roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Mmm, i höstas åkte jag omkring och kände mig som en noob när jag sladdade på snön med elbilen, parerade för långsamt och fick retursladd. När jag körde dieseln kom jag på orsaken, när jag skulle ställa upp bilen på gas skulle dieseln växla ned och turbon varva upp, tog ju ett par sekunder innan sladden kom. Med elbilen sker det direkt, på med gas och styr in så kommer bakänden ut direkt. Kul som stryk eller vad man nu säger…Den Tesla Model Y jag testade i morse ska vara 0,6s snabbare noll till 100 än min MB C300e, men det kändes som mycket större skillnad i fart. Elbilen reagerar direkt när man flexar fotleden och laddhybriden ska starta motorn, bygga laddtryck och försöka bestämma sig för vilken växel som ska användas.
Man lär så länge man lever?
För övrigt verkar denna M3P bränna 250 miles räckvidd på 30 minuter. Inget rekordtempo men indikerar väl att 3-4 varv på ringen skulle funka hyfsat. Det stämmer bra enligt min erfarenhet, jag vet att ägaren till en S100P konstaterade att jag tredubblade hans pendlingsförbrukning när jag provkörde den längs en för mig välkänd och kurvig sträcka…
Tesla Model 3 Track Mode: Drained 250 Miles Of Range In 30 Minutes
We haven't heard much about Tesla 's Track Mode lately. Now, we learn you can power through range in minutes if you push hard with the feature engaged.
insideevs.com
Last edited: