Det är ett stort problem att biltillverkare loggar hur jag kör och var jag kör (gäller alla tillverkare, inte bara Tesla)
Låt säga att det har loggats att jag varje söndag kör till Satanistkyrkan, stannar ett par timmar och sedan kör hem.
Ebba B T gör en statskupp och tar över makten med sitt parti KD(r), militär går på hennes order in hos bil firman och beslagtar loggarna för att granska folk.
Ebba inser att jag inte är en god kristen och skickar mig på arbetsläger till Säffle där jag tvingas packa Carola-skivor och limma pärmarna på hennes nya bok "Min camp" (en bok som ska användas i hennes omvändningsläger för icke Kristna)
Hon passar även på att kolla vilka som har kört sin bil till RFSL, Pridetåg och Gay-klubbar, samtliga skickas på omskolningsläger där dom tvingas se Melodifestivalen på repeat 24/7 tills dom kräks av att se paljetter och fransar och lovar att leva ett hetrosexuellt liv.
Eller i ett annat scenario: Kamrat Putte från ett östligt grannland startar krig mot oss, och genom en cyberattack kommer han över loggarna och kollar vilka som har åkt till militära anläggningar, alternativt kollar vart kända militärer har åkt med sina bilar.
Möjligheterna till missbruk är oändliga, saker ska inte loggas i onödan, rörelsemönster ska inte kartläggas.
Folk bär förvisso spårsändare på sig 24/7 helt frivilligt, men telecombolagen har ganska bra rutiner.
Strava däremot ritade ju glatt ut hemliga amerikanska militärbaser där aningslösa soldater joggade runt med fitnessklockor på sig