Ja hybrid var det, som tur är kan man packa ner sladden igenVad var det? En Traxxas?
Annars låter det som om du fått en elbil med cancer (hybrid)
Ja hybrid var det, som tur är kan man packa ner sladden igenVad var det? En Traxxas?
Annars låter det som om du fått en elbil med cancer (hybrid)
Min hybrid gör 6 mil på batteri.Ja hybrid var det, som tur är kan man packa ner sladden igen
Yngve anländer hemmahamn om någon vecka. Kört nästan 600 mil sista månaden, har dessutom gratis laddning tills Yngve anländer så det blev en riktigt bra deal.2 veckor kvar till elektrifiering av fordonsparken. Eller ja, tillskott snarare. Den ersätter inget än, måste få visa sig värdig först. Första redan blir elddopet med 100+mil i ett svep. Låt oss bedja.
Hur går det med Yngve, BrooklynS? Har den hittat hamn än?
7,5ton/timme på marschöjd. Det är liksom inte bara framdrivning som kostar på. Man ska ha en rejäl mängd varmluft till både trycksättning och för att förhindra att folket inuti inte blir ispinnar fort som tusan. Ibland även för att bränna bort is lite varstans.
Sen ska det till ett ” par kW ” till allt som har med själva styrningen i luften att göra. Kanske spoilers och speed-brakes kunde se ut som skovelhjul och regenerera
mjä. Tror inte mycket på det för, här är det inte frågan om att det är oönskade förluster i den omfattning som är i en kolvmotor för bilbruk..
Du och alla andra som har skaffat Hybridbil.Ja hybrid var det, som tur är kan man packa ner sladden igen
Laddar hemma varje natt och klarar mig hemmavid 1-2 dagar på det.Jag har kört laddhybrid de senaste fem åren och kommit lite över 15000 mil. Laddar både hemma och på kontoret. Nuvarande bil har snittat 0,28 liter per mil och som längst har jag kommit 591,5 mil mellan två tankningar. Då fick jag i 41 liter bensin. Det tycker jag är rätt så ok för en liten kombi (MB C300e).
Vi har haft ett knippe laddhybrider på företaget och samtliga laddas när det finns möjlighet till det. Hade jag haft 20% större batteri hade jag antagligen klarat pendlingen helt på el året runt. Då har jag 50 km enkel resa.Laddar hemma varje natt och klarar mig hemmavid 1-2 dagar på det.
Ligger runt 0,25 på mina 5000 mil nu.
Det kan ju hända att vi inte är representativa men jag gissar att alla som kan laddar så ofta dom kan.
Förmånsvärdet, samt indirekt, gränsen vad det får kosta enligt arbetsgivarens policy.Du och alla andra som har skaffat Hybridbil.
Fast dom flesta packar aldrig upp den ens.
(ingen laddplats på jobbet, ingen laddplats hemma, och vem fan åker till en laddare för 4 mil i måttlig fart i stan, OM det är varmt ute)
Får du köra på elbilsfanatikernas vägar inne i stan med den åtminstonde?
Parkera gratis?
Eller var det bara för att slippa skatt du köpte en bil med ett 9 volts batteri i skuffen?
Oj det var långt.Min hybrid gör 6 mil på batteri.
Räcker 1-2 dagar för min vardagskörning.
Kör jag längre till kunder, vilket inte hänt på två år, går den över på bensin.
Har varit perfekt och rena sparbössan för mig.
Ja, hade det funnits en billig helel med 8-10 mild räckvidd hade jag nog köpt den som första bil.Vi har haft ett knippe laddhybrider på företaget och samtliga laddas när det finns möjlighet till det. Hade jag haft 20% större batteri hade jag antagligen klarat pendlingen helt på el året runt. Då har jag 50 km enkel resa.
Visst hade en ren elbil varit bättre, men de som har ljudisolering kostar mer än 407 kkr som MBn gjorde ny.
En Svensk nationalsport...Galet hur man leker med skattebetalarnas pengar.
62km är optimalt enligt datorn.Oj det var långt.
Jag tror det var ganska exakt 40km för mig i 90-100km/h utan stopp
Jag har en -20 laddhybrid som i normalfallet kommer snudd på 60km på full laddning sommartid, inkl ac och normal hastighet.Du och alla andra som har skaffat Hybridbil.
Fast dom flesta packar aldrig upp den ens.
(ingen laddplats på jobbet, ingen laddplats hemma, och vem fan åker till en laddare för 4 mil i måttlig fart i stan, OM det är varmt ute)
Får du köra på elbilsfanatikernas vägar inne i stan med den åtminstonde?
Parkera gratis?
Eller var det bara för att slippa skatt du köpte en bil med ett 9 volts batteri i skuffen?
Ja hybrid var det, som tur är kan man packa ner sladden igen
Du och alla andra som har skaffat Hybridbil.
Fast dom flesta packar aldrig upp den ens.
(ingen laddplats på jobbet, ingen laddplats hemma, och vem fan åker till en laddare för 4 mil i måttlig fart i stan, OM det är varmt ute)
Får du köra på elbilsfanatikernas vägar inne i stan med den åtminstonde?
Parkera gratis?
Eller var det bara för att slippa skatt du köpte en bil med ett 9 volts batteri i skuffen?
Vilka är det som är dyrare?Ja då är det inget konstigt i det, de dyrare gör väl i alla fall 6-7 mil på elen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
De flesta bor i lägenhet och har inte möjligthet att smälla upp en laddbox hursomhelstTror dock de flesta som köper en laddhybrid installerar en laddare hemma vi har laddare på jobbet också och de som har bytt till laddhybrider har satt in laddare hemma
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ok schysstVW, Skoda, Merc går upp mot 60 km i gynnsamma fall.
Kia går långt men fuskar med värmen.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |