Den aspekten har jag inte ens tänkt på, det kan helt klart bli ytterligare ett problem för "siste" ägaren, den som ska skrota bilen.Och vad händer om man helt plötsligt måste börja betala tusentals kronor för att deponera de gamla batterierna?
Den aspekten har jag inte ens tänkt på, det kan helt klart bli ytterligare ett problem för "siste" ägaren, den som ska skrota bilen.Och vad händer om man helt plötsligt måste börja betala tusentals kronor för att deponera de gamla batterierna?
En elbil kan spara mycket. En sak är reparation och underhåll. El- och plug-in hybridfordon har färre rörliga delar än fullvärdiga bensinbilar. Jämfört med förbränningsmotorer är de mer kostnadseffektiva och lättare att underhålla. En annan sak är bränsle, du kan spara pengar eftersom det inte behöver bränsle. Det har också fördelar för vår miljö. En elbil är bra att använda.Eftersom man som hojåkare för varje meter på hojen lider mer för varje meter i bilen så kan man ju gå hela vägen mot full sex-less på bilsidan. Kanske?
Har du en elbil? För vilken typ av körning? Blir det ekonomi i det?
Nej det är inte de mest onyanserade svar du får på ett elbilsforum. Kanske inte här heller, men jag bedömer inte sekt-varningen lika hög här.
Hybrid inverter På 5000 watt jag har 3 st growatt sph 5000. O 22 kwa batteri bank.Skulle inte vara dumt att ha en rejäl UPS också för att hantera de batterierna. Är nog framtiden när elskatten höjs, men det kommer väl bli lika förbjudet som en hembränningsapparat.
En elbil kan spara mycket. En sak är reparation och underhåll. El- och plug-in hybridfordon har färre rörliga delar än fullvärdiga bensinbilar. Jämfört med förbränningsmotorer är de mer kostnadseffektiva och lättare att underhålla. En annan sak är bränsle, du kan spara pengar eftersom det inte behöver bränsle. Det har också fördelar för vår miljö. En elbil är bra att använda.
Hybrid är nog bland det sämsta.Hybridfordon borde väl nödvändigtvis inte ha färre rörliga delar?
Hybridfordon borde väl nödvändigtvis inte ha färre rörliga delar?
Har du en källa på att hybrider går sönder? Jag kollade upp både statistiken via besiktningen, med verkstäder, olika forum och har inte hört något klagomål på att bensinmotorn skulle ha problem!?Hybrid är nog bland det sämsta.
När väl kolvmotors kickar igång har den inte använts på flera månader, körs kort och hårt för att sen stängas av. Rasen duggar tätt.
Enda jag har hört av en bekant med en bil innom VW familjen är att det årliga oljebyte på hans hybrid är väldigt dyrt 2700. E någon special olja som klarar att Starta i - 20° o gå upp i arbets rpm direkt iskall.Sådär, då har man gått och bytt bil, och det blev en plugin! ? Det finns helt enkelt inte en enda elbil som uppfyller kraven jag ställde på kärran! Ford 150 lightning skulle vara den perfekta kompromissen för mig men den existerar inte ännu och när den gör det så tar det 5år innan den är tillräckligt begagnad för mig.
Det som stör mig något fruktansvärt är att det är "omöjligt" att ladda den på stan! Problemet med att det inte går att betala för elen på ett lätt sätt, utan att registrera sig och feja på i en halvtimme med en massa dinglar och appjävlar gör att det är inte värt besväret. Jag har nu varje gång jag stött på en "ny" laddare på stan ringt deras helpdesk och gett feedback på betalningsproblemet. Fixa laddarna med betalkort tack!
Har du en källa på att hybrider går sönder? Jag kollade upp både statistiken via besiktningen, med verkstäder, olika forum och har inte hört något klagomål på att bensinmotorn skulle ha problem!?
En Mitsubishi Outlander PhevVilken tjyvrökare blev det då?
Fel däcktryck hade den iaf!Inga 10-15 meter men han tog nog i i.a.f.. =)
Det var väl det som någon annan tillverkare missat.. torra rörliga delar, klar fördröjning i oljeförsörjning. Nyp!Enda jag har hört av en bekant med en bil innom VW familjen är att det årliga oljebyte på hans hybrid är väldigt dyrt 2700. E någon special olja som klarar att Starta i - 20° o gå upp i arbets rpm direkt iskall.
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|