Härligt att höra att du tänker på att ramla ner i elbilträsket du också Utan att ha fördjupat mig väldigt i ämnet så tror jag att Skoda/VW har en god del barnsjukdomar och problem? Annars är Skoda bra prissatt tycker jag när man ser till storleken på bilen. Själv skulle jag valt EV6 alla dagar i veckan om prisskillnaden inte är stor då det verkar vara en väldigt genomtänkt kvalitetsbil.Pojkar pojkar!!
Nån som har en sån där elektrisk Skoda?
Nöjd?
Eller ska man vänta på Kia Ev6an som är på ingång?
Personligen vill jag helst inte köpa bil av de som ligger bakom Ionity. Tycker affärsidén med att tvinga användare till ett dyrt abonnemang med 12 månaders bindningstid eller att man ska betala sjuka överpriser per kWh är för jäkla dålig.Än så länge så är det väl en nobrainer att köpa Tesla i dessa prisklasser. Om man nu tänker köra någonstans med bilen iaf.
De sista två åren så har Tesla mångdubblat sina laddare - både antalet platser som laddare per plats medan konkurrenterna har… ja vad har de gjort egentligen?
Snart 10.000 mil och noll uppoffringar jämfört med ICE-bilen. Jo förresten, sex mils omväg när jag körde till stugan med kåpsläpet. Men på vägen hem kostade 40 mil mig 56 kr i driftskostnad. Istället för ca 1000 kr.
Vad kostar en Y jämfört med en 3?
Tesla Y är obekväm på småvägar som inte är släta.
Jag hämtade ut en ny Model 3 LR AWD nu i veckan, riktigt nöjd än så länge, har kört 12.000mil i en Skoda Kodiaq och några tusen mil i en V90 D3 AWD innan men skulle inte vilja byta tillbaka
Nä, MB EQA är bekvämare och Tesla 3 är bekvämare. Min C300e är inte helt färsk (220), men den har stötdämpare och inte enbart fjädrar.Det är i stort sett alla moderna bilar.
Men en del har däcken, bytte nyss till Michelin Premacy istället för Pilot Sport och det blev en helt annan bil även på grusvägar och norrbottniska tjälskottsvägar. Tystare och betydligt bekvämare.
Nä, MB EQA är bekvämare och Tesla 3 är bekvämare. Min C300e är inte helt färsk (220), men den har stötdämpare och inte enbart fjädrar.
Nu är det länge sen jag körde en 3, men minns den som fast och inte stötig. Jag provade Y för ett par veckor sen. När man kör i en ojämnhet eller vrider på ratten känns det som att man komprimerar fjädringen och så "sproinkar" den tillbaka som att det inte finns någon stötdämpare. Kör man med lite fart när det svänger tvärt studsar man några gånger.Jag har inte kört nån Model Y, på vilket sätt är 3an bekvämare ? Är det för att Y är högre och gungigare ?
Funderar på att sätta upp elbil laddare hemma från norska Easee. Dom är ju ganska billiga även med montage så man kanske skall sätta upp 2 st direkt?
Bra eller anus
Ungefär samma pris monterad o klar vad jag fattat, finns väll vissa smarta funktioner på Easee som ingen annan har.Vad kostar en sån ?
Jag fick monterat Teslas egen 11kW laddbox i veckan, dom tar 5200kr exkl moms för den, så med elektrikerns kostnad för montage och resa ut till mig så slutade det på 4500kr inkl moms för allt efter avdraget från Naturvårdsverket
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |