Den modellen hade helt gått mig förbi.Men bekanta i bureå fick sin skoda enyac 80 4wd i går?
Jo, men jag har svårt att se någonting bra med att ha verksamheter igång bara för att de ska vara igång. Mackarna får väl sälja mackor.
Behåll sista litern i varje cistern och upphör inte med att erbjuda det för ett högt pris. Ha macken kvar, slipper saneringshetsenEn försvårande faktor för mackägare idag är kravet på sanering den dagen de lägger ned verksamheten.
Det är en risk att enda vägen ur ett företag baserat på bensinförsäljning är konkurs, och det är inte bra för någon.
Köpte du eller leasade du?Jag valde mellan den och ID4 GTX. I mitt fall blev det billigare med en ID4.
Men trevlig bil, jag är nöjd.
Vi kör personalbil via jobbet.Köpte du eller leasade du?
Tittade på att leasa en ID4 för ett tag sen, men tyckte det var hutlöst dyrt för en bil som tycks ligga långt bakom övriga i utvecklingen.
Möjligt att kalkylen sett annorlunda ut om jag tittat på att köpa en.
Fast det skulle innebära att man då också måste hålla mätarverken i pumparna kalibrerade och pumparna måste underhållas mm. Det betyder att du har något som då fortsätter att dra kostnader samtidigt som du också har pengar låsta i en fastighet som du i praktiken inte längre har någon verksamhet i. Det är inte någon toppenidé redovisningsmässigt.Behåll sista litern i varje cistern och upphör inte med att erbjuda det för ett högt pris. Ha macken kvar, slipper saneringshetsen
Fast det skulle innebära att man då också måste hålla mätarverken i pumparna kalibrerade och pumparna måste underhållas mm. Det betyder att du har något som då fortsätter att dra kostnader samtidigt som du också har pengar låsta i en fastighet som du i praktiken inte längre har någon verksamhet i. Det är inte någon toppenidé redovisningsmässigt.
Jag har svårt att tro att "omställningen" kommer gå så fort som ni optimister tror. Får vi nu dessutom en global finanskris så kommer ju takten som folk byter fordon i bromsas in kraftigt?.Som sagt. Om jag inte längre behöver bensin så skiter jag ju högaktningsfullt i om det finns någon som säljer bensin.
Där håller jag med mig.
Men du kan väl inte på fullt allvar mena att det finns företag som inte finner det bekymmersamt om deras inkomstkälla försvinner och dom måste lägga ner verksamheten?
Om jag har ett företag som driver en mack som säljer bensin och plötsligt vill ingen längre köpa bensin så innebär det ju självklart att problem för mig eftersom min inkomst då försvinner. Det innebär att jag måste göra något annat för att dra in pengar.
Det innebär ju att för mackarna som företag så är den här omställningen ganska problematisk eftersom huvuddelen i deras verksamhet bygger på ett behov som kommer att försvinna gradvis. Det betyder att dom måste hitta andra affärsidéer för att driva in pengar. Helst då verksamhet som man kan bedriva i dom lokaler man redan har vilket innebär att man behöver hitta verksamheter som det finns ett behov av som kan bedrivas i en mackbyggnad någonstans efter en landsväg. Det finns inte direkt mycket som går att driva framgångsrikt där utöver att sälja mat till resande.
Men jag tror att dom företag som idag driver mackarna kommer att få problem och att dom delvis kanske hittar andra sätt att bedriva verksamhet och få in pengar men jag tror att dom kommer att tvingas dra ner på sin verksamhet. För dom kommer inte att överleva på att sälja spolarvätska och korv misstänker jag.
Jag har svårt att tro att "omställningen" kommer gå så fort som ni optimister tror. Får vi nu dessutom en global finanskris så kommer ju takten som folk byter fordon i bromsas in kraftigt?.
Jag tror mackarna kommer finnas kvar länge än.
Jag har en känsla av att snitt elbilisten har en markant bättre privatekonomi än dom flesta, vilket märks här i tonläget. Väldigt många hantverkare och service människor börjar sina dagar med att köpa frukost på just en mack.
Vad för bil kan man leasa för 2500kr/månaden?Man kan leasa två elbilar för totalt 5000 kr i månaden så klarar man sig med en bil behöver man bara betala hälften.
Grannen har bokat en sån här: https://www.holmgrensbil.se/kampanjer/privatleasing/mg/zs-evVad för bil kan man leasa för 2500kr/månaden?
En kangoo från typ 2012Så... billigaste elskåpbilen för att ersätta Berlingon jag har hemma ståendes på gårdsplan?
Den är jobbig mot mig just nu och bråkar med handbromsen som uppenbarligen är en viktig sak vid besiktningar
Den är privat, inga lån, körs relativt korta sträckor max typ 10-12 mil i ett svep, men händer ibland att jag tar en tur över halva landet för att hämta något, måste ha dragkrok och orka dra typ 1 ton.
Får gärna kosta max 50-60 tusen.
Så vad rekomenderar ni att ersätta den med?
Vad får en berlingo dra? Problemet är ju att dem flesta bilar som är nyare än typ 10år inte får dra så mycket på körkort Bertil
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |