Det i princip enda Ford gjort riktigt bra. Men nästan inga andra tillverkare har tagit efter, varför är det så?
Baksidan är bl.a. att de små värmetrådarna syns i motljus. Därav motviljan hos andra tillverkare. Fordköpare kör ju sällan i mörker…
Det i princip enda Ford gjort riktigt bra. Men nästan inga andra tillverkare har tagit efter, varför är det så?
Baksidan är bl.a. att de små värmetrådarna syns i motljus. Därav motviljan hos andra tillverkare. Fordköpare kör ju sällan i mörker…
Ett ickeproblem (körde med elruta på tre olika bilar i totalt sex år).Baksidan är bl.a. att de små värmetrådarna syns i motljus. Därav motviljan hos andra tillverkare. Fordköpare kör ju sällan i mörker…
Det var elvärme i framrutan på min VW e-up.
I en elbil med litet batteri kan det vara vettigt att bara värma ratt, rumpa och ruta. Resten av bilen är inte lika viktigt att hålla varmt.Se där, men det är inte värst vanligt trots att väldigt många konsumenter prisar det högt och det gör ju att man undrar.
Iofs mest användbart på en nordlig och väldigt liten marknad och idag nästan obsolet med appstyrd förvärmning.
I en elbil med litet batteri kan det vara vettigt att bara värma ratt, rumpa och ruta. Resten av bilen är inte lika viktigt att hålla varmt.
Ja, där är vi överens. Det jag skulle vilja är att ha en ännu nyare bil som faktiskt är mer smart istället för mer komplicerad, medan det som verkar erbjudas framöver bara är mer knappar och mer komplexitet för användaren (börjar bli svårt att använda ordet "föraren" snart).Verkar bökigt att ha nyare bil...
Sätt på Discovery där dom tar gamla bilar å bygger om dom till eldrift.. Skulle va någe för mig..Ja, där är vi överens. Det jag skulle vilja är att ha en ännu nyare bil som faktiskt är mer smart istället för mer komplicerad, medan det som verkar erbjudas framöver bara är mer knappar och mer komplexitet för användaren (börjar bli svårt att använda ordet "föraren" snart).
Idén jävligt nice, men inte just den bilen eller typen av fordon dvs offroad. .
Inget som förvånar mig.Det ryktas att ebilarna fick lämnas på vägen när det var snökaos i Halland och några timmars stopp på vägen.
Det uppstod tydligen diskrepans mellan räckvidd och möjligheten att hålla passagerarna varma.
Typiskt när man inte lastbalanserar mellan värme och räckvidd.Det ryktas att ebilarna fick lämnas på vägen när det var snökaos i Halland och några timmars stopp på vägen.
Det uppstod tydligen diskrepans mellan räckvidd och möjligheten att hålla passagerarna varma.
View attachment 466240
Kan ju inte va svårt att få sladd där, eller körde de med antisladd? ?
”Typisk clickbait, men det förstod ni väl?
En vanlig elbil håller värmen bra vintertid med ungefär 1kW i timmen. Sedan kan man ju räkna. Men det är klart, hamnar man i bilkö med 5% kvar är det förstås jobbigt. På samma sätt som med en bränsledriven bil med 5% kvar… Fördelen med elbil är att man kan sätta värmen på typ 12 grader och bara köra stolsvärmen. Då fryser man inte ihjäl och klarar sig säkert någon vecka…
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|