Tegel, Du ska få ett seriöst svar som Du själv värderar som Du vill. Problemet med Dina inlägg är att de vanligtvis är som en skolbok av retoriska fel som Du inte har förstånd att sluta driva i post efter post. En lista över vanliga retoriska argumentationsfel hittar Du här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel
Om vi tar mitt inlägg i tråden först: Jag citerar Comeback som argumenterar att två-tre varv borde vara rätt skrivning, jag vidhåller att tre-fyra är korrekt. Backar Du tillbaka en vecka ser Du ursprunglig diskussion som handlar om hur många varv runt ringen en elbil kan köra, inte med en elitförare utan en normal ägare. Några procent har inte räknats I min argumentation.
Sedan lägger Du en med egna förutsättningar beräknad procentsats i min mun och argumenterar mot den. Beteendet kallas ”halmgubbe” i bifogad länk.
I ovanstående citat går Du på Brooklyn för något Du tjatat till leda, ett argument och en fråga som inte har det minsta med hans inlägg att göra. I länken beskrivs det som ”Avledning”.
Det framgår dessutom tydligt att Du är okunnig om elbilar. Brooklyn är på god väg att slita ut sin Tesla, jag har själv nästan 3 000 mil i en Polestar som erfarenhet. Vi har därmed lite insikt i hur mycket elkonsumtionen stiger och faller med hastighet, acceleration och hård broms. Den insikten framgår det tydligt att Du saknar.
Så tyvärr verkar de flesta av Dina inlägg i denna tråd handla om att göra spe av de som försöker dela en insikt, erfarenhet eller funderar kring ett seriöst argument. På denna site är det helt okey att ifrågasätta och ibland med glimten i ögat göra sig lustig över varandra. Du drar det tyvärr för långt och förstår inte när det är dags att sluta veva den gamla skivan.
Mina 2p, nu lämnar jag denna sorgliga del av debatten för att hitta fler argument för att omvända världen till eldrift?