga EGR-problem. Vet inte hur många BMW som brunnit utan att vara lastgamla.
För 10 mille så får du ju 7 st Testa Model S Plaid och alla går att beställa då den inte är en begränsad upplaga.Nu finns det ju ingen produktionshoj som kostar över 10 miljoner och som bara skall tillverkas i 150 exemplar - som ännu inte produceras i serie. Scalextric kostar en bråkdel och låter likadant.
7.97 med original sugmotor. Längre sving och sänkt. Kostnad, mindre än 10 miljoner.
Lite statistik från Norge, där man har flest elbilar per capita i Europa.
https://www.nrk.no/osloogviken/11-elbiler-har-brent-pa-en-maned-1.15585521
Trevligt att de för en gångs skull tog med relevant statistik när de kör click-bait-artiklar.
Bilen var strippad på inredning och hade en väldigt lätt förare. Annars helt original som den kan köpas från affären.Bilen på tuben kanske var strippad på inredningen för att kapa lite till på tiden?
Rakt upp och ner på fordonsparken. Så om du sätter dig i valfri bil i Norge löper du typ 40 ggr högre risk (enligt statistiken ovan) att bilen börjar brinna om det är en bensin/diesel-driven än om du tar en elbil.Jämför dom bilar av samma årsmodeller eller jämför dom 30 år gamla fossilbilar med 3 år gamla elbilar?
Fossilbilar brukar väl nämligen främst brinna när bränsleslangar blivit gamla och spricker sönder.
Skulle även vara intressant att veta om de räknar in hybriderna bland elbilarna. Jag kategoriserar dem som ICE..Intressant är ju om bränderna UPPSTOD i elbilarna eller om de, likt i de flesta fall, tagit eld av intilliggande brinnande ICE-bilar (men utan att batteriet tagit eld).
Elbilar är i ett tidigt utvecklingsstadium jämfört mot förbränningsbilar. Troligen kommer det bli väldigt ovanligt med bränder i elbilar när producenterna får mer erfarenhet
Elbilar är i ett tidigt utvecklingsstadium jämfört mot förbränningsbilar. Troligen kommer det bli väldigt ovanligt med bränder i elbilar när producenterna får mer erfarenhet ?
Det ÄR redan extremt ovanligt med bränder i elbilar…
Diesel och bensin, det är vad som orsakar bränder i bilar.
Visst är elbilen "äldre", men den har typ inte haft någon utveckling överhuvudtaget på 90-ish år.Du vet väl att den första elbilen kom för över 100 år sedan ungefär samtidigt med förbränningsmotordrivna elbilar.
Vänta tills elbilarna är 20-30 år gamla så får vi se om en gammal elbil är brandsäkrare än en bränsledriven.
P = U x I. Att gnagare besöker bilar är ingen ovanlighet, ens i Sverige.Varför skulle en elbil brinna? Den är ju inte brandfarlig till skillnad från en ICE-bil.
Stenmården är etablerad i Skåne så det blir spännande utveckling.P = U x I. Att gnagare besöker bilar är ingen ovanlighet, ens i Sverige.
De kommer inte att leva så länge. Någon kommer att stå med Svarte-Petter när batterierna måste bytas och då går bilen från högt pris på inköp till noll värde. Har ingen som helst bakgrundsfakta att hänvisa till, men min åsikt ang. elbil är att de kommer att hålla ett relativt högt andrahandsvärde till den dag man måste byta batteri och då går värdet ner till noll omedelbart. Och jag tror inte att batteripacken håller mer än 10, kanske max 15 år. Vi får väl se vad som hittas på vad gäller eftermarknad, men det är inga småströmmar eller spänningar vi pratar om så man kommer troligtvis inte att få göra någon ombyggnad p.g.a. säkerhetsproblem, inkl. räddningspersonalDu vet väl att den första elbilen kom för över 100 år sedan ungefär samtidigt med förbränningsmotordrivna elbilar.
Vänta tills elbilarna är 20-30 år gamla så får vi se om en gammal elbil är brandsäkrare än en bränsledriven.
Jag tror det är mer regler kring ”buren” elektronik än att stoppa in en komplett elbil i lastutrymmet på ett flygplan.Ja, man undrar varför flygbolagen är så petiga med laptops, powerbanks, etc när batterierna inte är brandfarliga.
Jag undrar varför man bör använda den där brandsäkra påsen när man laddar batterierna till sin RC-bil.
De kommer inte att leva så länge. Någon kommer att stå med Svarte-Petter när batterierna måste bytas och då går bilen från högt pris på inköp till noll värde. Har ingen som helst bakgrundsfakta att hänvisa till, men min åsikt ang. elbil är att de kommer att hålla ett relativt högt andrahandsvärde till den dag man måste byta batteri och då går värdet ner till noll omedelbart. Och jag tror inte att batteripacken håller mer än 10, kanske max 15 år. Vi får väl se vad som hittas på vad gäller eftermarknad, men det är inga småströmmar eller spänningar vi pratar om så man kommer troligtvis inte att få göra någon ombyggnad p.g.a. säkerhetsproblem, inkl. räddningspersonal
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|