Du tänker på Honda då.Att leverera en produkt som konkurrensen inte kan leverera och kunderna vill ha är inte heller en dålig idé.
Du tänker på Honda då.Att leverera en produkt som konkurrensen inte kan leverera och kunderna vill ha är inte heller en dålig idé.
Det finns lite elbilar här i garaget. Men dom står mest still. Höll på med mcn för några dagar sen. Då åkte en iväg å var tillbaka medans jag höll på.
Så shoppingbilar till 90 % är min gissning
Synd bara att det är det enda som ryms i visionen hos vissa politiker. Att bilen bara är ett transportmedel.Det är ju ett utmärkt användningsområde för elbilarna, åka och handla en gång i veckan.
Jag känner ett par i Stockholm som levde utan bil länge, men sedan fick dom barn och då skaffade dom en elbil, den rymmer blöjpaketen och annat som har tillkommit i veckohandligen dom tidigare utförde med kollektivtrafik, men dom åker fortfarande kollektivt till 90%
Och att det går utmärkt att ta tunnelbanan i 90% av fallen.Synd bara att det är det enda som ryms i visionen hos vissa politiker. Att bilen bara är ett transportmedel.
Du tänker på Honda då.
Jag såg en Honda E i dag, hade jag behövt en andrabil med 10 mils räckvidd och den hade varit lite billigare så...Du tänker på Honda då.
Så påverkas kostnaden att ladda elbil av nya elpriset
Vinterns rekordhöga elpriser betyder högre kostnader för att ladda elbilen. I södra Sverige kan det nu vara dubbelt så dyrt att ladda en elbil.www.svt.se
"Om elen kostar 1,50 kr/kWh, relevant i norra Sverige
Om elen kostar 3 kr/kWh, relevant i södra Sverige
- Laddhybrid med batterikapacitet 10 kWh, 15 kronor
- Liten elbil med batterikapacitet 33 kWh, 49,5 kronor
- Mellanstor elbil med batterikapacitet 64 kWh, 96 kronor
- Stor elbil med batterikapacitet 100 kWh, 150 kronor
Vad kostar det per mil?
- Laddhybrid med batterikapacitet 10 kWh, 30 kronor
- Liten elbil med batterikapacitet 33 kWh, 99 kronor
- Mellanstor elbil med batterikapacitet 64 kWh, 192 kronor
- Stor elbil med batterikapacitet 100 kWh, 300 kronor
Om bilen i snitt drar 2 kWh per mil blir kostnaden per mil 3 kronor respektive 6 kronor och elen därhemma kostar 1,5 kronor respektive 3 kronor/kWh."
Det ser ju inte så farligt ut, förrän man börjar kalkylera på TCO. Men nu är kanske inte det ekonomiska orsaken till varför folk väljer elbil längre, utan mer en ytterligare möjlighet till godheten?
Elbilen är bättre: snabbare, bekvämare, roligare, bättre vinterbil och dessutom billigare. Behövs fler argument?
Bättre vinterbil?Elbilen är bättre: snabbare, bekvämare, roligare, bättre vinterbil och dessutom billigare. Behövs fler argument?
Att det skulle handla om någon ”godhet” är svammel från subkulturen livets hårda skola… det kastas ju dessutom från det hållet efter alla som försöker tänka längre än vad näsan räcker.
Eller så är det helt enkelt så att en elbil inte har marginal att sitta fast i kö en hel natt medans en halvtankad bensin/diesel-bil i händelse av stopp kan tankas upp på plats och sen köra vidareOch, varför behövde de bärgas?
Ja, jag inser att jag är på tunn is med cykel men utan ko, men hur många bärgningar beror på att föraren inte begriper att denne bara kommer en bråkdel av sommarsträckan på vintern på samma laddning? Eller något annat förarrelaterat fel.
*”billigare” är ju vad den är med stor skillnad i milkostnad för drivmedel+service som täcker högre kostnad för värdeminskning.Elbilen är bättre: snabbare, bekvämare, roligare, bättre vinterbil och dessutom billigare. Behövs fler argument?
Att det skulle handla om någon ”godhet” är svammel från subkulturen livets hårda skola… det kastas ju dessutom från det hållet efter alla som försöker tänka längre än vad näsan räcker.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|